CADEAU

575 30 21
                                    

NA HET OVERHEERLIJKE eten van mevr. Jansens, gaan we in de zetels zitten rond de kerstboom.

Ethan neemt zonder enige schaamte plaats op mijn schoot en glimlacht naar mij, zijn wangen rood vanwege de warmte hier binnen.

Het is wel een leuk zicht zo.

'Goed, wie zal er beginnen?' vraagt ​​Gwenny. Meteen staat mevr.

Jansens op en komt op mij af met een klein pakje.

'Allereerst mijn excuses voor het vorige diner. Er was blijkbaar een misverstand. Ik wil gewoon zeggen dat ik je wil bedanken om Ethan zo gelukkig te maken, 'zegt ze en vervolgens geeft ze me het doosje.

Er zitten twee armbanden in. Eentje met Ethans naam en de andere met mijn naam.

'Dankjewel,' zeg ik en ook Ethan bedankt zijn moeder met een kus op haar wang.

We doen de armbandjes bij elkaar aan. Ik krijg Ethans naam en hij krijgt de mijne.

Het leek ons ​​een goed idee.

We gaan door met alle cadeaus.

Gwenny krijgt vooral nagellak en nagelspulletjes.

Mam krijgt een bon voor op vakantie te gaan samen met Carlos en van Carlos krijgt ze een ketting met een hartje aan. Ze straalt er helemaal door en zelfs oma geeft haar er een compliment over.

Oma zelf krijgt koffie van de familie Jansens. Mam geeft haar een foto van oma, haar en mij waar oma meer dan gelukkig mee is. Ze omhelzen elkaar zelfs.

Het lijkt wel een familiereünie en ik vind het geweldig.

Ook Ethan lijkt er gelukkig mee te zijn en geeft me een kneepje in mijn hand als hij ziet hoe groot mijn glimlach hier van wordt.

De familie Jansens krijgt een nieuw koffie-apparaat en nog wat andere spullen voor in het huishouden.

Maddy krijgt vooral make-up en samen met Gwenny is ze aan het bespreken wat ze hier allemaal mee gaat doen. Ze willen zelfs mam een ​​make-over geven.

Daar moeten Ethan en ik hard om lachen. De volwassenen moeten er ook om lachen.

Enkel mam niet zo.

'Is mijn make-up dan niet goed?' vraagt ​​ze een beetje van de kaart, waardoor we nog harder moeten lachen.

Vervolgens is het Ethans beurt. Hij krijgt vooral kleren en een poster van Simple Plan . Van mij krijgt hij een maretak waaronder we wel moeten zoenen.

'Dat was smooth,' zegt Gwenny lachend.

Ethan en ik moeten erdoor blozen.

'Ik zou je wel iets beters willen geven, maar ik wist niet wat,' fluister ik in Ethans oor.

'Ik heb niks meer nodig alleen je gezelschap,' zegt hij en hij geeft me een kus in mijn nek.

'Nu heb ik een speciaal cadeau voor Victor,' zegt mam plots en ik kijk haar verward aan.

Ze staat op en gaat naar de kerstboom om er een smal en dun pakketje onderuit te halen.

Ze geeft het aan mij en langzaam doe ik het open.

Er zitten papieren in en ik frons.

'Wat is het?' vraag ik.

'Lees maar,' zegt mam en ze glimlacht naar mij en daarna naar oma.

Meteen glijdende mijn ogen over het papier en mijn mond valt open. Ik kijk mam aan en ze heeft tranen in haar ogen staan.

'Wat staat erin?' vraagt ​​Ethan.

Ik slik de krop in mijn keel weg en kijk hem aan. Mijn ogen voelen ook vochtig nu ik mam bijna heb zien wenen.

'Hier staat in dat oma de voogd over mij krijgt,' zeg ik.

Ethan weet duidelijk niet hoe hij moet reageren. Zijn wenkbrauwen schieten de hoogte in als hij zijn armen om mij heen slaat.

'Echt?' vraagt ​​hij in mijn oor.

Ik knik en de tranen beginnen over mijn wangen te rollen. Nu kan ik terug bij Ethan zijn.

Hele dagen lang.

Ik maak me los uit Ethans omhelzing en ik sta op om naar mam te gaan. Ik sla mijn armen om haar heen en dat is het moment dat zij het ook niet meer droog houdt.

'Ik zag heus wel dat je Ethan en oma miste en ik besefte dat ik je liever gelukkig wou zien dan bij mij blijven. Ik hoop wel nog dat je in het weekend langs kom, maar ik zal ook proberen om bij jou langs te komen, 'zegt ze zacht en snikkend.

Ik huil uit tegen haar schouder en kijk haar vervolgens aan.

'Dit is het beste kerstmis-cadeau ooit,' zeg ik tegen haar. 'Bedankt.'

'Het is niks, lieverd,' zegt ze en ze gaat met een hand door mijn haar. 'Ik heb al geregeld dat je hier mag blijven slapen en morgen kom ik je spullen brengen als je dat oké vind?'

'Ja, dat is meer dan oké. Dat is geweldig, 'zeg ik.

'Mooi, ik ben blij dat je gelukkig bent met Ethan en bij oma,' zegt ze.

'Ik ben ook gelukkig als ik bij jou ben, mam,' zeg ik.

'Maar je bent hier gelukkiger,' zegt ze.

'Dat komt omdat jij en oma het nu ook goed hebben gemaakt. Daarvoor was ik ook al niet te genieten,' zeg ik.

Daarom moet mam lachen en ze veegt haar tranen van haar wangen.

'Ik houd van je', zegt ze.

'Ik houd ook van jou, mam.'

[][][]

Ik weet dat het niet zo goed is, sorry daarvoor. Ik hoop dat jullie toch nog van dit verhaal genieten. Er zit ook al een nieuw verhaal aan te komen. (Ook bxb!!!) Wie is er enthousiast?
Have a nice day!

Zwarte nagellakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu