26

1.4K 114 82
                                    

Tangannya bermain main diatas lantai simen.Perlahan lahan jarinya mengukir nama Hanbin.Selepas itu,dia mengekek ketawa.

"Perempuan tu mesti dah mati,jadi Hanbin aku dapat miliki dengan senang hati.Tapi si nurse bodoh tu tak bagi aku keluar,kenapa ek?"dia bertanya orang didepannya.Hakikatnya,tiada orang disitu.

"Haa?Gila?Aku tak gila lah!Sukahati aje cakap aku gila!Kau tu yang gila!"dia mengalih pandang.

"Aku tak marah kau,aku terasa.Kat sini,semuanya gila bercakap sorang sorang.Isy,nasib baiklah aku tak macam tu,aku kan ada kau.."ucap si dia.

Jessica menitiskan air mata.Dia keseorangan.Yup,orang disekelilingnyalah yang membuatkan dia jadi tertekan samapailah keadaan semakin memburuk.

Bermula dari kisah ibunya yang suka keluar setiap malam bersama lelaki lain,manakala ayahnya seorang kaki judi.Jessica sentiasa berseorangan,tidak mendapat kasih sayang yang secukupnya.Hadirnya Hanbin memberi sinar baru buatnya.

Ketika di sekolah menengah,Jessica dan Hanbin sekolah bersama sama malah mereka tinggal bersebelahan sahaja.Hanbin pernah menyelamatkan Jessica dari menggantung diri akibat terlalu tertekan.Sejak itu,mereka mula rapat.

Mereka menccuba uji bakat bersama.Hanbin dalam menjadi idol group,Jessica model.Dan mereka keduanya berjaya.

Namun,Jessica salah anggap akan layanan Hanbin,Hanbin hanya menganggapnya sebagai kawan sahaja.Memang betul,Hanbin pernah akui Jessica teman wanitanya,sebab Hanbin taknak mengecewakan perasaan Jessica.

Jessica menarik rambut.Hari hari dia gelak,makan,mengamuk dan tidur.Lepastu borak sorang sorang.Dari jauh,seseorang sibuk memerhati tingkah laku Jessica.

💋💋💋

"Pa..Lapar.."ucap Tisya terketar ketar.Sudah seharian orang yang harus dirinya panggil papa tidak memberikan makanan padanya.

"Isy semaklah budak ni.Carilah makanan sendiri!"tengking Talha.Tisya cepat cepat berlari menyorok di belakang sofa.

Talha menjeling.Rasakan!Sebabkan mak kau,aku hilang orang yang aku sayang.Sekarang,aku nak mak kau rasa apa yang aku rasa.

Talha lantas bangun menuju ke biliknya.Tisya yang sedari tadi menyorok berjalan perlahan ke dapur.

Kesiannya kalau tengok keadaan Tisya sekarang.Makin kurus.Tangan pulak penuh lebam dan luka akibat dipukul dan dicubit oleh Talha.

Tisya buka peti.Bayangkan budak umur dua tahun lebih kena berdikari cari makanan sendiri.Dia mengambil susu kotak lalu diletakkan diatas meja.

Gelas diambil namun silapnya,dia terambil gelas kaca.Mana lah mampu dia tahan berat gelas kaca dengan tangannya yang kecik.

Pranngg!

Berderai gelas jatuh diatas lantai.Tisya menekup mulut.Takut akan nasib yang bakal diterimanya nanti.Segera dia menyorok di dalam kabinet dapur.

"Bodoh!Kau kan budak kalau tak menyusahkan aku sehari tak boleh ke?Kau keluar sekarang!Aku kata keluar!"nyaring suara Talha bergema.Tisya hanya menggigik ketakutan.

Tak boleh bayang laa budak baru dua tahun lebih kut kena macam ni.

Talha mula mencari di setiap sudut.Malangnya,Tisya tidak dijumpai.

"Haa..Eloklah..Menyoroklah kau sampai mati!Lagi memudahkan kerja aku.Menyusahkan!"Talha terus keluar rumah lalu menaiki kereta.

Tisya keluar perlahan lahan dari tempat persembunyiannya.Dia sudah menangis teresak esak.

"Umi..Cha..Cha..Windu..Umi..Appa..Cha nak appa..Pa..Papa ahat.."tangis si kecil itu.Dia menyapu air mata di pipinya menggunakan tangannya yang kecil.

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now