Mitt perspektiv
Försiktigt blåser jag på min gröt för att få den att svalna. Medan jag väntar på att gröten ska svalna reser jag mig upp och letar i skafferiet efter blåbär och hallon. Det är då jag lägger märke till att de ligger på högsta hyllan. Jag gör ett tappert försök i med att stå på tå och räcka mig så långt jag når. Ändå när jag inte de fördömda bären utan ger upp och muttrar.
-"vem bygger en hylla som ingen når.." muttrar jag förargat.
Jag snurrar runt och finner Peter sittandes vid matbordet. Han äter sakta sin frukost medan han skriver något på sin mobil. Nu måste han märkt att jag tittar på honom för han tittar upp och ler.
-"MJ is in Germany now, she send me a picture of Berlin." han räcker ut mobilen mot mig och visar en vacker kvällsbild på Berlin taget från en terrass några våningar upp.
-"aw, say hi from me." säger jag och ler efter att lutat mig tillbaka efter att tagit en närmare titt på bilden.
Peter knappar snabbt in något på mobilen och lägger sedan bort den.
-"but anyway, can you help me Spideyboy?" frågar jag och pekar upp mot hyllan.
Peter fnissar till och reser sig upp för att hjälpa mig. Medan han hämtar ner påsen med bär åt mig sneglar han ner mot mig och säger.
-"don't call me Spideyboy, I'm Spiderman." förtydligar han.
Jag bara himlar med ögonen och tar påsen med ett leende.
-"nah, Spideyboy and Spideykid is better." envisas jag.
Han suckar och himlar med ögon överdrivet mycket. Stolen knarrar lite grann när han drar ut den för att sätta sig.
-"don't be rude d/n." flinar han.
Min stol knarrar inte när jag drar ut den och sätter mig. På känsla häller jag upp lite blåbär och hallon i min ny svalna gröt. Med gott bordsskick börjar jag sleva i mig gröten.
Peter och jag ger varandra retfulla blicken över bordet och började sedan skratta åt varandras miner.
-"stop it Peter, I trying to eat!" utbrister jag och försöker låtsas vara arg.
Jag lyckas dock inte hålla mig länge innan jag börjar gapskratta igen.
Efter att vi har ätit frukost diskar och plockar vi undan efter oss i köket.
-"well hello you two!"
Jag vänder mig om och urskiljer Tony som kommer in i köket.
-"good morning sir." säger Peter artigt.
-"hi." är det enda jag säger.
Det är då jag lägger märke till det Tony har i sin famn. En katt? Tony måste se vart min blick är fäst någon stans för han svarar.
-"oh yeah, this is Fury's cat. He want us to take care of him for a time."
// weeeeeell, detta kapitel handlar basic bara om att de äter frukost HAHAH jag är den enda på detta jordklot som kan skriva nästan 500 ord om två personer som ÄTER FRIIIKKING GRÖT HAHAHAH men iaf det är inte det jag skulle säga, typ för det jag försöker komma till är att detta kapitel må vara lite kort och tråkigt MEN jag lovar att de nästa kapitlerna kommer blir MYCKET MYCKET MYCKET mer spännande för boken börjar faktiskt närma sig sitt slut DAM DAM DAM DAAAAM så stay turned (och räds ikke för jag kommer starta en ny "bok" efter denna)
ESTÁS LEYENDO
Lämnad och ämnad till något större
FanficSLUTFÖRD Mina föräldrar försvinner spårlöst och jag blev lämnad kvar hos mina morfäräldrar. Men snabbt visar det sig att hela min vardag har varit uppbyggd av lögner. Lögner som verkar otroliga men de är sanna. När barriären rivs blir verkligheten e...