Kalau dah jodoh tak kemana..Kalau tak de jodoh,kemana mana pun tak jumpa..
"Eomma!!"jerit B.I dari jauh.B.I pun tepuk dahi,kenapa jodoh sangat dengan dia ek?
"Eomma..Kenapa tak call Hanbin nak datang?Ni pun nasib baik ada orang bagitau.."
"Macam mana Hanbin tahu pulak?"
"Tu..Eomma dah dikepung pun,tak perasan ke?"tunjuk B.I.
Dilihat keliling Waina dan Puan Kim ramai orang tengah cekuk cekik tangkap gambar.Waina pun nganga tak perasan.
"Oppa!"jerit gadis di situ.B.I hanya tepuk dahi.Hanbyul didukung sebelum tangan eommanya ditarik.
"Nak pergi mana?"soal Puan Kim polos.
"Rumah Hanbin lah.."
"Takkan nak tinggal dia sorang?"soal Puan Kim lalu mulut dimuncungkan ke arah Waina yang hanya buat tak tahu.
"Come.."arah B.I.Waina geleng cepat cepat.
"I count until three,tak ikut saya bukak niqab awak.."kata B.I selamba.
"Taknak Hanbin.."tolak Waina geram.Tak ada kerja nak ikut dia.
"Hanbin dia taknak tu tak payah paksalah.."kata Puan Kim lembut.
"One.."
"Two.."B.I masih setia menghitung.Waina terus berpaling pada arah yang bertentangan.
"Awak cabar saya Huwaina...!!"
B.I datang mendekati Waina dan memegang bahu Waina sebelum memalingkan Waina menghadapkan kearahnya.Fans sibuk merakam.
Tangan B.I menanggalkan kain niqab yang dipakai oleh Waina.Waina tak mampu nak resksi apa..Melainkan terpana seketika.
B.I memerhati muka Waina.Betul..Ahjumma tak tipu..Muka Waina sangat luar biasa,tak macam gadis korea yang biasanya dia jumpa.
Mukanya yang putih bersih,bibirnya yang merah semulajadi,tak lupa juga hidungnya yang mancung sedikit.
Pang!!
Tak sempat nak jamah pemandangan indah tu,dah kena sekali..
Automatik tangan Waina melayang di pipi B.I.
"Awak malukan saya,Hanbin!Artis ke..lelaki biasa ke..Semua sama aje..!!"tengking Waina geram.
"Kalau awak tak boleh nak hormat saya sebagai perempuan,tapi tolong jaga kehormatan agama ISLAM saya,Hanbin.."sambung nya lagi.
Dia merampas semula niqab sebelum memakai kembali dan berlalu pergi meninggalkan B.I yang terpinga.
"Jom,eomma.."nak taknak B.I pergi juga.Baru tersedar lepas kena pelempang sekali dengan wanita itu.Kenapa B.I drastik sangat tadi?
Dalam kereta Mercedez Benz nya,B.I raup muka.
"Kenapa Hanbin buat dia macam tu?"soal Puan Kim Jelas tidak berpuas hati.
"Hanbin tak sengaja.."ujar B.I.Kesal..
"Pergi mintak maaf dekat dia nanti,tak baik buat orang sakit hati lama lama..."nasihat Puan Kim.Sementara itu Hanbyul yang diam tiba tiba bersuara.
"Oppa jahat..Sian kakak comel tu..!"
"Oppa tak sengaja lah..Mianhe.."
Hanbyul turut memasamkan muka.B.I raup muka lagi sekali,cam mana nak mintak maaf ye?Bukan kecik salah yang dia buat tu...
💔💔💔
seminggu kemudian..
"You jahat!!"jerit Jessica kuat di rumah B.I di seoul.B.I pandang tak puas hati.
Amboi amboi betina ni,suka suki je masuk rumah aku tanpa kebenaran!
"Dah tu..I nak jahat pun ada kena mengena dengan hidup dan mati you ke?"soal B.I jengkel.Malas nak melayan sebenarnya.
"Adalah!You tu bakal suami I!"
"Who says Jessica Hong?Oh,jijja?!I tak suka you sibuk sibuk nak mengaku I ni milik you sorang,I ni milik ikonic,ibu I,banyak lagi.."
"No!You're just mine,Hanbin!Only mine!I tak kira!"jerit Jessica.
"You keluar.."B.I yang mula rimas membuka pintu agar Jessica keluar.
"B.I please..This time I want to be with you...Jom naik atas..Okay..I mintak maaf. "
"Keluar aku kata!!"jerit B.I lantang.
"Fine!!!"Jessica hentak kaki lalu keluar dengan perasaan geram.
B.I raup muka...Menyusahkan betul!!!
💔💔💔
"Aku selalu tersenyum,bayangkan kita hidup berdua,berjalan berpegangan tangan,takkan kau lepaskan...Tiba waktunya nanti,kan ku cerita pada dunia,yang kau telah pun jadi milik ku,buat selamanya.."
Huwaina masih sebal dengan perangai B.I.Geram betul,aib Waina B.I jugak yang bukak,punyalah Waina jaga,sesuka hati aje jantan tu nak bukak..
Waina ambil tab di depan meja tersebut.Rindu Chanwoo pulak,dah tu kat instagram kebetulan IKON sebar live konsert,layan ajelah...
Menari dalam sepuluh minit,sorang sorang cakap kat fans.Turn B.I Waina nak tutup tapi rasa macam nak teruskan tengok.
Dan...
Eh,kejap..!Bukan jersi tu ke?
Ahh bengonglaa B.i ni orang kata x yah pakai dipakai jugak.Waina cebik.
"Annyeonghaseyo,kepada IKONIC, hope korang sentiasa bahagia..Tujuan saya harini terpesong sedikit about IKONIC.."B.I tarik nafas dalam.
"Saya,Kim Hanbin,ingin meminta maaf kepada Aisya Huwaina kerana keterlanjuran saya..Ya..Saya mengaku saya terlalu drastik waktu tu..Dan saya terfikir,memang sebelum ni saya sayang your baby,Tisya tapi lepas saya mimpikan awak,bertemu dengan awak,saya rasa awak jodoh saya.."seluruh konsert sunyi sepi.
Terkejot mak kauuu..!!
"Saya mula sayangkan awak,sayangkan agama awak..Saranghaeyo Waina.."B.I buat tangan LOVE.Fans mula jerit jerit.
Waina nganga besar,seriuslaa...B.I??
Leader IKON?Idol terkenal tu?Minat dia?Yang besye besye ni?
Dan apa mampu Waina buat,hanya buat solat istikaharah malam tu jugak..
i'm back,dear
YOU ARE READING
HELLO,MR.HUSBAND!
Romance[COMPLETED STORY] THIS BEAUTIFUL COVER MADE BY MY CUTIE PIE FRIEND, @Ilmi Hanya kerana sebuah lafaz,Waina nekad membawa diri jauh dari kenangan silam. "Aku ceraikan kau,Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan talak satu.."-Arman Talha "Astaghfiru...