Waina menghirup udara segar.Hurm..Nyaman rasa.Dia berada di tepi pantai.Automatik ingatannya singgah akan Talha.Bencinya.
Sayang..."Talha mencium sekali pipi wanita kesayangannya yang dilapik oleh niqab ini.Huwaina berpaling,niqab yang dipakai masih tidak ditanggalkannya lagi.
"Tisya okay dalam ni?"Talha mengusap-usap perut Huwaina yang disaluti jubah ungu lembut itu.
"Okay aje papa,Tisya kan anak solehah,kena duduk baik baik.."balas Huwaina.
"Sayang cantik sangat berniqab,buatkan abang rasa sangat ekslusif ada sayang.."tutur Talha lembut sambil bergerak di balkoni resort di tepi pantai itu.
"Ya ke?Alahai abang,tak ada maknanya,ingat,Waina pakai nak jaga kesucian dari pandangan yang tak sepatutnya,and sorry kalau bosan tengok Waina pakai jubah,baju kurung,jubah baju kurung,"kata Huwaina.
"Tak apa sayang,abang faham,lagipun Huwaina dengan abang seksi apa.."
Muka huwaina sudah berona merah..Ish..Malu lahhh..
Ya Allah.Izinkan aku melupakan lelaki itu,dia yang mengkhianati aku,dia yang mendera anaknya sendiri.Waina berdoa dalam hati.
"Bah!"sergah Hanbin yang sedang mendukung Tisya.Cepat cepat Waina mengurut dada.Ya Allah mahu mati katak dia dekat sini.Namun,Waina hanya menguntumkan senyuman disebalik niqab.
Walaupun dia kasar,dia tidak seromantis Talha,tapi Waina tahu,dialah lelaki yang dikirim.Allah buatnya.Dia adalah pecinta Waina.Waina tahu si dia sangat ikhlas cintakan Waina.
"Sayang?Termenung pulak?Ke dah keras sakit jantung,janganlah.."panik pula Hanbin rasa.Dia backhug Waina lalu membaca zikir.Ya Allah..Waina je tahu betapa meltingnya dirinya sekarang.
"Hisy..Geramnya aku.Yeonhwa mana Yeonhwa?"terlepas botol air minuman yang dipegang Darwisy apabila melihat adegan itu.Geram je nak baling.Diorang dahlah dekat tempat famous iaitu...
Gwanggali beach.Air dia yang jernih.Lepastu,kalau malam masyaAllah cantiknya pemandangan.Dekat situ ada jambatan Gwangandaego.Nanti boleh naik.Nak tak nak,Darwisy terpaksa datang mendekati.
"Dah,sudah,sudah,orang ramai tengok,baling botol ni karang!"marah Darwisy.Hanbin sengih manakala Waina sudah bergerak sambil memimpin Tisya di kerusi yang berdekatan.
"Dia tu segar je,tak sakit ke?"bebel Darwisy.Hanbin dan Darwisy kemudiannya mengikuti langkah Waina.
"Malam tadi saya dah urut,bengkak jugak kaki tu,tapi degil,semangat dia nak jalan,"beritahu Hanbin.Darwisy menghirup air.Ha,lupa nak inform,Darwisy sekarang jadi manager Hanbin.Lebih mudah sikit.Tahniah Darwisy!
"So..Lepasni kau kurang masa dengan dia lah ni?Bila start nak pergi konsert semua tu?"soal Darwisy.Mereka duduk berjauhan sedkkit dengan Waina.Dari jauh Waina memerhati,bimbang dirinya diumpati.Bukan boleh percaya dengan pakcik onion tu.Nak nak yang si abang long tu.
YOU ARE READING
HELLO,MR.HUSBAND!
Romance[COMPLETED STORY] THIS BEAUTIFUL COVER MADE BY MY CUTIE PIE FRIEND, @Ilmi Hanya kerana sebuah lafaz,Waina nekad membawa diri jauh dari kenangan silam. "Aku ceraikan kau,Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan talak satu.."-Arman Talha "Astaghfiru...