BKC - 34°

1.2K 98 5
                                    

Tangan di bahu mata ke atas. Ada aku kesah?

Firlana melangkah dengan laju meninggalkan aku di belakang. Tanpa berfikir banyak kali, aku kembali mengikutinya. Kedai Watson dituju.

Selesai membeli barang di kedai itu, Firlana masuk pula ke kedai barangan wanita. Kau tahu apa? Firlana memandang aku dengan tajam. Aku dah tahu dia nak kata apa.

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

"Apa?" tanya aku dengan selamba.

"Takkan kau nak masuk jugak? Ini kan tempat wanita. Tak malu?" tanya Firlana dengan sinis.

"Nak malu apa? Aku bukan lelaki. I'm a female bodyguard. Lupa?" jawab aku pula.

"Huh!" akhirnya Firlana mengalah. Membiarkan aku mengekorinya.

Beberapa saat kemudian, aku memanggil Firlana.

"Fir, kalau kau pakai benda ni mesti seksi." kata aku seraya menunjukkan seluar dalam dan baju dalam berwarna merah jambu bercorak hati.

Pelanggan di sekeliling yang melihat kami aku abaikan. Firlana sudah memandang aku dengan geram. Wajahnya berona merah.

"Ish kau ni! Malu lah aku!" tangannya yang memegang hanger memukul bahu aku dengan kuat. Siap ada bunyi libasan lagi.

"Aduh aduh. Sakitlah. Aduh. Aku minta maaf. Janganlah pukul lagi." Firlana akhirnya berhenti.

"Kau buat lagi, siap! Dua hanger dekat tangan aku ni kirim salam."

"Tapi, kalau kau guna yang bercorak bunga-bunga lagi seksi." aku berkata dengan sengihan yang panjang sebelum memecut laju lari daripada Firlana. Tangannya sudah mengangkat hanger dengan tinggi. Terlihat wajahnya yang sudah merah padam.

+++

Sebuah kedai makan sushi dimasuki oleh seorang perempuan dengan wajah yang kegeraman. Dia di ekori oleh seorang lelaki yang berpakaian hitam dan bercermin mata. Jelas di wajahnya riak kekesalan.

Mereka duduk di meja di penjuru kedai. Seorang pelayan perempuan datang ke arah mereka sambil membawa sehelai kertas kecil untuk menulis pesanan. Selesai saja tugasnya, dia lalu beredar menyelesaikan tugasnya yang lain.

"Fir, maaflah. Aku gurau je." kata lelaki itu. Tangannya cuba mencapai tangan perempuan yang dipanggil Fir tetapi dengan pantas perempuan itu mengelak.

"Ish apa pegang-pegang ni? Kau senang je nak minta maaf. Lepastu buat lagi. Malu aku ni nak letak mana? Tak fikir perasaan aku? Lelaki semua sama je."

"Aku minta maaf. Bukannya sengaja. Gurau je. Kau jangan lah ambil hati. Aku janji aku tak buat lagi. Janganlah macam ni." wajahnya penuh dengan kekesalan. Disebabkan perbuatannya tadi, Firlana tidak melayannya. Malah pandang pun tidak.

"Makan je lah! Tak payah sibuk. Kau bukan kisah tentang perasaan aku pun!" akhirnya dia mengalah. Membiarkan Firlana melayan perasaannya.

+++

Di satu sudut yang terpencil, seorang lelaki sedang duduk memerhati dua orang pasangan yang bergurau senda. Di matanya begitu, tapi hakikatnya mereka sedang bergaduh. Tidak lama kemudian, telefon lelaki itu berdering. Segera dia mengangkat panggilan itu.

"Hello?"

"Kau dah jumpa mereka?" tanya si pemanggil.

"Sudah, bos. Nampaknya dia tidak keseorangan. Saya rasa dia di jaga seorang bodyguard. Lelaki yang bersama dia sekarang memakai pakaian hitam dan bercermin mata." jawab lelaki itu pula. Matanya tidak lepas dari melihat pasangan itu.

#1 AkU BuKAn LelAki! {Selesai}Where stories live. Discover now