Bab 10☁

3.1K 297 8
                                    

🍀

Ting!

Joonie💕

+lunch together?

Bukan sekarang!

+come on
+i'm waiting.
+btw, i'm the boss.
+lunch with me, now!

😑
Kan kerja belum siap lagi!
Baru jam 11:30!

+do i care?
+cepatlah keluar, saya tunggu ni

Separuh lagi nak siap kerja saya, tak
bestlah kalau tergendala macam tu.

+you not listening to me

Ehe😅


"You want me to kiss you right now?" Bisik dari suara husky seorang lelaki buatkan phone aku hampir terpelanting. Semestinya itu ialah Namjoon, cepat- cepat aku berpaling menghadap lelaki itu. Dia hulurkan tangan, tapi aku menggeleng.

"Work, my work not done. Saya tak tenang selagi kerja saya tak siap. Sikit lagi ni, 2 page" kata Haemi pada Namjoon. Tapak tangan digosok, Namjoon memandang ke satu buah fail yang tergeletak diatas meja kerja Haemi dan laptop yang terpasang. Dia tarik sengih.

"Okay, then I'll stay here"

Terus lelaki itu menarik kerusi, mengambil tempat dihadapan Haemi yang sedang kosong itu. Lelaki itu menongkat dagu, menaikkan kening seraya memandang Haemi yang dah terkebil- kebil dihadapannya itu.

"Cepatlah buat, saya tunggu" kata Namjoon buatkan Haemi jadi tak ada mood nak sambung buat kerja. Kau rasa selesa ke kalau tengah buat kerja tapi diperhatikan?

"Ish, dahlah. Jom pergi lunch" kata Haemi sebelum mencapai tas tangannya. Dia sudah berdiri dari duduknya, berura- ura mahu melangkah keluar dari ruangan tersebut. Namjoon menarik lengan Haemi, buatkan langkah gadis itu terbantut.

"Are you mad?"

"I'm not-"

Namjoon berdiri tegak buatkan Haemi terpaksa mendongak kerana ketinggiannya yang hanya mencapai ketiak Namjoon. Duh, pendeklah! Lelaki itu tundukkan badan untuk samakan tingginya dengan gadis itu. Haih, perempuan yang pendek ni comel tau!

"Actually, I wanna show you something. But, it seem like you don't want it" bisik Namjoon, dia selitkan rambut Haemi pada telinga. Gadis itu terdiam.

"Show me what?"

"Bukan surprise namanya kalau saya bagitau awak sekarang" kata Namjoon, pandang ke arah pintu pejabat, terus para pekerja yang ter- stuck disitu gelabah berjalan ke tempat masing- masing. Namjoon berdiri tegak semula.

"Namjoon.."

"Yes, sweetie?"

Aku letakkan jari telunjuk pada bibir aku, meminta dia agar diam dan memperlahankan suara. Dia ketawa kecil sebelum menyerabutkan rambut aku.

"Are you scared that they gonna hear us?" Tanya dia, Haemi anggukkan kepala. Namjoon menjeling ke pintu sekilas sebelum dia hulurkan tangan pada gadis itu dan kali ini Haemi menyambutnya tanpa banyak tanya lagi.

"Kita pergi lunch dulu, lepas tu try wedding dress awak. Em, sekaligus tengok hasil kad undangan kahwin. Mereka dah siapkan, dalam masa sehari saja" kata Namjoon sebelum kami beriringan keluar dari ruangan tersebut. Banyak mata yang memandang, tapi langsung tak buat aku gerun.

"Cepatnya! Orang awak robot ke?" Soal Haemi dengan dahi yang berkerut.

"Bukanlah sayang, mereka pun manusia, like us" jawab Namjoon dengan sengihan kecil sebelum kami berdua masuk kedalam lift. Haemi mengangguk.

...

"Kita tak sambung kerja?!"

"Tak" jawab Namjoon sebelum memandu ke destinasi yang ada didalam kepalanya. Lelaki itu tidak berhenti- henti senyum. Aduh! Kenapa pulak ni?

"Kita nak pergi mana?" Tanya Haemi, yalah sebaik keluar dari butik dan tempat design card tadi, terus Namjoon ajak balik. Dah hampir jam 5:30 petang. Nak pergi mana?

"Kita dah separuh jalan barulah nak tanya?" Kata Namjoon. Haemi mengetap bibir, dia pandang jalan yang dilalui Namjoon, langsung tak sama dengan jalan ke rumahnya.

"Namjoon.."

"We're going home"

"This is not my way home!"

"Saya tak cakap pun nak balik rumah awak" kata Namjoon, dia tarik sengih, menampakkan lesung pipitnya. Haemi sudah rasa lain macam.

"Habis tu? Nak pergi mana!"

"My house, I mean, our house" jawab Namjoon. Haemi terkebil- kebil. Lama dia berdiam diri sampailah kereta Audi Namjoon mulai memandu masuk ke perkarangan halaman rumah banglo 2 tingkat yang luas tersebut. Haemi kakukan tubuh. Namjoon hentikan kereta.

"Hey-"

"Saya nak balik"

"Please, just for one night. Saya tak akan buat apa- apa. Saya nak tunjukkan awak rumah kita-"

"Lepas kahwinkan boleh?"

Namjoon diamkan diri. Tanpa sebarang ucapan, dia melangkah keluar dari kereta dan meluru masuk kedalam rumah tersebut. Haemi kemam bibir, aduh!

Takkanlah merajuk pulak?

"Haish!"

Mahu tak mahu, Haemi terpaksa melangkah keluar dari kereta dan mengejar langkah kaki Namjoon. Halahai Namjoon, rupanya kuat merajuk juga awak ni!

"Namjoon?"

.

.


Fancy!
You~

[C] I LOVE YOU! | 김남준 ✓Where stories live. Discover now