"Ummi.."Waina mengejar bayangan umminya.Umminya yang cantik persis bidadari hanya tersenyum.
"Ummi jangan tinggal Waina dah..Waina tak kuatlah duduk sorang,ummi teman Waina.."kata Waina polos.
"Sayang.."kata Puan Aminah,ibu Waina.Waina tekun mendengar.
"Sayang jangan pernah anggap sayang berseorangan di dunia,Allah sentiasa ada sayang,Allah tu Maha Berkuasa,sebaik baik pelindung,sebaik baik tempat mengadu,berdoa selalu.."
"Tapi tak sama dengan ummi..Waina nak ummi,Waina nak appa.."
"Waina anak appa.."encik Huwaidi turut mencium pipi Waina.Dia memeluk Waina seketika sebelum berkata.
"Appa dengan ummi dah bahagia kat sini,tak ada tandingannya bahagia di dunia,cabaran sebelum memasuki sini amat sukar sayang,banyakkan beribadat sayang,ummi dan appa akan tunggu sayang dekat sini,kami sayang Waina...Kami pergi ada penggantinya..Kahwinilah dia,dan jadikan dia sebab untuk kamu bertemu kami,bimbinglah dia,agar dapat kita bertemu di Syurga..Kami sayang Waina.."pelukan dileraikan.
"Appa..!!Ummi..!Jangan tinggalkam Waina!!"
"appa!!jebal!!"
"Ummi...!"Waina berteriak.
Waina membuka mata.Nafasnya kian laju.Dia memandang sekeliling.Tangannya dicucuk jarum.Di mana dia?
Waina bangun duduk dari perbaringan.Di sentuh lembut perut yang sakit.Matanya cuba mencari seseorang.Dia menuruni katil.Terlihat di sudut bilik itu,seseorang tekun menyembah Ilahi.
"Ya Allah ya Tuhanku,yang Maha Pengampun,yang Maha menerima segala taubat,kau ampunilah dosaku,dosa kedua ibu bapaku..Ya Allah,aku berterima kasih kerana dipertemukam wanita sebaik dia,kini aku mengerti,dia adalah Hidayah dariMu yang disampaikan untuk aku.Ya Allah..Aku bersyukur kau menyedarkanku dikala aku muda Ya Allah..Ya Allah..Jika benar dia jodohku..Kau dekatkanlah kami.Izinkan aku jadi sayapnya dikala dia sedang jatuh.Izinkan aku jadi pembimbing nya walaupun aku tidak sempurna.Ya Allah..Aku memohon kepadaMu,permudahkanlah urusanku dalan mengenaliMu..Sesungguhnya,aku manusia yang lambat mengenaliMu..Amin Ya Rabbal alamin.."doa Hanbin di temani suram lampu.Waina yang dengar terus mengalirkan air mata.
"Hanbin..."panggil Waina perlahan.Dia mendekati Hanbin yang jelas terkejut.
"Awak dah sedar.."Hanbin melipat sejadah.
"Kahwini saya.."pinta Waina yang masih berniqab.
"Bo?"
"Kahwini saya.."ulang Waina.
Dan Hanbin terdiam..
💔💔💔
"Makan sikit,Waina.."Hanbin suap sesudu bubur ke mulut Waina.Buat sementara waktu Waina tak pakai niqab,dan bilik private,hanya muhrim dia bileh masuk kecuali Hanbin.
"Awak tak sudi,ya?"soal Waina polos.Hanbin menarik nafas panjang.
"Sabar Waina,bagi saya masa.I need that time.."
"Kau dah luahkan perasaan kat aku,kau tengok muka aku,kau doa kat Allah kau nak aku jodoh kau..Tapi bila aku sendiri mintak kenapa kau tak terima?!Are you kidding me Airel?!"Waina melempiaskan geramnya.Emosinya sungguh tidak stabil sekarang.
"Waina..!!"Hanbin memegang lengan yang dilapisi baju hospital itu bagi menenangkan Waina yang tertekan.
"See..Saya nak awak sihat sepenuhnya dulu.Tolong Huwaina,saya mohon..Banyakkan istighfar..Jangan biarkan syaitan menguasai awak..Saya perlukan awak,awak kekuatan saya..Saya tak nak tengok awak lemah macam ni.."
"Saya hilang segalanya Airel..Ummi..Appa..Suami..Dan sekarang,sahabat baik saya sendiri benci saya.Allah tak sayang saya ke?"soal Waina yang kini dalam depression yang tinggi.
"Waina,listen!Mungkin ilmu saya tak tinggi because I just know this Islam,but I beg you to hear my advice.Awak..Yang memikat hati saya untuk mendalami Islam..Awak..Yang menarik saya mengenali Allah..Dan kenapa sekarang awak kalah dengan dugaan yang Allah beri?"
"Saya tak kuat Airel.."Waina menangis.Tak tahu..Jiwa dia rasa lemah sangat.Rasa macam nak bunuh diri pun ada...
"Waina..Nak pergi Syurga,bukan mudah tau..Kalau ujian sedikit ni pun tak lepas,macam mana?Saya yakin awak nak jumpa your parents jadi boleh awak kuatkan semangat awak?"Hanbin memujuk lagi.
"Saya perlukan awak.."balas Waina yang mula sedarkan diri.Istighfar diucap.
"Ya..Saya sentiasa ada untuk awak,sayang.."Hanbin senyum.
Maaf,Ikon..Aku terpaksa tinggalkan korang sementara..
💔💔💔
"Menjaga orang depression bukan mudah,perlukan perhatian yang berkualiti tinggi..Puan Waina ni banyak tekanan di dalam hidupnya.Bermula dengan kehilangan ibu tersayang,dia bergantung harap pada ayahnya sahaja..Apabila ayahnya juga meninggal,dia mula mencari pengganti baru iaitu suaminya.Dalam proses ini dia amat selesa kerana dia mempunyai dua kebahagiaan dan orang tersayang iaitu sahabat baik dan suami.Apabila mereka berdua mengkhianati dan meninggalkan Puan Waina,dia bertambah tertekan.Dengan tidak meluahkan masalah,dia mudah dihasut..Jiwa dia sangat lemah. Dia perlukan perhatian yang lebih..Dia sangat pandai berlakon bahawa dia okay tapi hakikatnya dia sangat sedih,orang di sekelilingnya perlu allert dalam kes ni...Dia perlu ada peneman.."
Hanbin raup muka.Kesian sekali Waina.Kalau Hanbin pun agaknya dah lama terjun bangunan.Waina sebenarnya kuat.
"Airel.."panggil Ustaz Midi.Hanbin menoleh.Kaki diatur dekat ustaz Midi.
"Ustaz nak mintak satu pertolongan dari Airel.."
"Yaa??"
"Kahwini Waina.."
Hanbin ketap bibir.Memang Hanbin nak kahwin Waina tapi mampu ke dia?
"Saya mampu ke ustaz?"
"Insyaallah,jika kamu bersungguh sungguh,Allah akan bantu."
"Saya.."
YOU ARE READING
HELLO,MR.HUSBAND!
Romance[COMPLETED STORY] THIS BEAUTIFUL COVER MADE BY MY CUTIE PIE FRIEND, @Ilmi Hanya kerana sebuah lafaz,Waina nekad membawa diri jauh dari kenangan silam. "Aku ceraikan kau,Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan talak satu.."-Arman Talha "Astaghfiru...