"Haa menjawab! Kau tahu tak sembilan minit tu berharga. Kalau kau tak lambat, kita dah sampai awal dah. Kau dah buang masa aku tahu tak bla bla bla bla.." haihh, kesayangan dah start membebel. Ni semua salah daddy. Kalau dia tak ajak aku pergi bilik meeting malam tadi, tak ada nya aku bangun lambat."Kau dengar tak? Mengelamun je kerja." aduhh, kantoi pulak.
"Hahh err dengar. Alaa you. I dah minta maafkan. Okey I janji I takkan lambat lagi kalau kita keluar date. I janji." tangan kanan aku angkat. Janganlah dia marah lagi. Hancur plan aku nanti.
"Ermm." jawab dia nak tak nak.
××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××
"Yeay! Dah sampai. Cepat lah you, I dah tak sabar ni." kata aku teruja.
"Ye kejap. Tak pandai nak sabar betul."
"You, boleh tak I nak minta satu permintaan. Satu je."
(Ness POV)
"You, boleh tak I nak minta satu permintaan. Satu je." apa lagi perempuan ni nak.
"Apa dia?" tanya aku malas.
"Boleh tak I panggil you hubby? You panggil I sayang. Boleh laa, please.." what? Dia dah gila ke. Tak ingat ke yang aku ni boyfriend PALSU dia.
"Kau jangan nak merepek. Tak boleh!!l" kata aku tegas.
"Alaa you, boleh laa. Sekali ni je, please. I nak rasa jugak bahagia macam pasangan lain. You tak jealous ke? You tak sayangkan I? Sampai hati you buat I macam ni." ni yang buat aku lemah ni.
"Okey fine. Sukati kau lah." untuk hari ni je. Esok aku akan fly ke Sarawak!!
"Yeayy, thank you hubby. Love you. Muahh.." Alyssa mencium pipi aku. Yarkk, ni mesti gincu dia melekat dekat pipi aku.
"Dah,cepat turun."
+++
Sudah hampir lima jam kami dekat Mall. Kau nak tahu? Hampir semua...eh tak memang semua barang dia, aku yang bawa. Macam biasa guys. Lelaki dibuli oleh perempuan. Eh aku lelaki betul ke?
"Alyssa, kita pergi makan dulu. Aku penat lah." kata aku. Sekarang kami dekat kedai kasut. Dahlah barang dia, aku yang bayar. Nak tunjuk gentlemen kan, aku kena lah bayar. Alyssa tidak menghiraukan aku. Matanya asyik melihat kasut di depan mata. Ni nak kena luku kejap lagi ni.
"Alyssa, kau dengar tak ni?"
"....."
"Alyssa."
"....." Ya Allah apa masalah perempuan ni.
"Sayang!!"
"Ye hubby? Panggil sayang ke?"
"Taklah. Panggil beruk depan aku ni." kata aku perlahan. Perlahan je. Tak kuat..kot.
YOU ARE READING
#1 AkU BuKAn LelAki! {Selesai}
Hành độngKisah tentang seorang perempuan yang ditugaskan untuk menjadi seorang bodyguard. Tapi? Ada syaratnya... "Saya nak kamu tukar perwatakan dan penampilan kamu jadi lelaki." - Encik Azwan "Saya terima." - Ness Faizin Bukan bodyguard lah kalau takda caba...