LATER OP DE avond heb ik nog maar één biertje op en Ethan twee cola's.
We staan ergens in een hoekje en nemen een pauze van het dansen. Het is bijna middernacht, maar mijn voeten willen blijven dansen.
'Hey!' zegt plots een stem langs me en ik kijk om.
Het is een jongen. Hij is groter dan ik, maar niet veel. Zijn bruine haren zitten door de war wat misschien aanduid dat hij net heeft staan zoenen met een andere jongen.
'Hallo,' zeg ik, iets wat verward door zijn plotselinge vriendelijkheid.
'Victor,' zegt Ethan zacht in mijn oor en hij grijpt mijn hand. 'Dat is Eric.'
Ik bekijk de jongen van top tot teen als Ethan dat gezegd heeft en meteen voel ik een afkeer voor de jongen ontwikkelen.
'Mag ik misschien dansen?' vraagt hij en hij geeft mijn bekertje bier aan iemand anders om me vervolgens mee te trekken naar de dansvloer zonder op een antwoord te wachten.
Omdat Ethans hand nog steeds in de mijne ligt, trek ik hem ook mee waardoor zijn bekertje cola op de grond valt.
Ondertussen begint Eric met zijn heupen te wiegen en ik probeer mijn hand uit de zijne te wringen.
In de plaats dat hij loslaat, vertrakt hij zijn grip.
Hij wilt de andere hand ook vastnemen, maar merkt Ethans hand op en fronst.
Zijn ogen boren in die van Ethan en ik voel mijn vriendje samentrekken.
'Kennen wij elkaar?' vraagt Eric en snel schudt Ethan zijn hoofd.
'Nee,' zegt hij.
Erics frons wordt dieper, wringt Ethans hand uit de mijne, neemt de mijne vast en trekt me verder van Ethan weg en begint te dansen.
Ik probeer me los te wringen en ga expres op Erics teen staan zodat hij me loslaat, het werkt niet. Ik bijt op mijn kaken en Ethan is ondertussen achter me komen staan.
'Je moet tegen zijn knie stampen, maar niet te hard,' zegt Ethan in mijn oor.
Ik doe wat hij zegt en het werkt.
Hij laat me los.
'Sorry, ik heb al een vriendje en ik dans al met hem,' zeg ik.
Eric laat zijn ogen naar Ethan glijden en plotseling herkent hij hem.
'Wacht eens,' zegt Eric dan ook en hij gaat recht voor Ethan staan die ondertussen langs me is komen staan.
Ik houd iedere beweging van Eric in het oog.
'Ik ken je wel,' zegt hij. 'Jij bent Ethan.'
Ik zie mijn vriendje slikken en hij wil een stap achteruit zetten, maar bots daarbij tegen iemand op en krijgt een drankje over zich heen.
Eric lacht en ik probeer naar Ethan toe te gaan, maar hij houd me tegen. Waarom moet hij zo sterk zijn?
'Zeg, Ethan, sta je nog open voor een kusje?' vraagt Eric en hij tuit zijn lippen.
Zijn beide armen liggen in Ethans nek waardoor ik hem wil wegtrekken, maar het lukt niet.
Ondertussen draait Ethan zijn hoofd weg en plant Eric een kusje op zijn wang. Ik bijt mijn kaken op elkaar om niet te gaan roepen.
Eric herhaalt de beweging en ik zie de paniek in Ethans ogen en ik zie een traan ontsnappen uit zijn linkerooghoek.
Nu houdt Eric Ethans kaak vast en ik trek het echt niet meer. De woede komt in me naar boven en ik trek Eric van mijn vriendje weg net voordat zijn lippen die van Ethan raken.
'Laat hem met rust!' roep ik en ik grijp Ethans hand. 'Hij heeft al iemand!'
Ik trek Ethan naar de uitgang waar hij in tranen uitbarst. Hij legt zijn hoofd tegen mijn schouder en ik sla mijn armen om hem heen.
'Hey, het is oké. Ik ben er en Eric is nog binnen,' zeg ik.
Ethan snikt en stottert en ik voel mijn polo nat worden, maar het maakt niet uit.
Ik wil hem troosten en langzaam trek ik hem mee een ander straatje in waar het rustiger is.
Pas daar komt Ethan een beetje tot rust en haalt zijn hoofd van mijn schouder. Hij veegt zijn tranen weg.
'Sorry,' zegt hij trillerig.
'Het is oké. Ik snap dat je geschrokken bent,' zeg ik.
Hij slikt.
'Als jij hem niet had weggetrokken had ik hem ... had hij me gekust,' zegt hij en hij kijkt paniekerig in mijn ogen.
Ik trek hem terug in een knuffel en ga met mijn handen door zijn haar.
'Maar dat is niet gebeurt. Ik kon het niet eens aanzien hoe hij je wangen kuste,' zeg ik.
Ik neem Ethans hoofd zachtjes in mijn handen en veeg over zijn wangen alsof ik de kussen kan wegvegen. Ik kus hem op zijn lippen en laat onze voorhoofden tegen elkaar rusten als we elkaar hebben losgelaten.
'We gaan toch niet terug, eh?' vraagt Ethan zachtjes.
Ik schud mijn hoofd.
'Nee,' zeg ik. 'Maar misschien is hier nog een andere club waar we gratis binnen kunnen komen. Als je nog zin hebt natuurlijk.'
'Ja, misschien is een nieuwe club wel handig. Dat incindent mag onze avond niet verpesten,' zegt hij en hij kust me nog eens vlug voordat hij me een andere straat intrekt.
[][][]
Denken jullie dat er nog drama zal volgen? Laat zeker een reactie achter!!
Have a nice day!
JE LEEST
Zwarte nagellak
RomanceVictor moet bij zijn oma gaan wonen omdat zijn ouders gaan scheiden. Hij vindt het niet zo heel erg omdat hij zo ook een nieuwe start kan maken op school. Daar ontmoet hij Gwenny. Ze is lief en spontaan en Victor begint haar leuk te vinden. Dat denk...