Chapter 56

135 13 1
                                    

Skylar pov

'Hoe noemde je mij?' Woest kijk ik haar aan. 'Je bent een monster!' Ik sis verontwaardigd. 'En ik heb het altijd geweten. Ik bedoel, je kan mensen zo goed pijn doen!' Roept ze boos. 'Zegt de persoon die haar eigen broer vermoord heeft!' Er verandert iets in haar ogen en ze geeft me een klap in mijn gezicht. Direct trek ik mijn wand. 'What the fuck was dat Madeline.' Ik spuug haar naam uit. Ook zij trekt haar wand. 'Kan je het niet handelen dat ik de waarheid op tafel gooi?' 'Jij wilt de waarheid op tafel gooien?! Prima, waarom vertel je iedereen niet even wie en wat je bent?! Of zal ik het doen voor je?' Ondertussen zijn verschillende leerlingen om ons heen gaan staan. 'Dat durf je niet!' Ik draai mijn nek even en dan zijn mijn ogen groener dan ooit. 'Try me! Dames en heren onze oh zo lieve Skylar-' 'Stupefy!' Sis ik. 'Wat zielig.' Ze houdt haar hoofd een beetje schuin. 'Onze Skylar is een Gaunt.' 'En jij noemt mij een monster?!' 'Je houdt vanalles geheim. Ik moet iets doen om mezelf overeind te houden bij jou!' Roept ze terug. Dan komen ook de marauders en de jongens van Ilvermorny de gang in. 

'Ooh hee Chris.' Ik grijns flirterig naar hem. 'Reducto.' Het is Madeline. 'Is Winston jaloers? Jaloers omdat ik hem wel kon geven wat jij niet kon?' Schijnheilig kijk ik haar aan. 'Wat?!' 'Oh, heb je het nog niet gehoord? De seks met hem was geweldig. Ik snap niet dat je hem heb laten gaan.' De woorden komen kil uit mijn mond. 'Hoe hij mijn naam kreunde... Holy shit!'  Gemeen grijnzend kijk ik hoe haar gezicht valt. 'Ik haat je! Ik had nooit vrienden moeten worden met een martelaar!' 'Oh nee, dat zou bijna pijn doen.' Een kille lach verlaat mijn mond. 'Ik snap wel waarom je ouders je hebben weggegeven, je bent het niet waard om op de wereld te zijn.' Krak. Ja, dat was het laatste beetje gevoel dat ik had. Ik sis weer verontwaardigd. 'Sissen doe je ook wel vaak, maar goed het zal wel in je bloed zitten!' Gaat ze verder. 'Oh ja, bijna vergeten. Je bent een sisseltong!' 'Je gaat eraan!' Ik stuif op haar af, maar voor ik bij haar kan komen  pakken 2 sterke handen me vast. 'Laat me los!' Roep ik woedend. 'Sky, word rustig.' Het is Chris. 'Oh kijk dan naar jullie twee. Jullie zouden een getrouwd stel kunnen zijn.' 'Dan zijn we tenminste gelukkig, iets wat jij niet kan hebben. Geluk.' Haar ogen spuwen vuur en ze richt haar wand. 

'STOP!' Het is Dumbledore. Madeline zet een stap naar voren, maar Mace pakt haar ook vast. 'Juffrouw Winston! Naar je common room en juffrouw Fanning-' 'Gaunt.' Zeg ik ijzig. 'Juffrouw Gaunt. Jij gaat naar de plek waar jullie worden over geplaatst. Jullie vertrekken vroeg.'  Ik glimlach ijzig en maak me los uit Chris zijn greep. 'Fine!' Dan draai ik me om en loop weg.

*

Mijn glimlach is koud als de andere ook aankomen. 'Waarom vertrekken we vroeg?' 'Geen idee.' Dan komt Dumbledore boos onze kant op. 'Juffrouw Fa-' Ik kijk hem even aan. 'Gaunt. Je had ons moeten vertellen over wat er aan de hand was.' 'Wat had ik moeten vertellen dan? Dat ik afstam van Slytherin? Dat ik een sisseltong ben? Dat ik zwanger ben.... Oh nee, dat ik zwanger was.' Mijn stem is koud. 'Het is nou niet dat ik het idee had dat ik het kon vertellen. Als je kijkt hoe alle docenten al op mijn patronus reageerde. En zeg nou eerlijk. Wist u het echt niet?' Ga ik verder. Hij schudt even zijn hoofd.

'Skylar!' Ik kijk achter Dumbledore en de jongens van Ilvermorny en de marauders komen aan. 'Wat is er?' 'Gaat het wel?' Ik kijk Sirius even aan. 'Waarom zou het niet gaan?' Ik zeg het ongeïnteresseerd. 'Waarom hadden jullie ruzie?' 'Ze noemde me een monster omdat ik het deed.' Beantwoordt ik Chris zijn vraag zonder gevoel. De andere snappen het niet. 'Is het zo gek dat ik het niet wilde?' Een kille stem. 'Blijkbaar wel.' Maak ik af voor iemand kan antwoorden.

'We gaan.' Een streng uitziende man komt aanlopen. 'Okay meneer.' Glimlach ik en ik draai mijn rug naar de jongens. 'Have fun Sky.' Zegt Chris. 'Dat zal ik zeker hebben.' Grijns ik voordat ik met grote passen naar de rest loop. 

'Ik verdwijnsel jullie naar Ilvermorny. Pak elkaar vast.' Ik pak Celeb en Alice vast. 'Daar gaan we.' Het bekende misselijkmakende gevoel en het volgende moment staan we voor een groot kasteel.

' Het bekende misselijkmakende gevoel en het volgende moment staan we voor een groot kasteel

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

'Holy shit.' Mompel ik tegelijk met Amos. 'Dank u wel. Juffrouw..?' 'Gaunt.' Glimlach ik koud. 'Het is een eer.' Ik haal even mijn schouders op en Caleb en Fabian kijken me verbaasd aan. 'Ik leg het later uit, maar het komt erop neer dat een afstammeling van Slytherin besloot om Ilvermorny op te richten of zo.' 

Bij 2 grote deuren stopt de man. 'Op dit moment is het middag eten binnen. Jullie krijgen een afdeling toegewezen en dan hebben jullie tijd om de boel te verkennen. Aangezien het vandaag vrijdag is, beginnen de lessen voor jullie maandag. Nog vragen?' We schudden ons hoofd. 'Mooi, volg mij.' Hij opent de deuren en ik ga wat rechter op staan. Ik gooi mijn hoofd omhoog en loop de zaal in. Het is prachtig hier, maar niet zo magisch als Hogwarts. Alle leerlingen kijken ons aan. Ik moet echt een reputatie opbouwen hier. Verschillende jongens kijken me grijnzend aan en ik glimlach liefjes naar ze. 

Voor de headmaster, denk ik, stoppen we. 'Welkom op Ilvermorny. Ik ben de headmaster Agillbert Fontaine. Jullie gaan straks naar binnen in de kamer achter mij en daar je afdeling uitgekozen. We beginnen met meneer Diggory.' Amos grijnst een beetje en loopt naar voren. Hij verdwijnt in de kamer en de deur sluit. Een paar minuten komt hij naar buiten en hij zegt: 'Pukwudgie.' Fontaine wijst een tafel aan en Amos gaat zitten. 'Fortescue.' Nu loopt Alice naar binnen. Zij komt terug met Wampus. Dan is Fabian hij is een Thunderbird. 

'Juffrouw Fanning-' 'Gaunt. Het is Skylar Gaunt.' Grijns ik. Zijn ogen vergroten even. 'Natuurlijk.' Ik loop grijnzend voorbij hem en ga de kamer in. Er staan 4 palen. Op elke paal staat een afdeling. De deur is nog niet eens dicht als er 1 heel fel op licht, en de andere 3 een beetje. Maar de felste is Horned Serpent. Ik draai me weer om en stop de deur die net dicht ging. Ik stap er door heen. Ik gooi mijn haar even naar achteren. 'Horned Serpent.' Grijns ik. Hij wijst naar een tafel. Ik glimlach nog even niet gemeend en dan loop ik in style naar de tafel. Ik wurm me tussen een paar jongens in en grijns even lief naar ze. Flirterig kijken ze terug. Een paar minuten later komt tot mijn verbazing ook Caleb hier zitten. 'Dit verbaasd me.' Lach ik terwijl ik het meisje dat aan de linkerkant van me zit iets opzij duw zodat Caleb naast me kan komen zitten. 'Meneer Ravenclaw is een Horned Serpent.' 'Ja, je weet wel meer niet.' Lacht hij. Ik schudt even grijnzend mijn hoofd en richt me tot de leerlingen. 

'Heey! Ik ben Skylar Gaunt!' 

---------------------------------------------

Heehoi,

Skylar en Maddy hebben ruzie.... Wie zag het aankomen??

Floor en ik zijn weer vol op aan het schrijven en ik kan jullie vertellen dat er grootse dingen gaan gebeuren ;).

Leuk weetje: Ik heb mijn eerste opdracht gekregen voor de krant. Ik moet een stukje schrijven over Royalistiq, dat is die gast die fortnite video's maakt op Youtube. Ik kijk echt nooit naar zijn video's en ik moest hem googlen voordat ik wist wie het was, maar het is wel leuk dat ik er een stukje over mag schrijven...

Trouwens, ik weet niet of jullie het gezien hadden, maar dit boek zit in de Wattys 2019!!!

Dat was het wel

xxx Jonna aka Skylar

Toxic Lips | The MaraudersWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu