"Ibu, nanti petang Lia dah nak gerak tau. Lia nak pergi awal, dapat Lia berehat nanti."
"Okey.. ibu setuju je apa yang kamu nak. Asalkan kamu gembira."
"Terima kasih. Sayang, ibu."
"Sayang kamu jugak." aku tersengih. Memang aku selalu dimanjakan ibu.
×××××××××××××××××××××××××××××××××××××
"Ness!" Cik Siti memanggilku.
"Ya kak.. Ada apa?"
"Akak nak beritahu yang akak dah jumpa teman serumah untuk kawan Ness. Petang ni dia datang pangsapuri."
"Oh yeke.. Awal betul dia datang."
"Ha'ah.. Dia kata esok dia dah mula kerja, dia nak kemas awal dapat dia berehat nanti."
"Okey lah kalau macam tu. Nanti beri nombor telefon dia dekat saya, nanti saya bagi tahu kawan saya. Terima kasih, akak."
"Sama-sama.."
+++
Pintu di ketuk terlebih dahulu oleh aku.
"Masuk." arah seseorang.
"Bos..."
"Ya? Kau nak apa?"
"Err aku nak keluar kejap, boleh? Ada urusan sikit."
"Urusan apa?"
"Ada lah bos. Mana boleh bagitahu."
"Lama tak??"
"Tak.. Sekejap je. Boleh lah bos,"
"Yelah yelah. Macam perempuan."
"Terima kasih, bos. Bos nampak kacak harini."
"Nak bodek aku lah tu. Dah, kalau ada apa-apa, aku telefon kau."
"Baik, bos!"
+++
Tingg...
Tingg...011198765432
Tu nombor phone rommate kawan Ness.
-Akak Siti💕Ok kak
Thank You 😘Nanti belanja akak makan tau.. Akak dah tolong Ness.
-Akak Siti💕No hal 👌
Hahaha..
Okey lah kak, saya ada urusan lepas ni.
Nanti saya bagitahu bila saya belanja akak makan.Ok Ness.
Janji tau!!
-Akak Siti💕Aku tersenyum kegembiraan. Walaupun akak Siti tua daripada aku, tapi perangai dia mengada-ngada. Kitew pulak yang geram. Ehh? Hahahaha...
Jam dah pukul empat petang. Rasanya budak tu dah sampai pangsapuri aku. Lebih baik aku telefon dia.
Tutt tuttt
"Hello... Siapa ni?"
"Kau Camelia Macwilson??"
"Ya, saya.."
"Aku Ness. Teman serumah, sebilik, sebumbung kau.. Ehh tak, sebilik bukan."
"......."
"Kunci rumah aku letak bawah pintu.. Pandai-pandai kau lah ambil nanti. Barang dapur semua ada. Malam ni aku balik lambat. Kalau aku balik nanti aku tengok rumah bersepah, siap kau. Dan jangan sesekali masuk bilik aku. Kau pilih lah mana-mana bilik tapi jangan bilik yang hujung sekali."
"Err okey.."
Tuttt
(Camelia POV)
"Kunci rumah aku letak bawah pintu.. Pandai-pandai kau lah ambil nanti. Barang dapur semua ada. Malam ni aku balik lambat. Kalau aku balik nanti aku tengok rumah bersepah, siap kau. Dan jangan sesekali masuk bilik aku. Kau pilih lah mana-mana bilik tapi jangan bilik yang hujung sekali." pandai-pandai aku lah ambil kunci nanti?! Dia ni ke teman serumah aku? Kejam nya.
"Err okey..."
Kenapa suara dia garau? Lelaki ke? Mustahil dia ni lelaki. Takkan lah kawan aku bagi aku tinggal dengan lelaki. Suspen lah dia ni! Dia bagitahu nama dia Ness. Lelaki ke perempuan dia ni?!
Tutt tuttt
"Hello Bella."
"Ya kau nak apa? Aku sibuklah sekarang ni."
"Alahh kejap je. Kawan yang kau cakap tu lelaki ke perempuan? Yang akan tinggal dengan aku tu?"
"Mestilah perempuan. Apa yang kau merepek petang hari ni?"
"Kenapa suara dia garau macam lelaki?"
"Mana lah aku tahu. Memang tu suara dia kot. Tapi yang pasti dia tu perempuan.. Dah lah. Aku tengah bawa kereta ni. Nanti kemalangan tak sempat aku nak makan nasi minyak kau."
Tutt..
Aku merenung telefon aku lama. Tak guna punya kawan. Kau main letak je? Aku tak habis tanya lagi. Haihh.. Nasib sayang.
"Okey sekarang aku nak buat apa? Tunggu dia balik atau masuk terus? Ermm masuk je lah. Dia kata nanti dia balik lambat. Takkan aku nak berdiri sini sampai malam. Ingat aku ni tiang lampu? Menyuluh depan pintu rumah dia?"
"Mana kunci? Bawah pintu... Takda pun!!" jerit aku geram..
"Haa ni dia! Patutlah tak jumpa, kunci ni tepi pintu, bukan bawah pintu!"
Klikk..kreakkk
"Woww.. Cantik nya rumah ni. Kemas, takda habuk, tersusun. Ni pasti perempuan. Zaman sekarang susah nak jumpa lelaki pembersih."
Aku pandang sekeliling. Ada televisyen besar, sofa besar, dapur pun besar. Bilik pula. Rasanya besar tak? Aku melangkah menuju ke bahagian kanan. Ada banyak pintu, mesti bilik. Aku buka pintu nombor satu, ada tertulis dekat situ.
"Bilik bacaan. Rajinnya dia baca buku. Kalah aku.. Bilik nombor dua ni apa pulak?"
Kreakkk
"Stor? Bilik besar kedabak lagi cantik floles macam ni dia jadikan stor? Gila ke apa dia ni."
"Nombor tiga ni mesti bilik tidur aku."
Dub dab dub dab
(Bunyi drum)Kreakkk
"HAAA!!! Kan betul cakap aku!! Boleh tahan bilik ni. Lebih cantik dari bilik stor tadi, huhh. Teringatkan bilik stor tadi buatkan aku rasa nak makan ghost pepper, biar aku naik hantu! Hehh.." Bebel aku geram. Ni baru bilik stor, belum bilik lain lagi.
"Huarrgg, penat nya. Lebih baik aku tidur dulu. Nanti-nantilah aku kemas barang."
+++
Haluuu guysssssssssss!!!!!!
Jangan lupa VoTe tauuu!!!!!!!!!!!!!!!
BTW, SELAMAT HARI RAYA!!!!!MAAF ZAHIR DAN BATIN. KALAU SIS ADA TERKASAR BAHASA,MAAF YA(^.^)
YOU ARE READING
#1 AkU BuKAn LelAki! {Selesai}
ActionKisah tentang seorang perempuan yang ditugaskan untuk menjadi seorang bodyguard. Tapi? Ada syaratnya... "Saya nak kamu tukar perwatakan dan penampilan kamu jadi lelaki." - Encik Azwan "Saya terima." - Ness Faizin Bukan bodyguard lah kalau takda caba...