18

1.5K 149 16
                                    

kali ni idea ramai jugak yang bagi..Thank you NSFSHN  and kak tira lagi Mecxira bagi idea yang bernas.Thank you ❤❤❤

And jangan lupa follow agirlwithstone sebab katanya bakal publish buku pasal cover buku.Series dia buat cantik gila.Tak tipu.Cepat follow dia.❤❤😜

Jessica merenung gambar
dihadapannya.Buat kesekian kalinya,dia hanya meringkuk di tepi dinding sambil memeluk lututnya.

Jessica tidak boleh terima apabila Hanbin membuang dia dalam hidup lelaki itu dengan mudah sekali hanya disebabkan si perempuan tak guna itu!Masih segar dalam ingatan ketika Hanbin memalukan dirinya di depan orang ramai.

Ketika itu di restaurant,Jessica terlebih excited nak jumpa Hanbin.Hanbin cakap ada hal penting.Tak lain tak bukan mesti Hanbin nak melamar dia.Jadi,Jessica terfikir untuk memilih restaurant mahal yang kedudukan mejanya di tengah tengah agar nanti Hanbin melamar,semua orang akan mendengarnya.

Jessica mengacau jus epal di dalam gelasnya menggunakan straw.Dua puluh minit kemudian,Hanbin yang memakai mask duduk di depan Jessica.Sebaik sahaja Hanbin duduk,Jessica terus memanggil orang untuk memainkan biola.Baru ada aura romantik.Kedengaran Hanbin mendecit.

"Err..Sorry sir,boleh berhenti tak?Bising,susah nak cakap,lagipun saya nak cepat ni,"kata Hanbin kepada si pemain biola tadi.Dia hanya mengangguk.

"No roses for me?Tulip ke?How about ring?"soal Jessica.Hanbin menaikkan keningnya sebelah.Perempuan ni cakap apa?

"Okay listen Jessica,you know kan kita sebelum ni mana ada apa apa relationship cuma bagi I la,you ni artis wanita yang I agak rapat berbanding orang lain...So..Katakanlah,anggap ajelah kita couple,"terang Hanbin.

"Ya..I know Hanbin.You really love me.And I love you too.I memang dah tahu yang you bawa I ke sini sebab nak propose I,kan?"ucap Jessica yakin.

"No,if tadi I cakap kita couple,kan?So now I,umumkan pada semua orang,you alls jadi saksi tau,yang I tak ada relationship apa apa dengan wanita didepan I ni sebab I dah ada isteri,sekian.."Hanbin segera keluar dari restoran meninggalkan Jessica yang sudah malu dan kecewa itu.

Semua orang berbisik bisik sesama sendiri menggosipkan perihal tersebut.Jessica sungguh tidak sangka,Hanbin berubah sedrastik itu!

Jessica kadang-kadang ketawa sendirian,menangis sendirian.Makan,minum,semua tidak diurus dengan baik.

Dia bangun lalu berlalu pergi ke dalam bilik tidurnya.Bilik tidur yang asalnya cantik dengan aksesori serba putih kini sudah comot dengan bekas darah yang dibuatnya.

Jessica pernah cuba membunuh diri dengan mengelar pergelangan tangannya tetapi niatnya terhenti separuh jalan setelah di sedari oleh jirannya yang mendengar jeritan Jessica.

Jessica kemudiannya meneliti setiap sudut gambar Hanbin yang ditampalnya.Penuh di dalam biliknya itu.Yaa..Jessica sudah pun obses,malah boleh dikategorikan sebagai gila akan Hanbin!

"Kenapa kau tak suka aku?Aku ni buruk ke?Aku yakin aku tak buruk sebab aku model.Ya,aku model lah Hanbin!Apa yang kau pandang sangat dekat betina tu!"Jessica mencucuk cucuk gambar Hanbin sehingga koyak menggunkan pisau di tangannya.

Dia kemudiannya segera meletakkan pisau di pergelangan tangannya.Namun,dia menarik kembali tindakannya itu.Dia menggeleng.

"No,aku tak boleh mati lagi.Kalau perempuan tu tak mati,aku tak boleh mati jugak.Yup!Sayang...Ni bukan salah awak,ni salah perempuan tu yang paksa awak hidup dengan dia.Jangan risau,saya akan hapuskan dia.Sikit aje lagi ya sayang..Maaf lukakan awak."ujar Jessica sendiri.

Dia terus mencampakkan pisau di dalam genggamannya.Kemudian,matanya terus melilau mencari seletip.Setelah menjumpai seletip tersebut,dia sambil menyanyi riang menampal koyakan di kertas gambar Hanbin.

"Sayang awak sakit ya.Saya takkan benarkan sesiapa sakiti awak.Huwaina,aku betul betul akan bunuh kau!"Jessica menghentakkan tangan ke dinding.

Ya...Jessica sudah gila.

                                   🌹🌹🌹

Waina membuka mata.Telefon di atas meja bersebelahan katilnya diambil lalu dibuka.Pukul 11 pagi?!Waina segera bangun dari perbaringannya.

Ya Allah,dengan tak sahurnya.Hanbin macam mana?Waina turun ke tingkat bawah.Dilihat tiada orang.Dia pergi ke dapur,dilihat sesusuk tubuh yang sedang memakai apron sedang memasak sesuatu.

"Abang..."Waina mendekati.Hanbin berpaling lalu tersenyum.Waina menekup mulut,hampir terlepas tawanya.Comelnya sayang!

"Hah?Sayang nak muntah lagi ke?"kalut Hanbin.Waina cepat-cepat menggeleng.Hanbin kembali menyambung memasak bubur nasi.Waina hanya memerhati.

"Sedap tak tu?"soal Waina.Bubur yang sudah menggelegak itu dipandang lama.Haih..Habis puasa aku harini.Dah kena ganti.

"Sedap."ujar Hanbin sepatah.Waina membulatkan mata merenung Hanbin.

"Macam mana abang tahu sedap ke tak?Ooo..Abang tak puasa,ek?Haa....Nanti Allah marah Waina tak tahu."kata Waina sambil mencucuk cucuk pinggang Hanbin.Alololo..kenapa comel sangat diorang ni?

"Isy,abang puasalah.Dah sahur tadi dengan abang Darwisy.Abang suap Tisya tadi,dia tak comment apa apa means okay la.Boleh dimakan."terang Hanbin panjang lebar.

"Sampai hati tak kejutkan Waina bangun sahur.Waina nak puasa jugak.."Waina sudah berpaling dari melihat muka Hanbin.Entah,rasa terasa gila padahal memang patut pun Waina tak puasa dah kalau asyik nak muntah aje.

"Alolo sayang.Tak apalah...Harini je awak tak puasa,esok awak puasalah okay.Jangan risau,sehari je ganti."pujuk Hanbin.Waina berpaling.

"Mana abang tahu saya kena ganti sehari je?Kalau saya period macam mana?"marah Waina.Hanbin tersenyum lalu segera sambung memasak sambil berkata,

"Tak..Waina takkan period selama sembilan bulan.."dengan perlahan.Waina yang jengkel melihat senyuman Hanbin terus ke ruang tamu.Ada baiknya layan Darwisy yang gila tu dari layan suaminya yang gila-gila ni!

Phew!Akhirnya,lahir jugak chapter 18 ni!Ada typo tak?Kalau ada sila mention.Urm...Ada yang sis x sure betul ke tak penggunaan word tu.Biola ke violin ek?Tak kisah laa asalkan korang faham yang pelayan mainkan kalau kita date candle light dinner tu.

Jangan lupa vote and comment.Thank you!!❤❤❤

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now