31

1.6K 102 67
                                    

Waina dari tadi berdoa.Risaunya,hanya Allah saja yang tahu.Dari tadi cuba ditelefon abangnya,tetapi tidak diangkat.

Sedang Waina duduk termenung ditepi tingkap hospital,kedengaran telefonnya berbunyi.Pantas sahaja diangkat.

"Asslamulaikum,"sapa Waina tanpa melihat siapa gerangan yang menelefonnya.

"Wai..Waina..Han..Hanbin..Kena tembak..Dengan..Talha.."ujar seseorang.Waina menekup mulut.Itu suara Jessica!Ya Allah,betul ke apa yang diberitahu oleh Jessica ni?

"Kau..Kau tak main main kan?"ujar Waina terketar ketar.Sungguh lututnya lemah hendak berdiri sekarang.

"Ya..Aku,aku dekat tingkat lima sekarang,dia dalam operation room lagi,abang kau selamat,tapi abang kau pesan kalau kau tak kuat lagi,jangan paksa diri turun sini,"belum sempat Jessica menghabiskan kata,dia segera mematikan telefon.Sebelum turun,dia memesan kepada nurse supaya jagakan si kembar.Waina memimpin tangan Tisya.

Sepanjang turun ke tingkat lima,Waina asyik memegang bahagian luka bekas bersalin semalam.Memang sakit,tapi dia lebih risaukan Hanbin.

Sampai sahaja di depan operation room,terus didakap abangnya.

"Abang,Hanbin akan selamat kan?Suami Waina akan selamat,kan?Abang jawablah!!"gesa Waina pada Darwisy yang sedari tadi diam.Waina menangis teresak esak lalu terduduk jatuh.Segera Darwisy menyambut Waina.Kepala Waina dipegang,memaksa Waina memandang matanya.

"Insyaallah,abang tahu Airel kuat.."ujarnya.Waina hanya mampu mengangguk.

"Abang,Waina baru je nak merasa bahagia dengan dia,Hanbin tak boleh tinggalkan Waina macam ni.Kenapa Talha buat Waina macam ni?Kenapa tak bunuh Waina je?!Kenapa nak babitkan Hanbin?"Waina makin teresak esak.Darwisy memeluk Waina di dalam dakapannya.

"Abang mintak maaf Waina,Talha nak tembak abang,tapi Hanbin selamatkan abang,abang mintak maaf sangat sangat,"pohon Darwisy.

"Waina nak pastikan jantan tak guna tu masuk penjara,mana dia?!"kesabaran Waina makin tipis Dengan emosi tak menentunya.

"Talha,dah meninggal.Sebab polis lepaskan tembakan tepat dekat jantung dia,"Jessica yang sedari diam bersuara.Sambil itu dia memeluk Tisya.

Waina diam.Tak tahu nak reaction macam mana.Kemudian,pintu operating room dibuka.Keluar doktor Goeun yang baru menyelesaikan pembedahan.Ditanggal sarung tangan dan penutup muka.

"Syukur,Hanbin selamat.Tapi,dia sekarang cuma ada 40% untuk hidup,depends on semangat dia,harap semua boleh bersabar,nanti kami akan pindahkan dia ke ICU lah,"ujar doktor tersebut.Waina terduduk kembali.Cuba menerima takdir.Yakin Allah itu Maha Berkuasa.

                                  💋💋💋

Setahun kemudian....

Waina turun daripada kereta,dia menuju ke kubur seseorang.Seseorang yang pernah dicintainya dahulu.Seseorang yang pernah menjadi bapa kepada anaknya.Ya,dan ibarat kata abangnya,seseorang yang tidak ditakdirkan buatnya.

"Asslamulaikum,Talha.Saya datang melawat awak ni.Seperti yang saya cakap sebelum ni,saya tak pernah ada simpan dendam,jadi,cara saya untuk balas semua perbuatan awak,saya akan baca yasin setiap bulan dekat kubur awak.Awak dah jumpa Wawa?Kirimkan salam saya dekat dia.Saya tak lama ni,harap awak tenang disana,"ucap Waina.Mengusap batu nisan yang terpapar nama Talha.

Setelah dilakukan tugasnya,Waina kembali ke kereta.Dibuka pintu disebelah tempat duduk pemandu.

"Tak panas ke sayang?Itulah,abang suruh bawak payung tak nak,"ujar Hanbin.Yes,of course Hanbin cukup kuat untuk lawan sakit tu,katanya demi Waina dan anak anak.

"Umi,Qif berak!!"teriak si kakak.Waina berpaling ke belakang,dilihat Thaqif yang duduk di kerusi baby tersengih.Eyy..Geram nak cubit tau.

"Perangai sama je macam appa,kan Thaqif...Geram je ummi nak cubit pipi tu,"bebel Waina sambil menanggalkan seatbelt.Dia menuju ke pintu belakang lalu didukung Thaqif serta dibawa sekali barang untuk menukar pampers.

Selesai menukar pampers Thaqif,mereka meneruskan perjalanan.Hanbin kata nak bawa Waina pergi satu tempat special.

Mereka berhenti di pantai Teluk Kemasik.Waina terkedu.Ya Allah sumpah cantik!

Waina baru excited nak turun,tiba tiba baru teringat yang dia pakai high heels.Waina mengeluh.

"Abang...Kenapa tak cakap nak pergi pantai.Waina pakai heels ni.Macam mana nak berjalan?"Waina merajuk.Hanbin senyum.

"Senang,abang dukung,cepat tanggal kasut tu,"arah Hanbin lalu segera mencempung Waina.Terjerit kecil Waina akibat terkejut.Kesian Tisya kena pimpin Thaqif dan Tiara yang baru terkedek kedek berjalan.

Selepas meletakkan Waina diatas batu besar,Hanbin pergi ke arah Tisya lalu mendukung si kembar.Tisya berlari ke arah Waina.

"Ummi,cantikkan laut ni?Macam Tisya,kan?"ujar Tisya manja.Iyalah,bila lagi nak bermanja dengan uminya,umi asyik habiskan masa dengan si kembar je,jealous Tisya dibuatnya.

"Alah anak umi ni,nak bermanja lah tu.Tisya sayang,dengar sini,semua ibu,termasuk ummi,sayangkan anaknya sendiri.Umi sayang Tisya,macam umi sayangkan Thaqif dan Tiara.Cuma,diorang kecik lagi jadi ummi kena spend time lebih dengan diorang.Maafkan umi ya sayang?"Waina mencium dahi Tisya.Makin cantik anak dara dia sekarang,nak masuk empat tahun dah.

"Ha,ngumpat appa lah tu!Adeh,patah pinggang,Qif,awak makan apa sayang?Berat sebelah dukung diorang ni.Tiara ringan je.."bebel Hanbin sambil menurunkan mereka berdua.

"Cantiknya pantai abang pilih ni,Waina yang duduk Malaysia pun tak pernah tahu kewujudan laut ni,"ujar Waina.Beralun alun baju Waina ditiup angin.Ditemani pasir yang memutih dan laut yang membiru.

Hanbin menunduk dan mencangkung di hadapan Waina.Dia memandang mata Waina lama.Tangan Waina digenggam erat.

"Abang mintak maaf atas semua yang terjadi,abang gagal jadi suami terbaik untuk Waina.Tapi abang dah cuba sedaya upaya abang.Abang bersyukur,sayang masih ada,disaat abang susah,senang.Banyak kenangan yang kita cipta,dan abang harap,banyak kenangan manis,yang takkan sayang lupakan,sampai akhir nyawa sayang,"Hanbin perlahan bangun lalu dahi Waina dicium lama.

Perlahan air mata Waina jatuh.Ada sebab Hanbin cakap macam ni.Sejak Hanbin sedar dari koma,Hanbin betul betul berubah.Dia lebih dekatkan diri kepada Allah.Dan lagu Hanbin sekarang pun tak berapa lagha sangat,lebih banyak mention cinta sejati,yang mana orang kristian menganggap manusia padahal maksud Hanbin terhadap Rasulullah SAW.

Dan agak ramai fans dia yang masuk Islam.Hmm..Hanbin memang betul betul dah berubah,dan Waina sangat bangga.Bacaan surah surah pun dah lancar,siap boleh jadi imam lagi.

"Shh..Jangan cakap macam ni,Waina bangga sangat dengan abang,dan Waina bersyukur,akhirnya,Allah dan temukan seseorang yang amat sesuai untuk Waina,"Waina memeluk pinggang Hanbin.

"Abang nak tunjukkan rumah kita ni,"kata kata Hanbin mematikan kesedihan Waina.

"Hah?!"

Helo,akhirnya,nak dekat seminggu,update jugak.Maaf,memang betul betul kekeringan idea.Jangan lupa vote dan comment.

Hello Mr.Husband dah nak sampai ke penghujungnya.So..stay tuned...

Nak tanya ni patut tak sis tukar tajuk?Sebab macam tak kena je dengan tajuk.Tapi kalau tukar pun lepas 30 hb laa sebb ada masuk award.Any suggestion?Comment below..

Bye..

Random tag
Iyn_rhana qirdina_chipmunk _shyza_ -hanbyins Nrfrznhns snssyazwany00 Mecxira Signorina_MD taeferol

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now