12

1.8K 175 24
                                    

"Aku nikahkan dikau Airel Kim bin Abdullah dengan Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan mas kahwinnya dua puluh ringgit tiga puluh sen tunai beserta senaskhah AlQuran .."

"Aku terima nikahnya Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan mas kahwinnya dua puluh ringgit tiga puluh sen tunai beserta senaskhah AlQuran.."

"Sah?"

"Sah.."

"Alhamdulillah.."ucap ustaz Midi gembira.Tangan ditadah menandakan kesyukuran.

Selepas berdoa,Airel mendekati Waina yang tersenyum manis di dalam persalinan pengantin berwarna putih itu beserta niqab.Cincin disarung kemudian dahi wanita itu dicium buat kali pertama.

"Saya akan pastikan,ini akad nikah awak yang terakhir,saya akan mencintai awak sepenuh jiwa raga saya.."bisik Airel.Waina hanya membentukkan eye smile.

"Saya sayang awak.."buat kali pertamanya Waina mengucapkan kata suci itu dengan yakin.Airel senyum.

tiba masanya untuk bergambar,sebuah keluarga Kim selamat disatukan..Amin!!

                                   💔💔💔

"Ummi..Keluarkan Sab dari sini..Sab tak sukalah..Ummi.."rintih Sabrina disebalik cermin kaca itu.

"Sab kena tanggung atas apa yang Sab lakukan,ni bukan masalah ummi,yang jadi salah ummi,bila ummi tak reti didik Sab,Sab tolong berubah,sayang.."kata Puan Sarah,tahan sedih.

"Ummi.."Sab masih merintih.

Sabrina dihukum penjara 2 tahun di bawah seksyen cubaan membunuh.

Semoga kau mendapat hidayah Sabrina!!

                                 💔💔💔

"Chagi!!"panggil Airel.Waina yang sedang membetulkan pampers Tisya terhenti pergerakannya.

"Erhemm..Elak tanggungjawab,nampak?Pergi hantar Tisya dekat makde,jangan nak jadikan Tisya alasan pulak.."Hanbin ambik tempat di sebelah Waina yang masih berpakaian pengantin.

Waina cepat cepat berdiri.Huh..Gentar,beb..Kawin dengan artis,kut!!

"Janganlah buat saya ni macam isteri yang awak dah kahwini sepuluh tahun,saya seganlah Hanbin,awak tu leader Ikon,faham?"Waina terus duduk di depan cermin makeup.

"Ya??Saya tak rasa macam tu,pun..By the way..Hujung minggu ni kita kena balik korea dah,sian group Ikon stuck..Dan hujung bulan ni kita buat event introduce awak kat public.."

WHAT?!

"Boleh ulang lagi sekali?"Waina tak percaya .

"Alah,nanti nanti boleh ulang..Pergi lah hantar Tisya dekat makde,baring sebelah saya ni haa.."Hanbin menepuk nepuk ruang disebelahnya.

"Taknak!!Saya period!"Waina jujur.Waina melangkah ke ruang tamu,nak tengok tv!

"Arghh?Jijja?!"jerit Hanbin kecewa.Waina dah ketawa mengekek.Tisya yang tengah duduk diatas katil pengantin tersebut hanya memerhati.

Hai appa ku ni..Macam macam..-Tisya

Hanbin mendukung Tisya lalu turut keluar ke ruang tamu.Dia mengambil tempat di sebelah Waina.

"Macam tak percaya.."luah Waina.

"Tak percaya awak.kahwin dengan leader Ikon?"

"Hamboii..Berlagak,ek?Ish..Bukan!Macam tak percaya saya boleh percayakan lelaki lagi.."kata Waina polos sambil menatap wajah suaminya yang tercinta.

"Sayang..Semua orang layak diberi peluang kedua.Tak semua lelaki sama..Awak takkan pernah tahu mana satu yang akan bahagiakan awak,jadi..Take a note to your sadness..Anggap sebagai hikmah dan ujian yang Allah bagi untuk Dia lebih sayangkan awak.."kata Hanbin yakin.

Waina cuit hidung mancung Hanbin.Pandai betul berkata kata,patutlah lagu bukan main best lagi!

Waina perlahan membuka niqab.Hanbin menelek teruja,huhu...Akhirnya boleh jugak tengok muka Waina puas puas.

"Asslamualaikum,abang.."kata Waina perlahan.

"Waalaikumussalam sayang.."balas Hanbin.

"Mari kita ubah penampilan abang..First..Your hair..Sorry to say this but abang kena botak sebab rambut abang dah campur campur warna yang kalis air so tak sah nak solat.."terang Waina.

WHAT?!

BOTAK?!

"chagi..Tak boleh laa botak,buruk nanti.."

"Topi kan ada,sayang..Pakailah sementara..Dua tiga bulan lebatlah rambut abang tu.."

Hanbin masih garu kepala..Haih...Jadi mamat botak laa buat masa ni..

Hmphh!!Taknak comeback!!

tiga hari kemudian..

"Makde..pakde..Waina dengan Airel balik dulu lah ya.."Waina menyalami tangan ustazah Habsyah dan Ustaz Hamidi.

"Haa..Yelah..Dah duduk sana jangan lupa kami di sini..Jenguklah..Jangan pulak kamu dah ada sepuluh anak baru nak jejak rumah ni.."pesan ustaz Hamidi,bergurau.

"Eh,kena gitulah ustaz..Setahun sepuluh anak,jadi setahun sekali kitorang jenguk..Walau ada sepuluh baby waktu tu.."Hanbin gurau.Cepat Waina cubit pinggang Hanbin.

"Dahlah makde,pakde,penat layan orang macam dia,Haziq jaga diri..Tolong tengokkan diorang untuk akak..Abang awak ni bila entah boleh bagi baliknya. "pesan Waina dalam bahasa melayu.

"Abang tahu awak ngumpat,sayang.."kata Hanbin yang mula memasukkan beg di dalam bonet kereta.

Mereka semua ketawa melihat ragaman pasangan baru ini.

                                  💔💔💔

"Annyeong,yadeura.."sapa Hanbin bahagia Keenam enam ahli Ikon menoleh.

"Pftt...Haha..Mamat botak mana ni ha?Apahal dowh kau?Pergi cari cinta sejati ke pergi military?"soal Bobby sambil tak henti gelak.

Hanbin mencebikkan mulut.Dia yang bertopi menjeling hanat hanat sekalian itu.

"Hyung.."panggil Chanwoo.Hanbin mengangkat kening yang membawa maksud,apa?

"Hensem bohh.."

Semua gelak.Hanbin sekeh kepala Chan..Eyyy...Geramnya aku!!

"Weyh..Jumpa dekat bilik IKONIC ZONE jap..Ada sesuatu nak bincang.."kata Hanbin Mula serius.

"Okay leader kami yang heeennnsseeemmm.."sakat mereka Hanbin jeling lagi.

Di bilik IKONIC ZONE

"june kau dah kenalkan isteri kau dekat public,fans ke?"

"Tak lagi..Cadangnya nak buat hujung bulan ni.."

"Ya ke?Aku pun.."

"Ouhh.."

Eh,jap?!

"Kau dah kahwin,B.I??!!"jerit member Ikon yang lain.Hanbin meletakkan jari telunjuk di bibir,suruh diam sikit.

"Hihi..Mianhe.."

"Ah,ni lagi melampau dari aku!Tak ada angin,ribut,tiba tsunami.."bebel June yang jelas tak puas hati.

"Kau kahwin dengan siapa?Mana bini kau?Mana?Mana?tengok sikit!!"kata Jinhwan.

"Bobby..Isteri aku tu,perempuan yang kita jumpa ada baby,pakai litup semua tutup tu..Alaahhh..Takkan kau tak ingat?"Hanbin beri clue.

"Dia????"soal Bobby.Tak percaya!

"Kau ni lahh..."

"Tahniah leader-nim..Semoga berbahagia.."ucap mereka semua.

"Okaylah..boleh bersurai,tapi aku nak jumpa June jap.."

"Erhem..kita yang bujang trang tang tang ni mana boleh ikut campur,yelah..Sedar diri.."rajuk Yunhyeong.

Hanbin hanya menggeleng kepala.

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now