ETHAN DRAAGT EEN zwart pak als hij de deur opendoet. Je hoort mensen praten op de achtergrond en Ethan wenkt ons binnen.
'Welkom, kom binnen,' zegt hij en hij wordt door mijn oma, mama en Carlos gefeliciteerd door drie kussen op zijn wang.
Maddy geeft hem zijn cadeautje en van mijn krijgt hij een vurige kus waarbij zijn eerste knoopje van zijn zwarte hemd per ongeluk geopend wordt.
'Gelukkige verjaardag,' zeg ik en ik geef hem nog een kus op zijn wang.
'Dankjewel,' zegt hij en hij bloost een beetje.
Plots komt Maddy er weer bij staan.
'Waar is Gwenny?' vraagt ze.
'Bij oma en opa, ik denk dat ze aan de grote tafel zitten,' zegt hij.
Maddy verdwijnt terug de woonkamer in en Ethan draait zich terug naar me om.
'Gwenny heeft een prachtige jurk aan. Je moet het echt zien,' zegt hij en hij trekt me mee naar de overvolle woonkamer.
Zijn hele familie zit aan een lange tafel. Maar goed dat ze je zetel een beetje aan de kant hebben geschoven.
Ethan neemt me mee naar de keuken en zegt ondertussen tegen een paar familieleden dat hij er zo aankomt.
In de keuken staat Gwenny haar mama te helpen en ze heeft inderdaad een prachtige jurk aan.
Hij is hemelblauw en komt net tot boven haar knieën. Er zitten zilveren kristalletjes op haar bovenstuk en haar glimlach straalt bijna even hard als ze zich naar me omdraaide.
'Victor!' zegt ze en ze omhelst me.
'Gelukkige verjaardag,' zeg ik als ik haar terug omhels.
'Dankjewel,' zegt ze en ze wrijft over haar jurk als we elkaar loslaten.
'Je jurk is werkelijk prachtig,' zeg ik.
'Dankjewel,' zegt ze en dan komt Maddy langs haar staan.
'Ik heb haar helpen kiezen,' zegt ze.
'En maar goed ook want anders had ik nu een jeans aan,' grapt Gwenny en ze neemt een paar hapjes in haar handen.
Maddy doet hetzelfde en samen lopen ze naar de woonkamer.
Ik draai me naar Ethan om die me zachtjes op mijn lippen kust.
'Kom, ik zal je voorstellen aan mijn familie,' zegt hij en hij trekt me terug naar de woonkamer.
[][][]
Nadat ik aan iedereen ben voorgesteld en ik tientallen vragen heb moeten beantwoorden over mijn studies, toekomst en nog andere dingen waar volwassenen geïnteresseerd in zijn, en dan vooral aan de oma's van Ethan, is het tijd voor het eten.
Ik ben op weg naar mam en oma als Ethan mijn naam roept. Ik draai me terug om.
'Je zit hier! Ik heb kunnen regelen dat je langs me mag zitten,' zegt hij en ik kijk naar mam en oma die naar me knikken.
Ik ga naar mijn vriendje en we gaan langs elkaar zitten.
We genieten van het eten, praten met Ethans tantes en nichten en neven.
Het is gezellig en ik leer iedereen wat beter kennen.
Ethan heeft twee jongere nichtjes en één oudere die in haar eerste jaar psychologie zit.
Hij heeft één neef die even oud is als hij en drie neven die jonger zijn. Zij praten vooral met ons terwijl Gwenny meer bezig is met de meisjes.
Ik ben boven alles dankbaar dat zijn familie het niet raar vindt dat hij met een jongen samen is.
[][][]
Tussen het warme eten en het dessert is er een soort pauze om het eten te laten zakken.
In die tijd hebben we besloten om met de jongere nichten en neven verstoppertje te spelen.Gelukkig vind niemand het gek en doen we allemaal mee. Ethan trekt me mee naar zijn kamer en niemand volgt ons.
We ploffen op zijn bed en het duurt niet lang of onze lippen zitten tegen elkaar. Al snel is onze adem even spoorloos als de rest van de groep, maar dat maakt ons niet uit.
Onze tongen dansen en ik duw Ethan op zijn bed met zijn rug.
Hij laat een kreun ontsnappen als ik op zijn lip bijt. Mijn handen dwalen naar beneden en op dat moment gaat de deur zachtjes open.
Ethans handen verdwijnen uit mijn haar en we gaan rechtop zitten. Gelukkig zijn het Gwenny en Maddy maar.
Ze lachen naar elkaar als ze de deur achter zich dichtdoen.
'We dachten al dat jullie hier waren,' zegt Gwenny en ze gaat langs ons zitten.
'Konden jullie weer niet van elkaar afblijven?' vraagt Maddy en Gwenny gaat door mijn haar om het een beetje goed te leggen.
Ik weet niet meer wat Ethan allemaal met mijn haar heeft gedaan.
'Jawel,' ga ik in het verdediging. Maddy en Gwenny beginnen te lachen en op dat moment gaat de deur weer open.
Het is Johannes, de neef die even oud is als ons en niet de zoeker is. We halen allemaal opgelucht adem, blij dat we zogezegd nog meedoen.
'Ik stoor toch niet?' vraagt hij en hij gaat langs Molly staan.
'Nee, hoor,' zegt ze en glimlacht. 'Zijn we nog veilig?'
'Ja, James is beneden aan het zoeken. Ik denk dat hij niet alleen naar boven durft. Maar wat doen we precies in Ethans kamer?'
'Dat moet je aan Ethan en Victor vragen,' zegt Gwenny en ze glimlacht.
Johannes kijkt ons vragend aan en dan gaat er een lampje branden.
'O,' zegt hij. 'Jullie waren ... Ik snap het. Tante R zei al dat jullie onafscheidelijk waren.'
'Tante R?' vraag ik.
'Mijn moeder,' zegt Ethan. De deur gaat opnieuw open en het is Sacha, de nicht die psychologie studeert.
'En ik jullie maar zoeken,' zegt ze en ze gaat aan de andere kant van Maddy staan, maar gaat als snel zitten met haar rug tegen de muur.
'Ja, we hebben ons gezamenlijke gesprek over Ethans en Victors té handtastelijke relatie,' zegt Gwenny en Ethan stoot haar aan.
'Dat zijn we niet,' zegt hij. Iedereen kijkt naar onze handen die in elkaar verstrengeld zijn en zijn andere hand die op mijn knie ligt.
'Wacht maar tot jullie een lief hebben,' zegt hij en de deur gaat nog eens open, maar deze keer is het James die breed glimlacht en op en neer springt als hij ons vijven in het oog krijgt.
'Gevonden!'
En vlak daarna:
'Taart!'
[][][]
Lang geleden eh. This te merken.
Laat zeker een reactie achter!
Have a nice night!
JE LEEST
Zwarte nagellak
RomanceVictor moet bij zijn oma gaan wonen omdat zijn ouders gaan scheiden. Hij vindt het niet zo heel erg omdat hij zo ook een nieuwe start kan maken op school. Daar ontmoet hij Gwenny. Ze is lief en spontaan en Victor begint haar leuk te vinden. Dat denk...