NIEUW

1.5K 40 53
                                    

DE EETZAAL ZIT boemvol. Er is een gigantische rij voor het eten, maar gelukkig heeft mijn oma al eten voor me klaargemaakt en in een lunchzakje gestoken.

Net als ik besloten heb om buiten te gaan zitten waar ik misschien mijn toekomstige vrienden ga ontmoeten, bots er iemand tegen me op.

'Sorry,' zeg ik meteen en ik draai me om naar de persoon die met zijn dienblad tegen mijn bovenarm is gelopen.

Het is een meisje.

Een behoorlijk knap meisje.

Ze glimlacht naar me en balanceert haar dienblad op één arm zodat ze de andere naar mij kan uitsteken.

'Geeft niet,' zegt ze terugwijl ik naar haar hand grijp. 'Ik ben Gwenny en super onhandig dus ik bots wel vaker tegen mensen op. Wie ben jij? Ik heb je hier nog nooit eerder gezien.'

We schudden handen, ze heeft kleine handen en smalle vingers, roze nagellak en een ring met een bloemetje op.

'Ik ben nieuw,' is het enige wat uit mijn mond komt.

Gwenny heeft lichtbruin, krullend haar, prachtige blauwe ogen en een schattig neusjes.

Ze draagt niet al te veel make-up. Enkel wat mascara en lipgloss is vanaf het eerste zicht te zien.

'O, hallo Nieuw,' zegt ze lachend. Ik herpak me en bloos een beetje.

'Ik bedoel, ik ben Victor en ben nieuw. Daarom heb je me nog nooit eerder gezien,' zeg ik en dan komt er een jongen achter Gwenny vandaan.

'Lukt het nog voor vandaag?' bromt hij en hij kijkt Gwenny boos aan.

De jongen ziet er heel anders uit dan dat ik gewend ben van een jongen.

Hij heeft zwarte haren, zwarte oogschaduw, zwarte lippenstift, zwarte nagellak, bijna zwarte ogen en draagt alleen maar zwarte kleren.

Hij krijgt mij ook in het oog en bromt verder: 'Wat sta je nou te kijken?'

'Ethan! Jij laat ook altijd de slechtste indrukken achter op nieuwe mensen,' zegt Gwenny en ze wendt zich terug naar mij. ' het spijt me. Mijn broer is een enorme emo en een klootzak. Trek je maar niets van hem aan.'

Ik zwijg, probeer gelijkenissen tussen Gwenny en Ethan te zoeken.

Die zijn er niet.

Gwenny is klein en Ethan is iets groter, ik denk ongeveer even groot als ik.

'Wil je anders even bij ons komen zitten? Je hebt vast nog niet veel vrienden,' zegt Gwenny dan en Ethan draait met zijn ogen.

'Alsof hij dat nog wilt nu je hem vertelt heb dat hij geen vrienden heeft,' mompelt hij waardoor ik een beetje lach.

'Dat is waar, maar het is goed,' zeg ik. 'Waar zitten jullie ergens?'

'Achter je. Bij al die mensen,' zegt ze en ik kijk achterom.

Er zitten héél veel mensen aan die tafel.

Natuurlijk, Gwenny is super knap. Ik had moeten weten dat ze populair was.

'Passen we er wel nog bij?' vraag ik me hardop af.

'Als we nu doorwandelen wel,' zegt Ethan en ik wandel op de tafel af.

De mensen eraan draaien zich langzaam naar ons om en kijken me vreemd aan totdat Gwenny langs me verschijnt.

'Dit is Victor en hij komt bij ons zitten,' zegt ze en er schuiven een paar meisjes op zodat we er met zijn drieën aan kunnen zitten.

Eerst Gwenny dan ik en ten slotte Ethan. Hij gaat op het uiteinde van de bank zitten en houdt ook nog afstand tussen onze bovenbenen.

'Hallo, ik ben Lola, Gwenny's beste vriendin,' zegt het meisje tegenover me.

Ze heeft prachtig blond haar en smaragdgroene ogen. Ze draagt een los bloesje met een kleine inkijk, maar ik probeer er niet naar te kijken want de jongen langs me werpt me al vuile blikken toe.

'En ik ben Deborah,' zegt het meisje langs haar.

Zij heeft ook blond haar, maar bruine ogen. Haar huid is ook donkerder dan de andere en ze draagt een strak bloesje zodat haar lichaam mooi uitkomt.

Waarom zijn deze drie meisjes zo mooi?

'Dit is mijn vriendje, Lars,' gaat Lola dan verder en ze pakt Lars' hand vast en verstrengeld ze recht voor mijn neus.

Zij is dus al bezet.

'Ik heb nog geen vriendje,' zegt Deborah vrolijk en ze laat beide handen zien die niet verstrengeld zijn met die van iemand anders.

Ze bloost en knipoogt flirterig naar me.

'Debbie,' zegt Gwenny en ze draait zich naar me om. 'Let niet op haar. Ze heeft wel een vriendje, maar hij is ziek en nu voelt ze zich eenzaam.'

'Heb jij nog geen vriendje?' vraag ik.

'Nee. Ik heb nóg geen vriendje,' zegt ze en ze glimlacht samenzweerderig naar me.

Ik bloos een beetje, maar zij wordt knalrood nadat de woorden haar mond hebben verlaten.

'Jezus Christus,' mompelt Ethan langs me en we kijken allemaal naar hem om.

'Jij hebt ook niemand dus zaag niet!' moppert Gwenny en Ethan rolt met zijn ogen.

'Ik hoef ook niemand want ik ben niet wanhopig,' zegt hij.

'En je krijgt niemand door al die make-up,' zegt Gwenny. 'Je draagt meer make-up dan de meeste meisjes van deze hele school.'

'Ik uit mezelf tenminste,' zegt hij en hij kijkt haar uitdagend aan.

'Ik ook!' zegt Gwenny harder dan verwacht.

'Ja, als een fake bitch,' zegt Ethan en Gwenny bijt op haar kaken.

Net als ze iets wilt zeggen, kom ik ertussen. Ik ben ruzies zat. Ik heb er net één tussen mijn ouders achter de rug en nu beginnen ze als broer en zus.

'Kunnen jullie alsjeblieft stoppen met ruziemaken?' vraagt ik op een normaal volume zodat niemand naar ons omkijkt. Ethan en Gwenny kijken me verbaast aan.

'Sorry,' mompel ik.

'Nee, het is oké,' zegt Gwenny.

Ik zucht.

'Nee, ik ken jullie net en loop jullie nu al te commanderen. Sorry,' herhaal ik. Ik sla mijn ogen neer. 'Mijn ouders zitten in een vechtscheiding en ik heb even genoeg van alle ruzie, dus sorry, nogmaals.'

'O, dat is vervelend,' zegt Gwenny. 'Als goedmakertje nodig ik je uit op mijn feestje vrijdag. Ik geef iedere eerste vrijdag van de maand een feestje bij mijn thuis. Ik hoop dat je komt. Hier is mijn nummer dus stuur me maar als je het adres wilt weten.'

Ik kijk om naar Ethan om te zien of hij me wel een uitbrander gaat geven, maar zijn ogen staan anders dan toenjuist. Ze staan zacht, bedenkelijk, maar ook verward.

Ik vraag me af waarom hij een emo is.

Dan draai ik me terug om naar Gwenny die me glimlachend aankijkt en me een papiertje overhandigd.

Waarom kan ze haar adres dan niet ook opschrijven?

Ik pak het papiertje over en glimlach.

'Ik zal je zeker sturen,' zeg ik.

[][][]

Een nieuw boekje zegt. Ik weet dat ik eigenlijk ging wachten totdat ik tien stemmen ging hebben op mijn vorige boek, maar dat heb ik opgegeven haha.
Dit is dus mijn nieuw verhaal. Ik moet wel zeggen dat er soms vreemde sprongen gemaakt worden dus als je dat irritant vind, laat het me alsjeblieft weten zodat ik het kan aanpassen!
Have a nice day!
Ps: sorry voor de mogelijke typfouten haha

Zwarte nagellakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu