"Ask yourself..Do you love Allah than yourself?"
"Ya Allah!!B.I ke tu?terima kasih kerana pertemukan aku dengannya,aku sangat bersyukur,Ya Allah,aku happy sangat ni..!"kata Waina sesampai sahaja di cafe muslim itu.
"Want to order any drink,miss?"soal waiter tersebut.Waina hanya menggeleng.
"Kamsahamnida,naega gwenchana.But..Oh ya..beri satu kain lembut dan air sejuk dalam mangkuk,juseyo.."pinta Waina.
Well..Macam biasa..Waiter pun terkejut bila dia boleh speaking korea.Lambat lambat waiter tersebut mengangguk.
Dua minit kemudian,pesanan luar biasa Waina sampai.Perlahan Waina mencelupkan kain tersebut ke dalam mangkuk tersebut sebelum memerahnya.Kain dilekapkan ke muka lembut Tisya yang bulat matanya memandang sekeliling.
"Maafkan ummi,ummi sakitkan tangan Tisya,ummi tak sengaja nak..Ummi just tersentap dengan pertanyaan dia,harap Tisya okay.."kata Waina.Sumpah bersalah.
"Ekk..Ekk.."rengekan kecil dari Tisya membuatkan hati Waina tersentuh.
"Sakit ke sayang?Ummi mintak maaf sayang.."Waina mendukung lalu menepuk nepuk belakang Tisya.
Mata Tisya pandang umminya ibarat kalau boleh cakap..
"Tisya merajuk dengan ummi!"
Waina cium banyak kali pipi montel Tisya.Tisya mula gelak comel.
"awak buat saya jaelous..!"celah seseorang.Waina berpaling apabila di hadapannya ialah B.I Ikon.
"Wae?Terkejut?Saya sanggup buat apa saja,demi baby comel awak ni,meh sini jap.."kata B.I yang masih ber'mask' itu.Gerenti tak ada siapa yg perasan.
Waina taknak bagi,pelukan dieratkan tapi Tisya mula menangis bila dengar suara B.I.
"Pergilah Hanbin,nanti orang cam awaklah.."pesan Waina.B.I senyum dalam mask.
"Nope,biarlah orang nak perasan pun,peduli apa saya,yang penting,baby tu,saya dapat cium.."B.I mendepakan lenagan,bersedia untuk menyambut Tisya.
"If you could said nope,I can say it too.Nope,saya ibu dia dan saya tak benarkan awak pegang dia.."Waina terus berdiri.Tisya masih meraung,nak uncle B.I..!!
Saat sampai di pintu cafe,B.I halang cepat-cepat.
"Ish tepilah..!"marah Waina.
"Tak nak,awak tak kan kemana.."
"Owh,confident terlebih awak ni,are you sure?"
"Very yes!!"
"Annyeong semua,i want to show you a hot people!B.I Ikon is here,here!In front of me!"jerit Waina.B.I sudah membulatkan mata.
"What?Seriously?!Oppa!!"gadis gadis mula mendekati B.I.
B.I cepat cepat mengambil Tisya dari dukungan Waina sebelum menarik Waina untuk sekali larikan diri.
Maka berlarilah mereka bertiga daripada 'zombie' tersebut.Sampai satu lorong mereka menyorok.
B.I menyangkung sekejap begitu juga Waina.'Zombie' tadi juga entah kemana.
B.I pandang Tisya,mengharapkan Tisya okay,Tisya hanya senyum nampak gusi.B.I cium sekali pipi montel Tisya.
"Saya nak ni je..Ini je yang saya mintak tapi sampai macam ni sekali awak balas kat saya,sampai hati awak,kan?"soal B.I geram.Rambutnya dikusutkan sebelum telefonnya berdering kencang.
"Haa..Ye!Aku datanglah nanti!Cer sabar sikit!"jawab B.i marah.Tisya diberi kasar ke Waina.
"Terima kasih!"jawab B.I nada perlian.
Waina ternganga,papa marah ke,Tisya?
Eh,wait!!??
Papa?!
💔💔💔
Pukul lapan pagi,Waina bangun dari tidur.Hmm..Adakah aku bermimpi semata mata?
Mata Waina meliar liar mencari tubuh kecil anaknya.Nampak Tisya tengah golek golek atas baby crib dia.Cepat sahaja Waina mendukung Tisya.
Waina berjalan lalu duduk di atas katil saiz king itu.Tisya didudukkan diatas pahanya.
"Hmm..Kan best kalau Tisya betul betul kena pegang,cium dengan B.I,kan sayang?"kata Waina.Tisya hanya tekun menghisap jari montelnya.
Nak describe muka Tisya?Tisya berambut nipis sahaja,matanya bulat,seperti umminya tetapi sedikit coklat.Kulitnya putih melepak,agak tembam,memang geram gila tengok.Muka sebijik ummi dia,so ada iras baby korea sikit.
Sebab tu kadang kadang Talha ada jaelous sebab genetik dia sikit pun Tisya tak ikut.
"Isy apa ummi merepek ni,kan?Haih..Kenapalah ummi mimpi bukan bukan macam tu..Dah,jom kita mandi,lepastu boleh jalan jalan!!"cepat sahaja Waina menanggalkan butang baju Tisya sebelum membogelkan anaknya itu lalu masuk ke dalam tandas.
💔💔💔
"Huh..!Mimpi tu lagi!"B.I raup muka.Mimpi yang berulang kali yang sama!Wanita berniqab yang mempunyai seorang bayi.
"Mimpi ke realiti,ek?"soal B.I seorang diri.Yup,dia berada di rumahnya sendiri,di Daegu.Cuti seminggu,huh,bebas dari budak enam ekor tu.
"Yeah my baby!Lets having fun here!"jerit B.I lagi.Mimpi ke realiti?Pergi mati ahh!!
💔💔💔
"Assalamualaikum,Huwaina ke tu?"sapa seseorang di hujung talian.
"Ya,Huwaina lah ni..Mak long ke tu?"soal Waina.
"Haah..Maklong lah ni.."ujarnya.
Kim Cha Hwon atau nama islamnya,Hasyimah Kim kakak kepada Huwaidi,ayah Waina.Dah convert islam pun,tinggal di Daegu.
"Marilah jemput datang rumah maklong ni,borak borak sikit,maklong bosan duduk sini.."
"Lah..Ya ke?Mana paklong,anak mak long semua?"
"Paklong kamu tu,sibuk dengan bussiness dia tulah..Kwon Bae?Jangan harap nak nampak muka dia..Hyewon pon sama aje..Datanglah sini.."suara Hasyima dilembutkan.
"Tapi maklong,jauhlah..Mahal bayar teksi,Waina tak beli kereta lagi..Esok esoklah maklong,Waina cadang nak tengok tengok kereta harini.."pujuk Waina.
"Alaah..Maklong bayar..Haa..!!Kalau Waina datang,maklong bagi kereta BMW X maklong tu,amacam?"
Wak lu...!!Kereta free sapa tak nak weihhhh?!
"Bagi apa ni?Bagi pinjam ke..Bagi terus ke..Bagi beli?"
"Bagi terus..Nak?"
"Nak..Nak..Nak..Waina datang sekarang jugak,okay!"
Hamboih kau Waina,pasal kereta cepat aje kau..Ceh..Jangan kata orang,semua sama aje,kan????
Amacam?Okay tak?Hmm..Pendapat aku,novel ni paling feeling aku tulus,tapi tak tahulah nak jumpakan dorang macam mana...
YOU ARE READING
HELLO,MR.HUSBAND!
Romance[COMPLETED STORY] THIS BEAUTIFUL COVER MADE BY MY CUTIE PIE FRIEND, @Ilmi Hanya kerana sebuah lafaz,Waina nekad membawa diri jauh dari kenangan silam. "Aku ceraikan kau,Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan talak satu.."-Arman Talha "Astaghfiru...