Waina mendecit perlahan.Pedihnya!Dia menekan perut yang terluka.Dalam hati,tidak putus doanya agar kandungannya selamat.Nasib baik Jessica melukakan perutnya sikit sahaja.
Waina naik ke bilik,kemudian,kedengaran bunyi pesanan masuk.
Ingat,jangan mungkir janji kau.Cepat kemas baju dan pergi dari hidup Hanbin.
Waina memandang ke belakang.Seram sejuk dirasakan.Terasa seperti Jessica ada di mana-mana.Dia menarik nafas dalam sebelum membuka pintu.
"Hey,dah balik?Tak beli apa apa pun?"Hanbin yang baru keluar tandas menyapa.Waina hanya membiarkan Hanbin lalu dia segera ke almari dan mengemas baju.
"Kenapa nak kemas baju?Kita nak bertolak pergi rumah pakde dah ke?"soal Hanbin kalut.Waina terus menerus membisu sambil baju dimasukkan dengan cepat kedalam beg.Waina akhirnya bersuara.
"Berhenti cintakan saya.."Waina mengemas baju sambil memegang perutnya yang sakit.Namun,dia mencuba tidak me unjukkan rasa sakit itu pada Hanbin.
"But why suddenly?Kenapa ni?Apa jadi?Tell me.."Hanbin memegang lengan Waina.Waina yang hampir menitis air mata itu memandang Hanbin.
"Mungkin ini yang terbaik untuk semua pihak.Saya tak nak ada orang terluka sebab saya,remember this,walau apa pun jadi,saya tak akan lupakan kenangan kita bersama,dan saya harap awak pun tak lupa juga,"Waina mengezip beg pakaian.
"Sayang kenapa ni?Saya tak faham,kenapa awak nak tinggalkan abang,Tisya?Bagitahu abang,"Hanbin masih bingung dengan apa yang terjadi.
Bagitahulah,kau dah sedia nak hilang anak kau?Kau buat apa lama sangat dekat atas tu?Cepat turun.
Waina membaca pesanan itu.Dia menghembus nafas berat.Lalu pipi Hanbin dipegang sayu.
"Jaga Tisya.."ujar Waina lalu pergi.Hanbin menganga.Dia segera memakai baju dan mengejar Waina tetapi entah macam mana,pintu bilik dikunci dari luar.
"Waina...Sayang...Kenapa buat abang macam ni?Sayang..Janganlah tinggalkan abang?Abang ada buat sayang terasa ke?"jerit Hanbin sambil mengetuk ngetuk pintu.Dia memulas mulas tombol pintu namun tidak berjaya dibuka.Dia cuba memecahkan pintu namun tidak berhasil.
Telefon segera diambil lalu dia mendail nombor Darwisy.Namun,Darwisy tidak mengangkat.
Kehabisan idea,disebabkan rasa ingin mengejar isterinya,Hanbin sekuat hati menendang pintu tersebut.Terbuka.
Hanbin memandang sekeliling.Kelibat Waina sudah tiada.Dia kemudian turun ke lobi utama dan bertanya tentang kelibat Waina.Dan Hanbin amat terkejut akan jawapan yang didengarinya.
"She enter a car.The blue one.But suddenly one more car chase after her car.But I think it is seriously dangerous because it looks like the car which chase her car trying to save her,I don't sure,too..."jelasnya.
Hanbin cepat cepat menelefon Darwisy.Namun,tidak dijawab.Sudahnya,dia hanya memesan kepada pekerja hotel tersebut,jika terjumpa Darwisy,jagakan Tisya untuknya.
Hanbin menuju kr luar.Dia memandu laju mencari keberadaan Waina menggunakan kereta Waina.Ya Allah,selamatkan isteriku.
🌹🌹🌹
Waina mengesat air mata yang tak sudah mengalir dari tadi.Ya Allah kuatkan hatiku.Dia turun ke lobi utama sambil memegang perut yang terluka.
Sesakit perutnya,sakit lagi hatinya dipaksa meninggalkan orang yang disayangi.Akankah ada peluang dia bertemu Hanbin dan Tisya semula?Adakah betul keputusan yang dibuatnya..
Waina sampai di depan kereta Volkswagen biru milik Jessica.Jessica yang sudah lama menunggj berasa sebal dengan tindakan Waina yang seperti sengaja melengahkan waktu.
YOU ARE READING
HELLO,MR.HUSBAND!
Romance[COMPLETED STORY] THIS BEAUTIFUL COVER MADE BY MY CUTIE PIE FRIEND, @Ilmi Hanya kerana sebuah lafaz,Waina nekad membawa diri jauh dari kenangan silam. "Aku ceraikan kau,Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan talak satu.."-Arman Talha "Astaghfiru...