"START TO LOVE YOURSELF,AND YOU WILL FIND YOURSELF "
Waina..Keep calm..Tu cuma mimpi aje,kan?Buktinya,nothing happens here,right?
Waina mundar mandir di halaman rumahnya.Tisya pun dihantar seketika di rumah ibu saudaranya.
Waina termenung lagi.Betul ke semua ni?Serious?Waina tepuk tepuk kepala.Pening..!
Kereta vampire putih berhenti di hadapan kediaman tiga tingkat Waina.Waina garu kepala.
Ada sekumpulan manusia yang sedang memegang set set kamera dan microphone tengah berjalan laju ke arah Waina.
Waina sedar sesuatu!Ya..Itulah wartawan..!Waina cepat cepat masuk rumah dan kunci dari dalam.Huh..Macam kena kejar dengan zombie..
"Cik Waina ke kat dalam tu..Cik..Keluar kejap..Kami ada benda nak tanya cik..Sekejap je cik.."ketukan bertalu talu di hadapan pintu kedengaran.
"Aniya..Tak awak silap orang.."balas Waina getar.
"Tipu..Saya dah check ni memang rumah cik..Cik tolonglah jawab..Betul ke apa yang dikatakan oleh B.I dalam live concert semalam?Kami just nak tahu je..Bila cik dan B.I start jalinkan hubungan?Kenapa B.I nak mintak maaf?Cik..Jawablah.."bagai peluru soalan keluar dari mulut wartawan tersebut.
Waina jilat bibir.Aduuhh..Mati gini.Baru Waina teringat sesuatu.PA yang diupahnya
"Encik Darwisy..Assalamualaikum..boleh datang sini sekarang?Rumah saya kena serang.."balas Waina dengan nafas tercungap cungap.
"Kejap,cik,dalam dua minit saya datang,tahan kejap,ya.."balas Darwisy.
"Cik..Please jawab satu soalan saja pun jadilah.."rayu wartawan itu lagi.
"Ya saya Waina.."
Ek eleh,kau kata satu soalan,aku jawab aahh.Lagipun kau ada tanya tadi aku Waina ke tak tadi,right?
Wartawan tersebut tepuk dahi.Bongok betul,kalau setakat nak jawab tu,awal lagi dah tahu,ngokkk!!
Baru nak tanya lagi,seorang yang memakai coat hitam mencelah di sebalik manusia berkerumun itu.Darwisy duduk di hadapan pintu.
DARWISY SPEAKING KOREA TAU..
"Please give her some privacy,atau senang citer,tolong blah.."
Tapi kau pikir wartawan baik hati sangat nak dengar aje cakap entah sape sape tu,an?
"Mana boleh..Ni tugas kami!!"bentak mereka.Darwisy hembus nafas berat.
"Woi bodoh..Ini tugas aku jugaklah..Please lah bagi kerjasama.."marah Darwisy.Hilang sabor wehh..
"Alah tak kira..!"mereka terus menolak nolak sliding door hitam itu,cuba untuk buka.
"You force me to do this,mian.."kata Darwisy perlahan.
Dush!
Dush!
Waina yang mendengar ternganga.Whatdehekk Darwisy..Janganlah kasar sangat abang oi..
Saja nak surprise kan korang semua..FYI,Aiman Darwisy Kim adalah..
Yup..Abang Waina..Saja nak bercik cik abang abang tadi,sebab Darwisy ni kerja dia memang PA Waina.Dah tersasul.
Waina cepat cepat bukak pintu.Pemandangan yang agak ngeri dilihat apabila semua sudah menekan nekan perut serta darah di bibir.Semua mencicit lari.Waina cubit pipi Darwisy geram.
"Abang..Tabaikk..Sakit dorang.."bebel Waina.Darwisy mengelap peluh di dahi Fuhh...Hensem gila namatieyy.Dahlah muka cam orang korea..Hik hik...
"Dorang degil sapa suruh..Serabut betul!Menyusahkan..Kan jadi camni mudah sikit kerja aku.."balas Darwisy sambil masuk ke dalam rumah.Waina hanya senyum sambil turut masuk.
Darwisy dilihat sudah bergerak ke bahagian dapur lalu segelas air masak diteguk laju.
"Gomawo..."kata Waina gedik gedik sambil senyum.
"Malay please.."pinta Darwisy.Darwisy memang menyampah sikit dengan korea lagi lagi bahasa dia.Tak sedar diri darah daging tu ada darah Korea mengalir..
"Terima kasih.."
"Ni..Kau memang ada affair ke dengan jantan tu?"soal Darwisy sambil bergerak ke ruang tamu.
"Aih..Wartawan pass kerja ke apa ni?"perli Waina.Darwisy hanya menjeling.
"Aku serious Waina.."
"Okay okay jangan marah..Hurm..Entahlah. Rasa macam tak logik pun ada jugak,hot macam tu nak suka Waina,tak logik,kan?"
"Ke..Dia dah tengok muka kau?"Darwisy masih setia menonton drama di televisyen.
Waina tercekik air liur sendiri.Aipp..Camane abang tahu ni?Dia stalk aku eh?
"Tak..Tak..Isy..Mana ada..Boleh pulak camtu?"soal Waina gagap.
"Kau tipu Waina.."balas Darwisy selamba.Tangannya menekan remote,nak tengok cerita omputih la..Korea bosan,sikit sikit cium,nak muntah Darwisy tengok.
"Ya..Dia tu kuang hajo sangat suka suki bukak orang punya niqab,eii..Nak tampar aje rasa.."Waina geram.Lebih kau Waina,tampo sekali cukup ahh..
"Kau suka dia kan?"
"Haa??"Waina blur.Apakah abang dia ni?
"Kau suka dia kan?Jangan buat aku ulang soalan buat kali ketiga,aku tumbuk ko karang.."
"Okay okay,tak terkejut dah..Urmm..Entah laa.."
"Isy kau ni..Banyak betul kau tak tau pasal diri kau sendiri..Start to love yourself,and you will find yourself,ada paham?"
Waina angguk.Hmm..Kita berserah takdir ajelah yang kawan kawan.Apa nak jadi jadilah.. :p
💔💔💔
"Serabut aje aku tengok kau ni..Apahal dowh?"soal Bobby kepada B.I yang rambutnya sudah kusut macam tak sikat setahun.
"Dia tak respect aku pun..Tengoklah..Sampai sekarang tak respon apa apa..Mesti dia benci aku,pastu taknak maafkan aku,pastu dia upah bodyguard untuk bunuh aku,pastu aku mati,pastu.."Bobby tutup rapat mulut B.I.
SAH HANBIN DAH ANGAU CAMPUR GILA CIKET.
"Stop jadi gila..Aku sayang Ikon lagi,please.."gurau Bobby.B.I menyengih.
"Tapi dia.."
"Kau tu pengecut.."komen June.B.i rasa nak jolok raket badminton dalam mulut June,eleh mentang mentang dia dah kahwin,banyak bunyi pulak..
"Dahtu kau nak aku buat apa?"
"Kau pengecut..Kalau kau betullah cintakan dia,kau sanggup convert agama demi dia..Kau kenali Tuhan dia sebelum kenal dia,kau cinta Tuhan dia dulu baru cinta dia.."balas Jay.B.I tersedar sesuatu.
"Thanks guys..Korang sangat membantu...Aku cau lu...And..Ikon cuti dua minggu,okay?"
The others member be like..
"Siapa bagi idea tadi hah?!Aku nak belanja makan setahun!"
Dan Jay hanya tersenyum bangga.
YOU ARE READING
HELLO,MR.HUSBAND!
Romance[COMPLETED STORY] THIS BEAUTIFUL COVER MADE BY MY CUTIE PIE FRIEND, @Ilmi Hanya kerana sebuah lafaz,Waina nekad membawa diri jauh dari kenangan silam. "Aku ceraikan kau,Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan talak satu.."-Arman Talha "Astaghfiru...