First of all...Vote bab latest sikit amat..sedih..harap bab ni dapat banyak sikit lah vote..tenkiu siapa sudi baca,spam vote and komen..untuk pengetahuan korang..sis suka❤❤bab ni sis buat research...kalau salah,salahkan pakcik google okay..
"Haa?No abang no!Tak nampak ke perut Waina nak meletup ni?Ada dua nyawa tahu tak?Serieslah abang nak ajak honeymoon time macam ni?"Waina sudah meninggikan suaranya satu oktaf.Hanbin menyengih.Dipandang Tisya yang sedang menghisap susu botol.
"Tisya,Tisya nak jalan jalan tak?Kita boleh tengok laut,main taman,"soal Hanbin.Tisya mengangguk.
"No,no,no,Waina tak setuju.Waina takut Waina pengsan aje nanti.Haa..Kalau Waina muntah muntah macam mana?Abang,kita pergi lepas Waina bersalin lah,ya?"pujuk Waina.Hanbin memuncungkan mulut.Tanda merajuk.
Waina sebersalah.Hadui,cakap nak dapat baby boy,tapi perangai ayahnya yang kuat merajuk ni macam dapat baby girl je.
"Okay..Tapi jangan pilih tempat yang jauh sangat."Waina akhirnya mengalah.Terbalik pulak jadinya,biasanya isteri yang merajuk.Waina usap perut,lagi tiga bulan babies nak lahir,harap baby kuat semangat layankan karenah appa dia ni.
"Yeay..Bukan apa sayang.Sebab lepas ni abang mungkin akan sibuk dengan kerjaya.So sementara nak release album baru,kita spend time la sama sama."Hanbin mengusap perut Waina.Adoi,sebersalah lah pulak.
"Waina faham.."Waina senyum.Hanbin turut senyum,memiliki Waina adalah perkara yang tidak akan pernah disesalinya dan kehilangan Waina adalah perkara yang patut disesalinya sampai bila bila.
💋💋💋
"Hah?Maksud doktor,anak saya bukan dua dua boys?Twin sepasang?Doktor janganlah macam tu,cakaplah betul betul,kitorang nak beli barang baby ni,"ujar Hanbin.Jelas sekali terkejut.
"Ya,maafkan saya,my mistake.Seorang boy dan seorang girl.Yang boy ni memang elok akan keluar dulu."ujar doktor yang bernama Jaehwan itu.Waina sudah tersenyum lebar.Patutkanlah perangai Hanbin gedik semacam aje.
Sebaik pulang dari hospital,Hanbin menghulurkan sebuah kotak kecil.Waina yang agak keletihan membuka kotak tersebut.
Hai umi kepada Thaqif Hayden Kim dan Tiara Hasya Kim..Maaf kalau nama baby girl tak berapa best tapi bagi abang okay je..Abang pakai ambik je sebab baru tahu tadi.Ini tiket empat orang untuk ke..BUSAN!Yes,kita akan ke Busan,tempat kegemaran Waina.
Waina menekup mulut.Ada dua surprise.Satu nama si kecil yang Hanbin sendiri pilihkan dan kedua,pergi Busan!Dah lama nak pergi tapi selalu tak dapat.
Waina segera bangun lalu leher Hanbin dirangkul dan pipi Hanbin dicium.Dia menatap muka Hanbin lama.
"Thank you so much sayang.."ucapnya perlahan.
"Assalamualaikum..Allah.."Darwisy yang selamba buka pintu terus menutup kembali pintu rumah Waina.Haih..Selalulah aku jadi mangsa kena tengok benda menggelikan bagi orang single ni.Baru niat nak melawat.
Waina yang malu segera melepaskan rangkulan.Patutkanlah untuk empat orang,rupanya Hanbin angkut sekali abangnya ini.Haih..Tak apalah,boleh dia jaga Tisya.
💋💋💋
Alhamdulillah,sepanjang penerbangan ke Busan,Waina tidak mengalami sebarang muntah muntah dan sebagainya.Malah Waina semakin segar bila melihat laut yang terbentang luas di depan mata.Tak sabar nak pergi.
Mula mula mereka check in di hotel dahulu.Setelah rehat selama dua jam,mereka terus ke Gamcheon Cultural Village.Kampung tradisional Busan.Kat sinilah mereka boleh menyewa hanbok untuk bergambar.Waina sangat cantik apabila memakai hanbok.Hanbin jangan cakaplah.No comment.
Tapi Tisya.Ya Allah..Geram nak cubit cubit.Comel sangat.Hanbin sempat menangkap gambar Tisya dibuat kenangan.
Tadaa~Comelkan saya?Hai kakak to be!Mereka mengambil masa lebih kurang dua jam disitu untuk bergambar dan berjalan mengelilingi kampung tersebut.Darwisy pun tumpang bahagia melihat Waina yang mulai tertawa.
Dush!
Adoi!Bergegar otak aku!Darwisy cuba imbang badan,karang kalau jatuh dilabel pondan pulak.
"Bro,jalan guna bontot ke?"marah Darwisy.Dia mengangkat muka,ingin melihat gerangan orang yang melanggarnya.
Subhanallah,cantik!Alamak,dah tersound minah cantik pulak.
"Sorry,sorry sangat sangat encik,kawan saya kejar tadi,"ujar cik gadis tersebut.Darwisy terdiam.Cantik gila.First time Darwisy rasa dirinya terpaku buat seketika.Tapi,disebabkan ego,dia acah sombong.
"Dah kenapa kawan kau kejar pulak?Kau jngat ni trek larian ke apa nak main kejar kejar,dengan pakai kain segala,kau ingat kau Ana dalam cerita Frozen?"hambur Darwisy.Kelat terus muka wanita tersebut.
"Yahh..Yeon Hwa,lajunya kau lari!"tegur seseorang.Darwisy meneka mungkin itu kawan yang mengejar gadis didepannya ini.
"Saya betul betul menyesal mintak maaf dengan orang yang tak ada adab macam encik,babai,"gadis yang dikenali sebagai Yeonhwa itu menarik tangan kawannya yang terpinga pinga.
Darwisy merengus.Haih..Melepas aku...Darwisy sepak batu di depannya.Baru perasan ada seutas gelang yang terukir nama.Yeonhwa dalam tulisan korea.
Nampaknya,Allah nak jumpakan aku dengan dia.Hehe..
💋💋💋
Tanpa rasa penat,Waina mengatur langkah laju di Jagalchi Market.Tempat menjual pelbagai jenis hidupan laut.Syukur kerana dirinya,Hanbin,Tisya dan Darwisy tidak ada alahan akan hidupan laut.
Banyak jugak Waina borong.Nanti senang nak masak di hotel.Maklumlah,ada dapur kat hotel.
Sedari malam,mereka beransur pulang.Esok masih banyak lagi tempat yang hendak diterokai.Mereka sempat singgah di masjid terpopuler di Busan,iaitu Masjid Al Fatah Busan.Ingat senang ke nak cari masjid di korea ni?
Malam itu,mereka tidur dengan hati yang gembira.Hanbin tidur disamping isteri dan anaknya yang tersayang.Darwisy?Tidur bermimpikan Yeonhwa.Doakan Darwisy ya semua..
Hai...Jemput vote dan komen.First komen I akan spam vote cerita dia.
okay..soalan kali ni..siapa dua orang yang bertuah?
penah ada bf tak?mention sikit nama..nama samaran pun tak apa
pilih ina atau duit satu juta ringgit.berikan sebab..huhu..ina akan terima seadanya jawapan nisa
so..continue okay..banyak lagi tempat dorang nak pergi...kalau rajin sis akan selitakan gambar...
ingat,jangan lupa VOTE okay..
YOU ARE READING
HELLO,MR.HUSBAND!
Romance[COMPLETED STORY] THIS BEAUTIFUL COVER MADE BY MY CUTIE PIE FRIEND, @Ilmi Hanya kerana sebuah lafaz,Waina nekad membawa diri jauh dari kenangan silam. "Aku ceraikan kau,Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan talak satu.."-Arman Talha "Astaghfiru...