16

1.5K 166 1
                                    

You have to be strong,for the sake of two of us..

Tengah sedap Waina dan Tisya layan movie,tiba tiba pintu dibuka menandakan Hanbin dah balik.

Waina mengerling jam,pelik sebab biasanya pukul 8 malam baru Han bin balik,ni pukul satu pun belum.Waina segera pergi mendapatkan Hanbin.

"Sayang.."muka masam Hanbin Waina tenung.Ada sesuatu yang buruk ke berlaku?
Segera Hanbin memeluk Waina.

"Saya dah hancur..Kerjaya saya dah musnah.Apa patut saya buat?Saya tak kuat tinggalkan Ikon,sayang..Saya..saya.."terjelepuk Hanbin jatuh menangis sedih.Waina turut duduk di atas lantai.

Pelukan dieratkan lalu perlahan Waina usap.Cuba merasai perasaan yang dialami Hanbin.Tahu,pasti sukar untuk diterima.

"Apa salah saya,kena Tuhan uji saya macam ni,"sayu Hanbin lagi.Waina menepuk lembut belakang Hanbin.

"Sayang,tak apa..Saya faham..Sakitnya fitnah dunia ni,tapi jangan risau,Allah dah aturkan sesuatu yang terbaik untuk awak,untuk kita..Dan Allah tahu,awak cukup kuat untuk terima semua ujian dia,stay strong my husband,for us..himnaeyeo.."kata Waina.

Hanbin memandang ke atas.Cuba senyum tapi payah.Waina mencium bibir Hanbin.Ingin memujuk hati Hanbin.Syukur bila Hanbin membalas.

"Abang don't worry,you have us..Sayang abang..Nanti kita fikirkan apa yang patut kita buat dengan kerjaya abang,mungkin kita patut buat bussiness,jangan kesahlah apa orang nak kata,rezeki tu luas,okay..For now jom makan,saya ada masak paprik,abang kata suka paprik.."bebel Waina.

Hanbin dalam diam mengukirkan senyuman.Ya Allah,dia tak salah datang padaku,ada sebab mengapa ujian ini datang..Terima kasih Ya Allah.
  

                                    💕💕💕

3 bulan kemudian...

"Annyeong yadeura,I think you know dah about saya keluar dari Ikon,maaf,ada masalah yang berlaku yang membuatkan saya terpaksa keluar,disebabkan saya malas dah nak jumpa wartawan dan saya tidak akan menjawab apa apa persoalan lagi lepas nu,ni peluang terakhir anda semua bertanyakan tentang saya,di dalam ig live ni.."kata B.I panjang lebar.

"Okay,ada orang tanya apa masalah yang sebenarnya..Korang pasti ada dengar banyak version kan..Version yang sebenar tentang dadah.Ada orang melaporkan saya ambil dadah,dan setelah keputusan ujian keluar,saya disahkan negatif..Itu punca dia"

"Okay,ada yang bertanya kenapa tak kembali kepada Ikon?Sebab saya tahu saya dah tak ada harapan nak kembalikan Ikon yang dulu,ia hanya akan menambahkan reputasi Ikon menjadi teruk jadi saya memilih untuk tidak memusnahkan Ikon dengan membiarkan Ikon berenam.Saya sangat mencintai Ikon dan IKONIC."

"Siapa pelakunya?Biarlah rahsia antara kami sahaja.Saya tidak menyimpan dendam Saya rasa cukup Tuhan saja membalasnya.."

"Akhir soalan,kerjaya selepas ini?Saya telah mencuba nasib membuat syarikat sendiri,iaitu muslim korean yang akan bekerja dengan saya tentang penjualan barang Malaysia milik isteri saya,saya harap oarang itu tidak memusnahkan bisnes saya kali ini..Sekian terima kasih,semoga berjumpa di lain hari.."

Rindu hanbin,oppa kembalilah pada Ikon,pada kami..

Oppa tak bersalah langsung dalam hal ni,kenapa oppa jadi mangsa,oppa..Kami tak sanggup..

Waina hanya membaca komen komen yang diberikan pada peminat Hanbin.Kesian diorang.Haih..Nak buat macam mana,kalau isteri diapun tak boleh pujuk supaya getback dengan Ikon.

"Abang esok puasa,Waina dah jelaskan dekat abang benda apa yang boleh buat,benda apa yang tak boleh buat waktu puasa,ingat tak?Niat puasa,cuba baca Waina nak dengar.."pinta Waina.

Mereka ketika itu berada di ruang tamu.Hanbin tengah sibuk mengikat rambut Tisya.

"Sahaja aku berpuasa esok hari dibulan ramadhan kerana Allah taala.."jawab Hanin satu persatu.

"Yup..Pandai pun..Abang tidur awal malam ni tau..Esok karang liat pulak nak bangun sahur.."pesan Waina sambil mengusap usap rambut Hanbin.

"Hmm..Iyalah...Tapi kan sayang,larangan waktu puasa kan tak boleh makan minum,apa semua tu laa..Tapi kenapa bulan puasa tak boleh..erhemm erhemm..?"soal Hanbin innoncent.

"Abang..Isy..Maksud saya..Waktu sepanjang kita berpuasa lah...Malam boleh je.."malu malu Waina jawab..Adoi..otak yellow betul laki dia ni!

"Tisya..Tisya sayang...Malam ni nak tidur dengan appa ke dengan umi?Nak ketiak siapa?"soal Waina.

"Appa..Cebab kitiak yumi ucukk.."balas si comel Tisya.Waina termangu seketika.

"Dia cakap apa?"Hanbin yang masih kurang faham bahasa Melayu menyoal.

"Comel..Dia cakap saya comel..Dia sayang saya.."tipu Waina

"Tipu.."balas Tisya tiba tiba.Waina kaget lalu dia mengangkat badan Tisya.

"Tisya..Tisya faham bahasa korea?Haa sayang??"Waina goncang badan budak setahun lebih itu.

"Nae~"balas Tisya.Hanbin juga berpaling.Allahu...Waina lepasni hati hati jangan tersilap cakap depan Tisya dahh...Hanbin gelak tak ingat.

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now