5

2.2K 229 25
                                    

Waina berdiri di hadapan pintu rumah B.I.Bila penumbuk nak ketuk pintu,cepat cepat Waina alih,gentar.

Waina ketap bibir dalam niqab.Tisya di dalam dukungan masih setia menunggu dengan mata pandang kiri kanan.

Lama Waina ragu ragu disitu sehinggakan B.I sendiri bukak pintu dari dalam.

"Oh mak pocot hensem!"latah Waina dalam bahasa melayu.

"Boya??"soal B.I.Tak faham.

"Tak ada apa apa.."kata Waina malu.Haih..

"Dah lama ke berdiri depan rumah saya?Sejam?Dua jam?"soal B.I yang di tangan kanannya ada plastik sampah.Mungkin itu tujuannya buka pintu.

"Baru tiga puluh minitlah!"marah Waina.

"So you did it?Saya cakap jer..Tak sangka awak buat betul betul.."gumam B.I perlahan.

Nak ingatkan kalau dialong B.I dengan sesiapa sahaja adalah dalam bahasa Korea.Terima kasih,maaf menyampuk..

Haa..sambung baca..

"Kenapa datang sini?"soal B.I selamba.Dia berjalan menuju ke tong besar lalu meletakkan sampah di dalamnya.Waina hanya memerhati.

"Urmm..Saya..Urm..Jap eh?"kata Waina kalut seraya menghulurkan Tisya kepada B.I

"Maaf sayang,bukan tak nak pegang,tangan saya kotor.."tolak B.I.

Waina senyum disebalik niqab,alahai mamat ni,bapak mithali betul!

"Nah.."hulur Waina.Payah payah dia ambil baju HANBIN 16.Diberikan kepada B.I.

"Mana dapat?"soal B.I aneh sebelum menyambut huluran Waina.

"Saya beli kejap tadi,kebetulan boleh cetak saya pun on ajelah.."balas Waina.

"Okay..Jangan terkejut saya pakai waktu buat show nanti.."

"Eh jangan..!"larang Waina.B.I dah gelak.

"Kenapa pulak?Saya ni jenis yang hargai barang fans tau.."

"Saya bukan fans awak Hanbin,saya bagi ni sebagai tanda mintak maaf,faham?"soal Waina geram.Hieyy..Tak hingin jadi fan dia,dahlah ada lebih berjuta madu nanti!

"Ookaay..So..Tu je?"soal B.I.

"Awak nak apa lagi?Bersyukur tahu tak?"bebel Waina.

"Nak awak boleh?"soal B.I gedik.Waina dah goyang badan geli.

"Awak tak rasa ke saya ni isteri orang dengan kehadiran Tisya?"duga Waina.

"Tak..Sebab awak selalu masuk mimpi saya,saya pegang tangan awak,saya cium awak,saya bukak~"

"Dah cukup,saya nak balik..Assalamualaikum.."ucap Waina.Lepas dah tersedar,waina pusing balik,jelas kelihatan dahi B.I yang berkerut seribu mentafsir perkataan terakhir tadi.

"Oh..My mean..Annyeong.."

"Oh,okay..Bye.."balas B.I lambat lambat.

Fuhh...Hari yang sukar bagi seorang ibu yang bernama Huwaina

                              💔💔💔

"Welcome back,guys.."ucap B.I di rumah IKON itu.Bobby yang korek hidung menjeling.

"Alahai..Kenapalah masa cepat sangat berlalu?Dah kena jumpa muka kau.."bebel Bobby

"Kau pikir kitorang tak sabar sangat tengok muka kau?Huh..Biasalah tu..Budak asrama pun sampai masa pun kena balik dorm dorang.."bebel Yunhyeong.

(erhemm..author laa yg yunhyeong maksudkan tu..)

"Ni haa..Kan aku suruh cari idea untuk come back baru,ada tak dapat?"soal B.I serious.

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now