"It is really you?No..It is not you..I hope you will be back.."
Flahback...
Sabrina Natasha.Itulah DAHULU kawan sehidup semati Huwaina..Yang mendengar kisah pahit manis hidup Waina,yang turut menjadi pengapit sewaktu Waina berkahwin.
Namun selepas beberapa ketika,Sabrina berubah sekelip mata.Nafsunya kuat mengatakan bahawa Talha itu miliknya.
Suami kawan baik sendiri.Tapi apakan daya. Dia terpaksa mengalah.
Melihat kemesraan mereka berdua membuatkan Sabrina diulit rasa cemburu,kali ini dia nekad,untuk memiliki Talha,walau perasaan Waina terpaksa disakiti.
Apabila Talha juga mula menaruh harapan kepadanya,dia mula bersemangat untuk memperjuangkan Talha.
"Kenapa aku Sab?Kenapa?Suami aku?"ucap Waina sedih.
"Kawan mudah dicari,tapi cinta sejati,kalau dah ada depan mata buat apa nak lari?"Sabrina melawan.
"Kau sanggup..Gadaikan persahabatan kita selama tiga belas tahun ni,hanya untuk seorang lelaki?Kau kejam Sab.."
"Well..Well..Bebel lah apa yang kau nak..Nak lempang aku?Dialu alukan.."
"Aku takkan sakitkan kawan aku sendirilah..kau tak takut balasan Allah ke Sab?"sergah Waina geram.
"Ouh..Takutlaa jugak,tetiba kena panah petir ke..Patuk ngan ular ke..Tapi aku tahu kau takkan doakan yang bukan bukan untuk aku..Sebab apa?Sebab bodoh sangat sayang aku.."
"Tapi Sab..Itu anggapan kau,hati aku siapa yang tahu?Allah saja.."
"Heh,kau pikir Allah tu heran sangat ke dengan perasan kau tu?Entah dia dengar ke tidak.."balas Sabrina sombong.
"Astaghfirullahalazim..Bawak mengucap Sab..Mana agama Islam yang kau simpan dalam dada kau selama ni?Haa?!"
"Dahlah Waina,aku rasa buang masa aje kau cakap macam ni dengan aku,bukan ada apa jadi pun,by the way,aku nak ajaklah kenduri kawhin aku bulan tujuh nanti okay,kalau kau kuat datanglah,ya.."
Waina mula teringat akan kenangan itu Tepat seminggu lagi majlis kahwin Sab.Patut ke dia pergi..
Dan...
Kuat ke dia???
💔💔💔
Ustaz Hamidi bin Abdullah,menetap di Kota Bharu selama 15 tahun,berstatus ayah kepada lima orang anak,pekerjaan,mencari mualaf dan membantu mereka dalam mendalami islam..
Disebabkan info itu,B.I segera flight ke Malaysia.
B.I selamat sampai di rumah Ustaz Midi pada pukul tiga petang.Dia setia dengan telefon,untuk translate.
"Ustaz..Ustaz..Saya dah datang.."kata B.I dengan pelat sekali.Pintu rumah sederhana besar itu dikuak dari dalam.Seorang budak lelaki umur 6 tahun terpacul.
"Abang hensem..Masuklah..Walid ada dalam rumah.."ajaknya.
B.I cepat cepat merakam suara budak itu dan terus translate korea.Apabila faham maksud,dia membalas.
"Okay.."
Kakinya diatur perlahan menuju ke pintu.Seorang gadis berusia 40 an datang menyambut B.i.Tudungnya labuh.
"Hanbin dah datang..Masya Allah..Mintak maaf nak..Makcik tak perasan.."
Dan sekali lagi B.I dapat kejutan bila perempuan didepannya ini fasih berbicara korea.
"Bang..Marilah bang,sedara Islam dah datang ni.."kembali bahasa melayu.Kelihatan dari ruang dapur datang seorang lelaki berbaju melayu dan berkain pelikat beserta janggutnya yang sejemput menjamah pandangan B.I.
"Assalamulaikum..Sihat?"pun reti bahasa korea.B.I mengangguk seraya membalas salaman itu.
"Naneun,ustaz Hamidi,umur 45 tahun,ni isteri saya,ustazah Habsyah,umur 42 tahun,tadi putera bongsu kami,namanya Haziq,jangan risau,anak anak ustaz yang lain semua dah besar.."ujarnya.B.I hanya mengangguk faham.Tapi dia curiga sesangat skang nih so dia tanya.
"Ustaz fasih sangat ni..Mana belajar??"soalnya.
"Ustaz memang korea,ustaz ada empat beradik,anak pertama perempuan,Hasyimah Kim,menetap di korea nun,anak kedua,Huwaidi Kim tapi dah meninggal,ustaz anak ketiga dan anak bongsu Hazirah Kim,menetap di Johor.."
"Kejap..Anak first tadi Hasyimah?"soalnya Ustaz Midi hanya mengangguk.
"Ouh..Jiran saya lah tu..Baik dia..Suka sangat tolong Hanbin.."
"Laahh..Ya ke..Allah..Keciknya dunia..Nanti sampaikan salam ustaz kat dia ya?"pesan Ustaz Midi.B.I hanya mengangguk.
Perbualan mereka terganggu tatkala panggilan telefon dari anak buah ustaz Midi.
"Yaa,waalaikumussalam..Na nak balik?Tumpang rumah Pakde?Boleh je sayang..Ada kenduri kawan,kat sini ke?Eh,jap..Talha ke sayang?"
B.I tak faham langsung tapi setia mendengar.Ustazah Habsyah menepuk nepuk belakang ustaz Midi.
"Nak cakap dengan Na kejap.."
Ustaz Midi menghulurkan telefon.Ustazah Habsyah meminta diri untuk ke dapur,mahu berborak lebih panjang dengan anak buahnya itu.
"Siapa tu ustaz?"
"Anak buah ustaz,anak abang ustaz yang dah meninggal,kesian dia,yatim piatu,dahlah kena cerai,ada anak satu pulak..Tadi haa dia telefon,katanya nak datang kenduri ex husband dia sendiri,dengan kawan baik Na tu pulak husband dia curang.."cerita Ustaz Midi.
"Ishh..Kesian dia..!Mesti dia seorang yang tabah dan kuat.."komen Hanbin.
"Ya..Kuat sangat..Dahlah,tutup cerita pasal dia..Now,Hanbin pilih satu nama Islam.."
"Haa?!Hanbin tak tahu menahu pasal semua ni,serahkan dekat ustaz aje.."
"Hmm..ustaz ada arwah anak ustaz,Airel namanya,ustaz rindu dia,bolehlah Hanbin jadi pengganti dia..Airel Kim,boleh ingat?"
"Ai..Rel Kim?"B.I cuba menyebut.
"Geruchi,good boy.."puji ustaz Midi.B.I sengih.
"Bang..Na datang esok katanya,eii..Tak sabarnya..Tapi tulah..Niat dia tu buat saya tak sedap hatilah..."kata Ustazah Habsyah.
"Tak apa,abang yakin dia kuat.."
"Airel,esok anak buah ustaz datang ya..Mohon jangan terkejut pulak nanti tau.."
"Okay.."
YOU ARE READING
HELLO,MR.HUSBAND!
Romance[COMPLETED STORY] THIS BEAUTIFUL COVER MADE BY MY CUTIE PIE FRIEND, @Ilmi Hanya kerana sebuah lafaz,Waina nekad membawa diri jauh dari kenangan silam. "Aku ceraikan kau,Aisya Huwaina Kim binti Huwaidi Kim dengan talak satu.."-Arman Talha "Astaghfiru...