4

2.4K 244 8
                                    

Jumpa dekat tempat biasa,ya sayang..

B.I yang membaca mesej itu segera mencampakkan telefon di atas katil,pergi mampus kaulah betina jahanam!!

Itulah Jessica,ex B.I yang sangat sangat sangat sangat(kalau boleh ulang seribu kali) gilakan harta.Bukan harta aje,yang 18+ pun..Erghh..Geli B.I..B.I keluar dari rumah,ambik angin segar.

"Kim Han Bin!"jerit ahjumma.B.I senyum,dia tak pakai mask pun,sebab kat Daegu dia kurang popular,so tak payah risau,banyak makcik aje dekat sini.

B.I kenal sangat ahjumma ni,ahjumma ni pelik sikit sebab dia tutup rambut.Macam..

"Mak baby tu.."gumam B.i perlahan.

"Meh laa jemput masuk dulu,makcik ada buat makan sikit,anak buah makcik nak datang jap lagi.."ajak Puan Kim

"Laa..Ya ke?Tak naklah makcik,nanti kecoh pulak nampak saya,makcik tahu kan saya ni macam mana.."tolak B.I lembut.Puan Kim mengangguk.

"Alah sekejap aje,kamu ni..Boyband group,kan?Makcik tak rasa dia minat kamu sebab..Urmm..Nanti kamu tahulah..Dahlah,masuk aje,tak ada luaknya makanan tu kalau Hanbin makan.."pujuk Puan Kim lagi.

B.I masih mempertimbangkan lagi.Akhirnya lambat lambat B.I melangkah masuk.

"Ni duitnya ahjusshi.."Waina menghulurkan 5000 won.Pakcik itu hanya senyum.Waina keluar sambil memeluk Tisya.

"Annyeong.."ucap Waina.Dia menelek di pintu slaid kaca di situ.Eh,kejap...!B.I???!!

Pintu dibuka dari dalam.

"Haa..Datang pun Waina,meh laa masuk.."arah Puan Kim.Hati Waina dah dup dap lain macam.

"Maklong ambik Tisya kejap,bawak masuk dalam,mana kereta BMW tadi?Waina nak tengok.."ujar Waina gelabah.Pintu yang ternganga Waina tarik supaya ditutup.Dilihat dari luar B.I yang buat muka pelik.

"Isy kamu ni,ye ye pun masuklah dulu,maklong ada tetamu special ni,kereta tu nanti nanti boleh tengok.."Puan Kim tarik tangan Waina.

"Haa..Yelah..Tapi Waina nak berak laa pulak,sakit perut.Eh maklong?"elak Waina lagi.

"Ikutlah.."akhirnya mereka bertiga masuk.B.I mula kerut dahi bila tengok pakaian wanita itu dan automatik pegang dahi,macam pernah nampak.Waina yang tak memandang hanya segera meluru ke bahagian belakang dapur.

Puan Kim membawa Tisya ke ruang tamu.Dia duduk di hadapan B.I.Senyum B.I bila baby itu sengih.

"Nak pegang?Berat jugak budak ni!"bebel Puan kim.Cepat cepat B.I depa tangan sambut baby itu.Diusap lembut pipi baby itu

"Makcik,kalau saya tanya sikit boleh tak?"soal B.I hati hati.

"Tanya ajelah..Satu soalan 5 won.."gurau Puan Kim.B.I gelak sekejap.

"Gurau aje..Haa..Tanyalah.."

"Makcik kenapa tutup rambut macam ni?Ni ha..Yang tadi tu,sampai nampak mata aje.."

"Hmm..Kami ni agama Islam,agama Islam ni jaga kesucian,bukan maksud makcik agama lain tak jaga,tapi Islam ni menarik tau,bila makcik masuk Islam,makcik rasa selamat aje..Yang tadi tu,anak buah makcik,dia memang dah islam,ayah dia korea,ibunya melayu,melayu beragama Islam,jadi ayah automatik akan masuk Islam bila kahwin dengan mak dia,mak cik pula tertarik dengan agama islam sebab tu makcik masuk.."panjang lebar Puan Kim menerangkan.

"Ouh..Patutlah baby ni iras baby korea..Apa pun comel..Urm..Mak dia comel tak?"soal B.I innoncent.Tergelak Puan Kim dengan soalan B.I.

"Makcik tak boleh cakap,tu rahsia dia,tapi apa yang boleh makcik bagitahu,indahnya rupa dia,kamu takkan pernah jumpa seumur hidup kamu.."terang Puan Kim.B.I angguk,dalam hati dia sebenarnya nak tahu gila..Macam mana ek muka dia?Cantik dari Seulgi Red Velvet tak?Heh!

"Annyeong.."Waina yang puas kumpul kekuatan tadi akhirnya kembali.Waina duduk di sebelah maklongnya.Tangannya didepakan ke arah B.I.

"Alah kamu ni Waina,kedekut sangat,bagi ajelah Hanbin pegang kejap,tak mati pun anak kamu tu.."

"Puan Kim.."

"Maklong"

Kata mereka berdua serentak.Waina telan air liur,aip..Macam mana boleh tersama pulak nie?

"Haa..Ni Huwaina,Boleh panggil Waina,kalau rasa susah,panggil Hara aje sebab Kim Hara nama korea dia.."

"No..Waina is more okay..Biarlah lidah dia berbelit pun nak panggil nama Waina,still panggil Waina,tak boleh panggil Hara.."tegas Waina.B.I angguk.

Dan B.I kini yakin yang dia tak mimpi..

                                💔💔💔

Waina terus menerus melihat lihat kereta BMW X yang berwarna gold itu.Masih cantik...Boleh lah ni,eh!Lebih dari boleh ni..

"Betul ke awak tak ingat saya?"soal B.I di belakang Waina.Waina mengurut dada terkejut.

"Ingat?Kenapa nak ingat awak pulak?Kenal,yaa..Siapa aje tak kenal Hanbin Ikon,kan?"Waina jalan menjaih dari B.I.

"Kita pernah jumpa ke?"soal B.I.

Waina telan liur.Ah,sudah!Dia nak ungkit pulak,kan elok kalau dia ni ada penyakit amnesia terus,kan?

"Saya ulang..Kita pernah jumpa ke,Waina?"soal B.I dengan pelat sebutan Waina itu.

"Tak encik Kim Hanbin.."balas Waina getar,gila apa boleh rileks cakap dengan artis famous cam dia..

"Memang taknak balik,ek?"soal Waina berani.

"Awak risau pasal saya ke?"

"Eh,nampak macam saya risau ke?Bukan saya tengah halau awak ke?"

"Nampak sikitlah,anyway,kalau awak nak saya balik,saya balik.."ujar B.i,berjauh hati.

"Eh,kalau nak duduk sini,duduk ajelah,nanti awak viralkan pulak ada netizen kurang ajar.."ayat terakhir dislowkan.

"Tak Waina,saya bukan macam tu..Jangan risau,dahlah,saya balik dululah,cakap kat Puan Kim terima kasih,"B.I terus berlalu pergi.

Waina ketap bibir  bersalah.Kali kedua dia buat B.I terasa hati.

Siapa kata Waina tak ingat dia pernah jumpa B.I..Dah kalau B.I sendiri pernah mengaku,so Waina pun kembali yakin.

"Ouh ya.."setelah berjalan lima tapak,B.I kembali berpaling.

"Ciumkan Tisya untuk saya.."

Ah,mati!!Dia ingat nama Tisya,dowhh..

"Kenapa?Tak boleh ke?Nak saya cium awak dulu baru boleh cium Tisya?"B.I mula menapak mendekati.

"Gila!!"jerit Waina sebelum masuk ke dalam rumah maklongnya.

Dari luar,B.I hanya senyum.Comel aje..Mak..Anak...Sama aje..

                          💔💔💔

"Macam mana dia boleh sesat dekat sini maklong?"soal Waina tak puas hati.

"Apa pulak sesatnya,dia duk rumah sebelah,jiran maklong tu.."kata Puan Kim sambil menepuk nepuk punggung Tisya suruh tidur.

"Hah?!"

HELLO,MR.HUSBAND!Where stories live. Discover now