PLAN

702 38 36
                                    

VRIJDAGAVOND NEEM IK Gwenny mee naar de film. Ze vind hem geweldig. Het is de nieuwe film "Us", maar ik vind het een beetje ... overweldigend.

Ik zou liever siencefictionsfilms kijken met Ethan, maar dat gaat niet. De maatschappij en mijn toekomst willen iets anders dan mijn hart.

'Hij was geweldig. Echt onwijs bedankt!' roept Gwenny als we de filmzaal uitkomen.

Ze haakt haar arm in de mijne en huppelt vrolijk naar het cafeetje waar ik haar even wil spreken.

Ik heb uiteindelijk toch gekozen om Gwenny als vriendin te vragen. Anders zou Ethan me vermoorden en zo kan Gwenny nog steeds de koningin van het winterbal worden.

'Graag gedaan,' zeg ik.

We gaan het cafeetje binnen en nemen een tafeltje ergens achterin. Lekker knus.

Als snel komt er een serveerster naar ons toe die onze bestelling opneemt. Voor Gwenny een watertje en voor mij een warme chocomelk omdat het buiten best wel fris aan het worden is.

'Hoe is het eigenlijk bij de bakker gegaan, of ben je nog niet geweest?' vraagt Gwenny als we onze drankjes hebben.

Ik neem een slok en voel de warmte van de mijne door mijn lichaam stromen.

Ik kan er niks aandoen dat ik het meteen met de warmte die Ethan me geeft, vergelijk.

Die warmte is beter, prettiger, natuurlijker.

'Goed. Ik ben aangenomen en mag morgen vroeg beginnen,' zeg ik.

'Ga je dat dan wel halen? Het gaat misschien lang duren,' zegt Gwenny en ze wiebelt met haar wenkbrauwen.

Ik glimlach.

'Tuurlijk. Ik slaap gewoon namiddag wat bij en dan kan ik zondag ook meteen aan het werk,' zeg ik.

Of ik nu wakker lig van Ethan of hier zit, ik ben bij beide wakker.

'Dan is het goed,' zegt ze en glimlacht liefjes naar me.

'Nu alleen nog hopen dat ik leuke collega's heb,' zeg ik in de hoop dat ze iets zegt over Ethan die daar ook werkt.

'Tuurlijk wel,' zegt ze.

Weet ze nu of ik weet dat haar broer daar ook werkt, of niet?

'Trouwens, ik wilde je nog iets vragen,' begin ik dan. Ze

kijkt me hoopvol aan.

Oké, verpest het nu niet. Gewoon Gwenny als je vriendin vragen, meer niet.

'Gwenny Jansen, wil jij alsfjeblieft,' maar verder geraak ik niet.

Ethan komt opeens de kop op steken. Wat als Gwenny opeens doorheeft dat ik eigenlijk op haar broer verliefd ben?

Misschien denkt ze dat ik haar gebruik om zo bij Ethan te komen.

'Wat is er?' vraagt ze een beetje bezorgd.

'Ik kan het niet,' mompel ik.

'Wat zei je?'

'Ik kan het niet,' zeg ik deze keer harder. 'Het spijt me, Gwenny, maar ik denk dat ik iemand anders leuk vind.'

Ze kijkt me lang aan voordat ze haar ogen neerslaat.

'Dat weet ik al,' zegt ze zacht. 'Ik had alleen gehoopt dat je me toch leuk vond. Dat ik het verkeerd begrepen had.'

'Wacht, wat?' vraag ik.

'Je vind Ethan leuk, is het niet?' vraagt ze en ze kijkt op.

Ik kijk haar aan, dat is het enige wat ik kan doen.

Dan: 'Ja. Maar, hoe?'

'Ik had het aan je gezien. Je vroeg steeds over hem. Je kijkt altijd naar hem. Je hebt je nagels door hem gelakt en ik had vorige keer wel door dat ik niet interessant genoeg voor je was,' zegt ze.

Gwenny heeft me nog steeds niet aangekeken.

'Gwenny, het spijt me zo erg. Je bent mooi en lief en haast perfect, maar ...'

'Ik ben geen jongen?' maakt ze mijn zin vragend af.

Ik frons.

'Het is niet zo dat ik enkel op jongens val. Ik heb gevoelens voor meisjes gehad en in het begin dacht ik dat ik jou leuk vond. Ik denk dat ik bi ben,' zeg ik.

Nu kijkt ze me wel aan.

'Hoelang weet je het al?' vraag ik dan.

'Sinds vorige week vrijdag, de date. Toen wist ik dat je bij ons thuis geweest was en Ethan je nagels heeft gelakt. Je ogen begonnen ook te schitteren toen ik wat vertelde over Ethans danslessen,' zegt ze.

'Was de bakker dan ook met opzet?' vraag ik.

'Ja, ik dacht dat ik je zo wel kon helpen. Een beetje toch,' zegt ze en ze bloost een beetje.

'O,' zeg ik.

'Maar, euhm, ik zat te denken, je wilt toch niet meteen voor de hele school uit de kast komen, toch?' vraagt ze.

Ik knik langzaam.

'Als je nu eens een neprelatie met mij neemt vanaf volgende week, dan zal ik je geheim bewaren en kan je mij als smoes gebruiken om bij mijn thuis te komen. Natuurlijk weet Ethan dat onze relatie nep is en dan kan je ondertussen met hem staan flirten. Ik denk dat hij gay is,' fluistert ze er dan achteraan.

Ik weet dat hij gay is.

Dit is wel een win win situatie.

Ik bedoel, zo is mijn geheim veilig en kan ik Ethan proberen te versieren terwijl Gwenny nog steeds voor koningin van het bal kan gaan en die zwembaduitstap kan regelen. Ze zullen ons geloven en dan is het veel beter voor onze reputatie.

'Ik beloof dat ik je alleen op de wang zal kussen als we wel zo goed als altijd hand in hand lopen. Dat is realistischer want ze denken vast allemaal dat ik alleen in het privé met je zoen,' knipoogt ze.

'Oké,' zeg ik langzaam. 'Dat is een goed idee.'

'Weet ik toch. Nu, nadat het winterbal achter de rug is, maak ik het uit en kan jij met Ethan gaan. Tegen dan vindt hij je vast wel leuk,' zegt ze.

De luchtige toon waarop ze praat is vreemd, maar ook geruststellend. Dat betekent dat ze er goed over nagedachte heeft en het plan 99% kan lukken.

Nu moet iemand het alleen Ethan nog vertellen.

'Wie gaat het hem vertellen?' vraag ik dan ook.

Gwenny fronst even, maar glimlacht dan.

'Jij, morgenvroeg. Dan heb je meteen zijn vertrouwen omdat jij het als eerst zegt,' zegt ze.

'Wat moet ik zeggen als hij vraagt waarom ik een neprelatie heb en geen echte?'

'Dan zeg je gewoon dat ik achter een geheim ben gekomen van je, je hoeft niet te zeggen wat want dat is dus een geheim, en dan accepteerd Ethan het wel,' zegt ze.

'Oké,' zeg ik en glimlach.

[][][]

Bedankt voor de 111 lezers! Ik vind het echt geweldig! Zitten er mensen tussen die Twee jongens ook hebben gelezen?
Have a nice day!

Zwarte nagellakWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu