KAPITEL 40

315 8 2
                                    

AVNEGERS: ENDGAME SPOILERS FÖREKOMMER!!!!! DÅ MENAR JAG VERKLIGEN ATT DETTA KOMMER FÖRSTÖRA HELA FILMEN FÖR DIG SÅ LÄS INTE OM DU INTE SETT ENDGAME ÄNNU!! 












Mitt perspektiv

Det känns som om jag knappt hinner blinka innan vi alla är iklädda våra tidspresings dräkter och vi ska iväg. Ståtligt går vi alla, samlade och starka genom flygplans garaget fram till tidsportalen i morgonens första solljus. Dräcken är ovanligt skön och jag går med självsäkra kliv. Nu jävlar gör vi det här är allt jag kan tänka.

-"you ready?" Nat väcker mig ur mina djupgående tankar.

Nervöst rör jag händerna fram och tillbaka och känner hur handflatorna redan är svettiga. Nat ler snett och kommer fram till mig. Lägger händerna på mina axlar.

-"you have train for this, you can do it." säger hon lugnt och självsäkert.

Bara hennes röst för mig att verkligen tro på det, men när hon tittar mig direkt i ögonen är jag säker på det. Vi fixar det här. Sedan gör jag något oväntat, jag kramar om henne. Förvånat omfamnar hon mig tillbaka. När vi drar ifrån ler jag peppat upp mot henne.

Tony börjar dra igång att gå igenom planen och teamen medan vi alla står på tidsresepotralen.

-"and then cap, me, d/n and scott." han pekar på oss fyra och nickar sedan.

Alla gör sig redo och vi åker iväg.

Senare

-"but what if we travel to a time were we can find the both things?" säger Tony slugt.

Scott och jag står som två stora frågetecken.

-"guys what are you talking about?!" frågar Scott förvirrat och tittar desperat från Cap till Tony.

-"tony can you explain what is happening?!" suckar jag med armarna utsträckta.

Utan förvarning kastar Cap Lokes sprida till mig och jag fångar den med säkerhet men lite överrumplad då den var tyngre än vad jag förväntade mig.

-"what?!" frågade jag chockat.

-"do you trust me Cap?" Tony tittar Cap djupt i ögonen och räcker fram sin hand.

Cap tvekar ett ögonblick innan han med ett fast handslag skakar Tonys hand artigt.

-"yes I do." svarar Cap och nickar kort.

I det ögonblicket känner nog vi alla en del lättnad. Omedvetet har Cap och Tonys gräl påverkat mig. De har varit oskiljaktiga sedan länge, två ledare som har lett Avengers tillsammans genom de diverse strider. Nu för sin sista strid är de sams och redo att fajtas tillsammans och inte som fiender längre. Ögonblicket är dock borta lika snabbt innan Scott tar med sig mig tillbaka mot min vilja medan Cap och Tony reser vidare mot annat håll. Kommer de någonsin tillbaka eller kommer de bli fast i dåtiden? Var det här sista gången jag såg Tony? Tankarna svindlar i huvudet i sådan fart att det ger mig huvudvärk.

Lämnad och ämnad till något störreOù les histoires vivent. Découvrez maintenant