KAPITEL 34

399 10 11
                                    

Mitt perspektiv

-"buuu!" väser jag bakom Peters rygg.

Jag märker hur Peter rycker till ur sina tankar och tappar nästan sin mobil. Jag stelnar till för jag hinner tänka att nu kommer han tappa mobilen men hans snabba reflexer kickar in och han får fatt på mobilen snabbt igen. Med en stel blick vänder han sig om mot mig och rynkar näsan.

-"D/N." utbrister han lågt för att inte störa alla andra ungdomar som strosar runt i korridorerna.

-"hehe sorry Pete." säger jag och tittar in i hans ögon.

Helt ärligt skulle jag kunna drunkna i de ögonen.

Jag ser hur Peter sneglar ner mot mina läppar exakt som han gjorde igår kväll.

Snabbt blir mina kinder en ton rödare och jag puttar till Peter.

-"not here in school, jeez Peter!" skrattar jag och börjar gå i korridoren mot historien salen.

Peter bara himlar med ögonen och följer efter mig.

-but still, what do you think about the kiss?"viskar han så bara jag hör med ett flin över läpparna.

-"shut up Peter!" jag knuffar till han i sidan och rodnar ännu mer.

Jag försöker dölja mitt ansikte så han ska se hur jag rodnar men jag lyckas inget vidare. Vilket får han att flina ännu mer. Flinet försvinner dock direkt när han ser vilka mer som stor vid historie salen.

-"NED! MJ!" ropar han och vinkar åt deras uppmärksamhet.

De båda står redan och pratar med varandra och skiner upp när de får syn på oss två.

Vi alla fyra mötts i en stor varm och mysig gruppkram.

-"aww I have missed you guys so much!" säger Ned upprymt och ler från öra till öra.

-"yeah, I missed you to guys, but you know I still like my books better." retas MJ med ett slugt flin över läpparna.

Vi ropas in på lektion och mer hinner vi inte direkt prata förrän det äntligen är dags för lunch. Visst sommarlov var härligt och skönt men det finns inget som slår våra pratstunder under lunchen.

Vi slår oss ner vi ett runt bord och alla pratar redan i mun på varandra. Men något för MJ att sluta le och hennes ansiktsuttryck går från roat till äcklat, Ned ögon slutar lysa i upprymdhet och han sänker huvudet låtsas pilla i sin mat och Peter blänger på något bakom mig. När jag vänder mig om ser jag att Flash kommer gående. Inombords stönar jag högt, inte han igen.

-"hi ninja girl, still up for a date?" han ler spydigt och jag får lust att spy.

-"naah, I'm fine." svarar jag neutralt och ler svagt för att vara trevlig. (endast för att vara trevlig!!)

-"still hanging with penis parker?" frågar FLash och nickar mot Peter som suckar och möter Flash nick med ett irriterat flin.

-"yepp, flash splash." säger jag och vänder mig om igen för att avsluta samtalet.

Jag hör fnissningar runt om i matsalen. Jag måste erkänna att jag är nöjd över Flash nya smeknamn jag gav honom. Flash fnyser till och vänder sedan själv på klacken och går bort mot sitt eget bord där hans polare garvar ihjäl sig.

-"HoW aRe YoU FLasH SPlaSH?" skrattar de och håller sig för magen.

Deras skämt för mig också att fnissa till. MJ ger mig en high five och Peter bara ler nöjt mot mig.

Lämnad och ämnad till något störreWhere stories live. Discover now