17

1.5K 148 18
                                    

Thanks to kak ira Mecxira sbb sumbang idea...luv you kak...

"Sayang...Lambat lagi ke berbuka...Haus....Lapar...Jangan lah seksa abang macam ni...Nak mati dah rasa ni.."keluh Hanbin sambil golek golek di atas katil.Puasa tahun ni mula hari Sabtu so Hanbin tak pergi work laa.m

"Abang..Sekarang baru pukul 3 petang,ada lebih kurang empat jam lagi..Tahanlah ya..Ni lah masa nak bagi rehat dekat perut tu,asyik proses je...Penat lah diaa."bebel Waina sambil bermain handphone.

"Sayang..Jom honeymoon,hantar Tisya dekat maklong,kita pergi..Urm..Jepun!"cadang Hanbin teruja.

"Not now laa..Puasa dulu okay..Habis bulan puasa baru start honeymoon okay."balas Waina lagi sambil cubit cubit pipi Hanbin.Suka cubit pipi dia,lembut je..

"Sayang..."keluh Hanbin lagi sambil baring diatas peha Waina yang sedang duduk berlunjur diatas katil.

"Abang..Bulan puasa tak baik mengeluh tau..Kurang pahala..Okay..Macam ni laa.Sebab abang bosan abang mengeluh lapar ni,jom buat aktiviti supaya daripada buang masa macam ni..Jom jumpa oppa saya.."cadang Waina.

"Oppa?So you curanglah ni?"Hanbin terus bangun dari perbaringan.

"No...Abang saya..Jom..Jap saya call dia.."Waina menekan nekan nombor telefon Aiman Darwisy.

"Asalamualaikum..Ha..Ya,sihat..Meh la datang rumah,berbuka sama sama..Oh yaa..Alang alang abang keluar tu belikan telur..Nak buat murtabak..Yaa..Waina masak ayam masak merah dengan kimchi harini..Nak buat murtabak sekali..Haa..okay.."

Waina pandang Hanbin

"Jom mula masak!!"

                                  ❤❤❤

Dua puluh minit kemudian,Aiman Darwisy abang Waina datang.Dengan tangan mejinjit dua beg plastik,dia terduduk penat.

Waina hanya menggeleng.Alololo kesiannya abang dia ni.Tapi bila Waina pandang ruang tamu,Waina rasa dia patut lebih kesiankan cik abang kat sana tu.Dah kerut kerut dahi tahan lapar.

"Abang..Meh tolong..."panggil Waina.Dengan langkah longlainya B.I jalan.Dia duduk di depan Waina.Sambil kepalanya dibaringkan diatas lengannya.Waina mengeluh.Langkah diatur ke singki lalu air paip dibuka dan tangannya dibasahkan.

Waina menuju ke Hanbin lalu menyapu lembut muka Hanbin yang lesu dengan air di tangannya.

"Woah..air..air...segar..."Hanbin terus tegak.Waina tertawa lalu pipi Hanbin dicubit geram.

"Haa..Macam ni lah baru husband Waina..okaylah..kesian abang penat..pergilah tengok tv dengan abang Darwisy,tapi...jangan tidur..."pesan Waina sambil mengambil kentang untuk dikupas.

"Hurm?Tak nak...Nak teman sayang jugak.."kepala kembali diletakkan diatas lengan.

Waina menggeleng.Selepas siap kentang dipotong dadu,Waina menghidupkan api untuk menumis bahan membuat inti murtabak.

Waina kembali ke meja untuk memotong bawang untuk dimasak bersama ayam masak merah nanti,Hanbin masih terkelip-kelip matanya menahan penat berpuasa.Maklumlah,first time.Bahan tumisan dibiarkan seketika di atas dapur gas.

"Auch!"adu Waina.Tangannya terhiris pisau ketika memotong bawang.Tisu diambil lalu ditekan pada luka.Hanbin segera bangun.

"Laa..Kenapa tak hati hati sayang..Kan dah luka..Alolo kesian isteri saya dah luka.Kurang ajar yaa kau pisau.Bawang!Disebankan kau isteri aku luka.Isy!That's why I hate onion.Meh basuh,meh!"Hanbin mengajak Waina ke singki.Jari yang terluka dibawa ke air.Waina hanya menahan pedih.

Mereka kembali ke meja.Hanbin mengambil first aid lalu band aid diambil dan dilekatkan di jari Waina.Waina pandang bangga.

"Don't hurt again,"kata Hanbin sambil memandang dalam mata Waina.Waina tersenyum,tanda minta maaf kerana cuai.

Namun..ada seuatu yang mereka lupa.Aiman Darwisy datang setelah terbau bauan yang hangit,seperti ada bemda terbakar.Dia segera menutup dapur gas.

"Woi..Kut yaa pun nak sweet janganlah sampai arwahkan inti murtabak aku..Habistu dah hangit ni nak makan apa.."jerit Aiman Darwisy geram.Waina dan Hanbin tergelak.

"Kita makan luar bang.."ajak Hanbin.Aiman Darwisy tersenyum.

"Kau belanja..Tisya..Jom bersiap..Uncle Long,mama,appa nak keluar ni.."kata Aiman Darwisy gembira sambil menaiki tangga.

Hanbin terhibur akan perangai comel abang Waina.Waina pun turut gelak.Haih..Sampai hangus dibuatnya.Bila sweet tak ingat benda lain dahh..

                                  💕💕💕

Allahuakbar Allahuakbar..

Selesai doa dibaca oleh Aiman Darwisy,Hanbin segera menghirup air dihadapannya.Waina dan Darwisy saling berbalas pandangan.

"Biarkan..First time...First time.."kata Waina perlahan.Selepas berbuka,mereka pulang ke rumah.Dalam perjalanan,tiba-tiba Waina berasa pening.Mereka singgah sebentar di toilet awam.

Sampai sahaja di dalam toilet,habis Waina muntah.Membazir betul!Waina membuka pili air dan membasuh mulut.Hanbin menunggu di luar.Tidak lama kemudian,Waina keluar.Hanbin memimpin Waina memasuki kereta.

"Okay tak ni?"soal Darwisy yang duduk di seat belakang di sebelah Tisya.Waina hanya mengangguk lemah.

Hanbin hanya memerhati Waina.Dalam diam dia sangat risaukan Waina.Sampai di kediaman mereka,turun sahaja dari kereta,Waina muntah lagi.

Tanpa lengah,Hanbin mendukung Waina menuju ke tingkat atas.Darwisy yang sedang mendukung Tisya be like..

"What..Saja la tu nak jealous kan uncle kan Tisya?Mentang mentang uncle single.."bising Darwisy yang sedang mendukung Tisya sambil menutup pintu kereta lalu segera masuk ke dalam rumah.

Darwisy,Darwisy..Betul betul comel..

                               

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


                               

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now