23

1.3K 115 43
                                    

Hai...Sebenarnya sis taknak pun update bab 23 lagi tapi...

memandangkan esok..eh...lusa..whatever. nak raya dah,so takkan hanbin dengan waina tak beraya kan?so..sudahkanlah jugak..

enjoy..don't forget to drop your comment and geletek bintang yang comel tuu

Waina membuka mata perlahan.Badannya terasa sungguh lemah.Dia memerhati sekeliling lalu dia ternampak sesusuk tubuh yang dikenalinya.

"Sab?Kau ke tu?"soal Waina.Sabrina hanya tersenyum.Waina tidak tahu mereka dimana tetapi apa yang Waina perasan,ni bukan dunia.

Sabrina berjalan mendekati Waina lalu dengan perlahan dia memeluk Waina.Waina yang amat rindukan sahabatnya membalas erat pelukan Sabrina.

"Sab..Aku tahu..Allah adil.Kau hidup lagi.Aku tahu kau kuat.Kau jangan tinggalkan aku.Aku sayang kau."Waina menangis perlahan sambil menyembamkan mukanya di bahu Sabrina.

"Waina..Aku boleh jumpa kau sekejap je ni,aku ada beberapa perkara nak bagitahu kau,tapi janji,jangan nangis,"arah Sabrina.Dia kemudiannya meleraikan pelukan mereka dan memegang tangan Waina menuju satu tempat.

Sampai di tempat tersebut,Waina terpegun akan kecantikannya. Subhanallah...Cantiknya.Mereka kini disebuah air terjun yang sangat cantik.Sabrina menarik Waina duduk di bawah pohon redup.

"Tempat ni,tempat terakhir aku dan kau.Aku nak sangat lepak dengan kau dekat sini,kau kan suka air terjun,"ucap Sabrina.Matanya redup memandang Waina.

"Sab..Kau..Takkan tinggalkan aku kan?"soal Waina.Sabrina menggeleng

"Waina,mungkin jasad aku akan tinggalkan kau suatu hari nanti,tapi nyawa aku,sentiasa ada dengan kau,jangan kau risau,"pujuk Sabrina.Dia menyeka air mata yang laju turun di pipi Waina.

"Waina,aku jahat.Aku dari dulu asyik dengkikan kau aje,aku tak pernah ikhlas kawan dengan kau.Aku hati busuk,aku. aku kotor..Aku tak layak digelar sahabat,oleh orang yang terlalu baik macam kau,"luah Sabrina.

"No,Sab,kau buatlah salah setinggi gunung pun,hati aku sentiasa bersedia maafkan kau,walaupun kau tak ikhlas,aku tahu,kau ada jugak rasa sayangkan aku,kan?"

"Waina,kalau aku pergi dari hidup kau,kau okay tak tanpa aku?"soal Sab.Waina memegang tangan Sabrina.

"no,kau tak kan kemana,aku sangat tak okay bila kau tak ada,jangan tinggalkan aku,"arah waina.Sabrina tersenyum.

"Aku memang tak nak tinggalkan kau,tapi kau tahulah,kita hamba biasa,Allah yang tentukan segala,"Sabrina mengalih pandang melihat burung yang berterbangan,tidak sanggup lagi melihat muka sahabatnya

"Waina,ingat pesan aku ni,walau apapun jadi,jangan lupakan aku,aku tak tahu nak berterima kasih kat kau macamana, tapi aku sangat bersyukur memiliki kau sebagai sahabat aku,aku sayang kau,dunia akhirat,"luah Sabrina lagi.Waina tak henti henti mennagis.

"Janganlah cakap macam ni,kau cakap macam kau nak tinggalkan aku je,Sab,aku sayang kau,jangan tinggalkan aku,"Waina memeluk erat Sabrina.Terasa seperti itulah kali terakhir mereka akan berjumpa..

"Waina,masih ada orang akan boleh sayangkan kau,pesan dekat dia,aku arahkan dia jaga kau baik baik,aku pergi dulu,maafkan aku,jaga diri,"Sabrina berdiri.Waina yang seakan kaku hanya boleh merintih mengejar bayang Sabrina.

"Sab!!"Waina terjaga dari tidur.Lekas lekas dia memandang sekeliling.Dia cuba bangun namun tangannya tertarik.Wayar?

"Sayang dah sedar?"soal Hanbin yang baru menunaikan solat.Waina meluru ke arah Hanbin.

"Sab mana?Mana sab?Kawan saya mana?"Waina mencabut wayar tersebut lalu ingin meluru keluar.Sempat Hanbin memeluk Waina dari belakang.

"Istighfar sayang,ingat Allah,Sabrina dah tak ada,Allah lebih sayangkan dia,"ujar Hanbin perlahan.Masih sedih akan berita yang diterimanya tadi.

"Awak tipu!Lepaskan saya!Saya nak jumpa sahabat saya!Lepaskan saya,HanBin!"Waina meronta ronta.Akhirnya,Waina terduduk lemah diatas lantai.Hanbin segera memeluk Waina.

"Maafkan abang sayang,abang tak ada waktu awak susah.Abang betuk betul menyesal,kalau lah abang boleh ganti tempat arwah,"kata Hanbin sambil mengusap usap belakang Waina

"Disebabkan saya,dia dibunuh.Kawan jenis apa saya ni?Sab..Bangunlah..Kenapa kau tinggalkan aku macam ni?Tak adil untuk aku.Abang..Sab hidup lagi kan?"Waina memandang Hanbin

"Sayang,istighfar,ikhlaskan hati,Sab mesti tengah memerhati awak sekarang,dia nak awak bahagia,percaya saya.Insyaallah,dia tenang dekat sana,"pujuk hanbin..
Waina meraung kesekian kalinya..

Tanpa sedar,ada kelibat yang sedang memerhati sambil tersenyum..

Aku pergi dulu,asslamulaikum..

                                   🌹🌹🌹

Takbir raya bergema,namun hati si sahabat tidak berasa gembira untuk kesekian kalinya.Dia menyiram kubur sahabat yang dirinduinya.

"Sab,aku datang,aku bawak anak buah kau ni,adik Tisya.Dulu,kau selalu doakan Tisya dapat adik lelaki,kau betul.Tisya akan dapat adik lelaki.Allah ambil kau dari aku,tapi dia tinggalkan dua nyawa dalam rahim aku,"Waina mengusap usap perutnya.

"Aku pergi dulu,selamat hari raya,"Waina bangun perlahan lahan.Perutnya yang sedikit buncit diusap lagi.Dia menuju kedalam kereta.

"Dah okay?"soal Hanbin.Waina mengangguk.Dia cuba melupakan segalanya.Sudah seminggu perkara itu berlalu.

Cuma..Waina risau akan Talha.Talha begitu membenci dirinya sekarang.Teringat Waina hari dimana Sabrina dikebumikan.

"Kau buat apa datang sini pembawa malang?Kau bunuh cinta aku,Waina!Ak7 benci kau!Kau pergi dari Sini!Berambus aku kata!"Talha menengking Waina dituang tamu rumah Sab.Waina tidak kisah akan pandangan tetamu,yang penting dia mahu mencium Sabrina buat kali terakhir.

"Kau blah,aku tak izinkan kau sentuh dia,"Talha menolak kasar Waina.Hampir sahaja Waina terjatuh jika tidak disambut Hanbin.

"Are you stupid?Who give you permission to push her?She is my wife!"marah Hanbin.

"Eh,tak luak manalah aku tolak dia sikit!Dari dia ni bunuh kekasih aku!"herdik Talha lagi.

Pang!

Satu tamparan hinggap di pipi Talha.Puan Zaiton,ibu Talha sudah menangis.

"Cukuplah Ha,hormat sikit orang lain.Ha siapa nak halang?Tolong Ha,pergi.Jangan sibuk nak ganggu urusan orang,"ujar Puan Zaiton sambil memeluk erat Waina.Yalha mendengus geram.

"Ptuii!Mak aku pun kena sihir dengan kau,betina tak guna!"Talha meludah pada Waina.Waina hanya mampu menahan dengan sikap Talha.

Hanbin kalau ikutkan hati,nak sahaja tumbuk,tapi istighfar dilafaz berkali kali.

Setelah Waina mencium wajah Sabrina buat kali terakhir,dia tersenyum

Selamat jalan,sahabat...

Hello,hello hello...Dah comment dan vote ke belum?Haa..sis struggle tahan nangis au*padahal nangis jugak

nak tanya satu soalan penting

suggest nama twin boy hanbin dan waina...mekacihhh

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now