Bab 5☁

3.5K 309 29
                                    

🍀


"Haemi, you feel better now?"

Namjoon menyoal seraya menghulurkan secawan air suam pada gadis itu. Haemi menggeleng tanda tidak mahu.

"Drink this-"

"No.. i don't want-"

"Haemi please.."

Namjoon masih setia berdiri dihadapan gadis itu. Mahu tidak mahu, Haemi mencapai cawan tersebut lalu meneguknya perlahan. Dia menghulurkannya semula pada Namjoon.

"Did he touch you?"

Haemi menggeleng perlahan. Dia memeluk kedua lututnya erat. Namjoon mengeluh perlahan, dia letakkan cawan diatas meja sebelum bergerak menghampiri gadis itu semula.

"What did he do?"

"Nothing. He- he did nothing but hurt my pride." Kata Haemi perlahan. Namjoon merenung Haemi lembut sebelum melabuhkan punggung disamping gadis itu.

"It's okay. You're fine now. I'll give you 5 minute to rest, then i'll send you home" Baru saja Namjoon ingin bergerak menjauhi Haemi. Lengannya sudah ditahan gadis itu.

"Where.. are you going?"

"Why? I have to do some work before send you home. You want something?"

Haemi menggeleng. Dia eratkan pegangan pada lengan Namjoon sebelum mendongak memandang wajah lelaki tersebut.

"Stay.. I- I want you to stay"

"You scared? I already report him. So don't worry"

"No.."

Namjoon meletakkan tapak tangannya pada bahu Haemi sebelum menolak tubuh gadis itu perlahan buatkan Haemi terbaring disofa.

"Sleep, I'll wake you up around 2. It's okay, there's nothing to scared, I'm here" bisik Namjoon lembut. Haemi mengangguk kecil, dia baringkan tubuhnya atas sofa sebelum selimut tebal yang disediakan khas didalam pejabat tersebut dia tarik hingga ke dada.

"It's okay. Nothing to scare-"

"I- i already think about it" kata Haemi perlahan, dia duduk bersandar pada sofa sebelum memeluk kedua lututnya. Dahi Namjoon berkerut.

"Think about what?"

"I'll marry you"

Namjoon terdiam. Dia mengurut keningnya sebelum bergerak ke meja kerjanya. Beberapa fail projek dia belek sebelum dia balikkan tubuh, menghadap Haemi. Dia pandang gadis itu dengan pandangan tajam dan redup.

"If you don't like it, just say it. I won't force you-"

"Saya cakap saya dah fikir masak- masak! Sa- saya nak kahwin dengan awak! Saya betul- betul maksudkannya!" Kata Haemi geram seraya menggenggam selimut putih. Namjoon mengeluh perlahan. Dia melangkah merapati Haemi, dagu Haemi dia sentuh kemudian dongakkan untuk memandang dia.

"Saya.. terima lamaran awak"

"Haemi.."

"I love you!"

Namjoon terdiam, mereka merenung satu sama lain, pandangan Namjoon terhadap Haemi menjadi redup. Rambut Haemi yang jatuh menutupi wajah Haemi dia selit ke telinga.

"You really mean it?" Bisik Namjoon perlahan, Haemi mengetap bibir, dia angguk perlahan. Namjoon diamkan diri, dia usap perlahan pipi gadis itu. Jantung Haemi berdegup dengan kencang seakan mahu lepas dari tempatnya. Kedudukan Namjoon yang sangat rapat buatkan Haemi boleh merasa deruan nafas Namjoon pada pipinya.

"Haemi.. please don't play with my heart, it's hurt knowing that you only say it, but not really mean it" bisik Namjoon seraya menjauhkan diri dari gadis itu. Haemi mengetap bibir. Namjoon membetulkan tali leher hitamnya.

"Can i say something?"

"What?"

"I love you too and I really mean it. If you do love me, be prepare, I'll meet your parents in 2 days. Make sure you inform them. Don't try to run, don't try to hide, cause this time, i really won't let you go anymore.." kata Namjoon dia lirikkan anak mata ke arah Haemi yang terdiam ditempatnya.

"Tell me this is not marrige contract"

"It's depends on you, if you cannot take my decision anymore, I can easily let you go-"

"You said you won't let me go"

Namjoon mendiamkan diri, dia putarkan tubuh menghadap Haemi, tubuhnya dibongkokkan hingga wajah mereka selari, Haemi merenung anak mata tajam bosnya yang tajam seakan helang itu.

"It's also depends on my feeling towards you too.."

Haemi mengetap bibir, dia larikan pandangan. Lututnya dipeluk. Terasa dipermainkan.

"Awak ingat kahwin ni main- main ke? Mudah macam main sep sep? Atau awak fikir dah kahwin boleh cerai suka hati? Awak tak fikir perasaan saya? Apa nasib saya selepas diceraikan awak?"

Namjoon mengeluh, dia kembali melabuhkan punggung dihadapan gadis itu, tapak tangan Haemi dia sentuh perlahan.

"You really think that I will let you go easily?"

"Ya, sebab awak-"

"Haemi, mark my word. We can try, if everything not work, then I- i will let you-"

"If you leave me, I'll hate you"

Namjoon tarik sengih di hujung bibir. Dia usap perlahan pipi gadis itu sebelum berdiri dari duduknya.

"I won't do it, if you tell me not to"

"Namjoon.."

"Let's go home"

.

.

Selamat hari raya!

[C] I LOVE YOU! | 김남준 ✓Where stories live. Discover now