BKC - 12°

3K 234 9
                                    

"Tak! Kau tak boleh keluar dari rumah ini tanpa kebenaran aku. Full stop. No excuse!" kata Ness dengan tegas.

BAMM!!

Kedengaran bunyi pintu bilik dihempas. Hehh, kau ingat kau siapa nak arah-arah aku? Sukati aku lah nak keluar dari rumah ni ke tak. Panas baran betullah. Geram aku!!

"Arghh!! Stress. Ni semua punca dari Bella! Kalau dia tak tipu aku. Tak ada lah aku tinggal dengan mamat panas baran ni!"

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

Club Malam

*bunyi music*

"Hello Bella, aku nak jumpa kau sekarang." kata aku setelah panggilan disambungkan. Aku nak tanya Bella pasal teman serumah aku tu. Aku masih tak puas hati. Lepas mamat tu masuk bilik, aku terus pergi sini. Memang rutin remaja sekarang ni. Tak sah kalau tak pergi club.

"Haa kau asal nak jumpa aku ni? Kacau lah aku nak tidur. Esok aku kerja tau. Lainlah kau cuti esok." eh perempuan ni. Datang main sergah je.

"Aku nak tanya kau tentang teman serumah aku tu. Kau tipu aku eh?" tanya aku terus. Malas lah aku nak layan minah ni lama-lama.

"Tipu apa nya? Cuba kau cakap betul-betul. Soalan biar jelas."

"Hari tu kau cakap teman serumah aku perempuan TAPI kenapa tadi aku nampak teman serumah aku tu lelaki? Takkan aku tersalah masuk rumah kot. Mustahil." Kata aku dengan jelas dan lancar.

"Entah... Dia tukar jantina kot. Atau pun dia buat pembedahan surgery."

"Aahh, merepeklah kau." Bella mengangkat bahu. Tidak tahu mahu memberi jawapan apa.

"Biarlah dia tu. Nanti-nanti kau fikirkan lagi. Sementara aku ada dekat sini, aku nak minum puas-puas." cadang Bella.

"Tapi aku taknak mabuk lah. Aku dah janji dengan ibu aku. Aku takkan mabuk lagi. Kalau dia tahu macam mana?" kata aku

"Ibu kau takkan tahu selagi tak ada orang yang bagitahu. Kau percaya lah cakap aku. Sekarang aku nak enjoy. Kau kena teman aku."

"Yelaa..." setelah dipujuk rayu oleh Bella, aku mengalah juga. Tak apa kan? Sekali-sekala. Hilangkan stress.

Bunyi music yang bergema tidak aku hiraukan. Air bir aku teguk. Ini dah tiga cawan aku minum. Sedang sibuk aku menari di atas pentas, tiba-tiba ada seorang lelaki menarik tangan aku. Mula-mula aku tolak tapi bila dipaksa, aku ikutkan jua. Lelaki itu menghulurkan satu gelas air jus oren. Aku hanya menerima tanpa rasa curiga.

Habis air yang aku minum. Lega sedikit tekak bila minum air yang segar. Tidak lama kemudian, kepalaku terasa pening.

"Sakitnya." aku mengaduh kesakitan.

"You okey? Nak I bawa you masuk bilik tak?" tanya lelaki itu.

"It's okey. I nak balik. You boleh panggilkan kawan I tak? Dia ada dekat situ." kata aku seraya menunjuk ke arah Bella.

#1 AkU BuKAn LelAki! {Selesai}Where stories live. Discover now