13

1.7K 170 9
                                    

"Terciptanya kau bukan untuk Hanbin,Waina!"-?

"Tisya..Wau..Wau..Come on sayang,bismillah,your first step.."sokong Waina yang memberi semangat kepada Tisya.

Tisya yang kini berdiri tegak cuba melangkah perlahan.

First step..

Dia berjaya...!!

"Sayang come on you can do it!!"jerit Waina teruja.

2..3..4..5...

dan Tisya berjaya mendakap umminya.Waina cium laju laju pipi Tisya.

Ding Dong!

"Eh,awalnya appa Tisya balik?"kata Waina pada Tisya yang masih menyengih.Mungkin masih bangga dengan kejayaannya tadi.

Ding Dong!

"Chakkaman.."

Laung Waina masih menuruni anak tangga menuju ke tingkat bawah.Tisya ditinggalkan di ruang tamu.Tudung dicapai,manalah tahu orang lain.Pintu dibuka.

"Sayang.."sapa seorang perempuan seksi di luar pintu.Waina kerut dahi.Siapa pulak ni?

"Isy..Apa ni orang gaji hanbin yang bukakan pintu.Hanbin mana?"Jessica menolak tubuh Waina lalu terus saja masuk ke dalam rumah.

Waina ekori belakang.Hamboi laa betina ni.

"Hey..Who is this girl?So cute..Sejak bila Hanbin ada anak angkat nih?Mesti dia tak sabar nak ada anak,hisy lah..Orang ajak kahwin tak nak.."bebel Jessica lagi sambil merangkul Tisya.

"Cik ni siapa?"soal Waina.

"Just call me Jess..Well..Takkan tak kenal I kut,Jessica Hong,model popular,oh ya..You kan orang gaji,mana ambik tahu pasal semua ni.."komen Jessica berlagak.

"Okaylah cik Jessica..Saya just tak faham apa yang dimaksudkan cik mencari Hanbin?Kenapa?Ada masalah ke?"

"Amboi kurang ajar,hormat lah sikit I ni tuan you tahu!No...No..Bakal tuan..You tak tahu ke I ni girlfriend Hanbin?"kata Jessica berlagak.

"Tak..Sebab saya isteri dia..."

"What?!"jerit Jessica kuat.Tisya pun terperanjat,you!!

"Kau tak.payah nak buat lawak tak laku kau kat sini...Please,behave nak buat lawak pun sebab I rasa lawak kau dah melampau.."

"Nonsense!!!"maki Jessica lagi.

"Its up to you for want to believe it or not but Please,kalau tak ada urusan mustahak sila keluar,sementara saya masih bercakap baik.."arah Waina sambil tersenyum sinis.

"Aku tak percaya kau..!Dasar orang asing sukahati mengaku bini Hanbin.."

"Cik..Satu aje saya mintak..Tolong keluar sekarang.."

"Kalau aku tak nak?"

"Cik Jessica Hong!!!"jerit Waina nyaring.Jessica
yang jentat meluru keluar,seram!!!

Waina hembus nafas berat.

                                 💔💔💔

"Chagi!!"laung Hanbin seraya membuka pintu.Waina yang berada didapur menelek.

"Amboi..Baru tiga minggu jadi wife saya dah nak derhaka ni?Asal jeling jeling?Tak puas hati?"soal Hanbin sambil mencium pipi Waina yang sedang menghiris lobak untuk dibuat sup ginseng ayam.

"Ish,tepilah!"Waina tolak tubuh Hanbin.Dia bergerak ke bahagian peti ais.Kiub ayam dikeluarkan.Hanbin froze dengan perubahan isterinya.

"Why?Kenapa ni?Apa salah abang?"soal Hanbin lalu punggung dilabuhkan di  kerusi meja .

"Awak rasa saya mampu ke senyum bahagia bila girlfeiend suami saya JESSICA HONG datang menziarah?"balas Waina sinis.Ayam dipotong geram.

Hanbin telan liur sendiri.Aduh,mati!Lupa nak settlekan masalah dengan Jessica.

"Sayang..Tu..Abang.."

"Don't call me sayang!"marah Waina sambil memasamkan muka.

"Okay..Waina..Abang tak ada apa apalah dengan dia..Kalau ada,mesti dah keluar trend,right?"

Waina berhenti buat kerja.Memikirkan ada betulnya jugak kata suaminya itu.

"Betul ni?"soal Waina meminta kepastian.

"Ya,sayang.."kata Hanbin lalu mencium pipi Waina.Waina membalas dengan mencium kembali dahi Hanbin tapi kena jengket sikit.

"Abang..Tisya dah jalan lima langkah tadi.."cerita Waina teruja.

"Ya ke sayang?Mana dia?"

"Aip...Jangan kacau,dia baru aje tidur..Dah,abang pergi mandi dulu,naik atas,turun bawah kita makan sama sama.."

"Anything for you sayang.."

Hanbin melangkah pergi namun langkahnya terhenti apabila teringatkan sesuatu

"Abang lupa nak bagitahu,lusa event introduce sayang dengan isteri June diadakan dekat Hangeul tau..Dewan besar tu..Get ready okay.."Hanbin pecut lari sebab konpem Waina akan bebel kat dia..

"Aaaaa...Abang tak nakkk!!"rumah banglo tiga tingkat itu sudah bergegar habis.

                                💔💔💔

Pada malam itu...

"Sayang..."meleret leret panggilannya itu.Waina juling mata ke atas,nak tuntut ler tu..

"Ya abang.."Waina turut melayan.Nasib laahh.

Hanbin berjalan terus ke katil,hanya diperhati Waina yang sedang menyapu losyen di tangannya.Hanbin yang geram menunggu terus pergi ke arah Waina.

Botol losyen diambil lalu dipicit sedikit.Perlahan lahan disapu di lengan Waina.Kemudian Hanbin melutut dan melumurkan losyen di betis Waina yang memutih dan seterusnya menyelak sedikit baju tidur Waina untuk disapu ke paha nya pula.

"Aniya..Chakamman..Kenapa tiba nak acah sweet pulak ni?Duk dekat katil balik!!"tengking Waina.

"Eii..Orang nak sweet sikit pun tak boleh.."keluh Hanbin sambil berjalan menuju ke katil.

"Itu namanya menggatal abang,bukan sweet.."

Waina akhirnya datang dekat Hanbin.Hanbin yang sedia baring menepuk nepuk ruang kosong di sebelahnya.Waina perlahan lahan baring.

"I love to stare to your eyes.It is so wonderful.."Hanbin menyentuh perlahan pipi Waina.

"jom dapatkan adik Tisya..make sure kembar tak kembar siap sayang.."kata Hanbin gatal.Waina dah bulat matanya.

Hanbin mula mendekatkan mukanya ke muka Waina,sikit sahaja lagi dan..

"Ummi...umiii.."panggil Tisya,merengek.

"Sori abang,postpone,can i?"

Waina dengan senang hati keluat bilik.Hanbin dah mendarat cium cadar katil.Dia mengemam bibir.

Tisya jangan sampai appa seletip mulut tu nanti..!!

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now