BKC - 28°

1.4K 112 1
                                    

"Awas ehh. Kalau you lari, I akan pastikan yang you menyesal! Dah jom masuk bilik. I ada hadiah untuk you."

'Hadiah? Jangan-jangan hadiah tutttt tak? Ya Allah, kau selamatkan lah aku dari singa jadian ni!!'

"Sayang!!"

"Ye ye sekejap, aku datang lah ni." tiberr aku takut. Fuhh..

××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××××

Dalam bilik hotel

"Hadiah apa yang kau nak bagi? Kepala aku tengah sakit ni. Jangan kau buat macam-macam sudahlah. Aku penat." ujar aku dengan lemah. Rasa nak demam. Huaaa...

"Kepala you tengah sakit ke? Sorry, I tak patut ajak you jumpa dekat situ."

'Memang pun...'

"It's okey. Benda dah berlalu. Cepatlah cakap."

"I rasa bersalah laa dekat you. I pergi ambilkan minyak angin dulu, lepasni I bagitahu. Tak penting sangat pun.."

"Hmm okey."

Lima minit berlalu...

"Lamanya perempuan ni. Celah mana dia letak minyak tu. Makin berdenyut pulak kepala aku ni.. Matamu melemahkanku, saat pertama kali kulihatmu. Dan jujur ku tak pernah merasa, ku tak pernah merasa begini. Acewahhh."

+++

Hospital

(Camelia POV)

Jam menunjukkan pukul 1:15 pagi. Aku terbangun disebabkan sejuk. Aku harap sangat bila aku bangun je aku nampak Ness tapi aku silap. Ness takda dekat sini. Mana dia?

Klikk

Pintu terbuka. Siapa tu?

"Kau dah bangun?" tanya seseorang yang tak dikenali.

"Dah. Awak siapa? Macam mana awak kenal saya?" tanya aku hairan. Selimut ditarik menyelubungi badanku yang kesejukan. Di luar hujan ke?

"Aku Is, kawan Ness. Dia yang suruh aku jaga kau. Sekarang dia ada benda yang nak diselesaikan. Kau sejuk ye? Nak aku beli air coklat panas?"

'Benda apa yang dia nak selesaikan? Tentang Alyssa ke?'

"Oh..takpa. Saya taknak menyusahkan awak. Ermm awak dah lama jaga saya?"

"Tak. Tak menyusahkan pun. Sementara aku jaga mak aku dekat wad sebelah, aku jaga kau sekali. Hmm lama lah jugak. Nak dekat empat jam."

"Oh..duduklah. Dari tadi awak berdiri. Segan pulak saya" aku berkata dengan malu. Kacak nya dia ni!

"Haha takpa. Aku datang nak jenguk kau je. Mana tahu kau nak apa-apa. Okey lah, aku pergi bilik sebelah dulu. Kalau kau nak apa-apa, panggil je atau kau terus pergi bilik sebelah. Aku selalu ada dekat sana."

"Terima kasih. Awak baik sangat."

"Sama-sama." balas Is lalu keluar melalui hati aku. Cehh..

#1 AkU BuKAn LelAki! {Selesai}Where stories live. Discover now