Bab 29☁

2.6K 260 36
                                    

🍀

"Sayang?"
Panggilan dari Namjoon hanya dibalas dengan dongakan kepala dari Haemi. Gadis itu kelip- kelipkan mata memandang Namjoon yang sudah siap berpakaian baju tidur berwarna biru cair bergambar kartun koala itu.

"Senyap je dari tadi, kenapa?" soal Namjoon. Haemi menggeleng seraya tundukkan wajah, Namjoon tersenyum. Dia melabuhkan punggung di samping Haemi seraya melingkarkan lengannya pada bahu gadis itu. Haemi diam, kekok.

"Tengok movie apa?"

"T- tak ada tengok movie apa- apa pun. Macam tak best je" jawab Haemi. Namjoon anggukkan kepala sebelum remote televisyen dia capai lalu menekan butang on. Membulat mata aku bila semua movie yang akan ditayangkan berunsur 18+ keatas.

"Kenapa-"

"Honeymoon set sayang. Bilik yang kita tempah ni kan pakej honeymoon? So, automatik semuanya khusus tentang bulan madu. Em, kita tengok Maleficent 2, nak?" soalnya, laju aku mengangguk.

Ting!

Ting!

Ting!

Telefon aku yang berbunyi riang diatas meja lampu buatkan perhatianku pada televisyen sedikit terganggu, terus aku bangun lalu phone aku capai. Notification dari group chat adik sepupu aku. Asal je ad news dari aku, merekalah yang paling kecoh. Hey..

"Siapa?" soal Namjoon.

"Cousin saya" jawab aku sepatah. Namjoon anggukkan sebelum dia merangkak atas katil lalu menyandarkan badannya pada papan katil. Dia tepuk bahagian tepi dia yang kosong, meminta untuk aku duduk disitu.

"Sayang, can you do me a favor?" katanya dengan nada suara yang deep, aku menoleh memandang dia sebelum angguk kepala, menyetujuinya.

"Sure, what favor?"

"Sepanjang kita honeymoon, boleh tak jangan pegang phone kecuali untuk perkara yang penting? It's disturbing" katanya seraya mengangkat keningnya satu. Aku diamkan diri, berfikir seketika sebelum phone aku switch off dan letakkan dalam beg tangan.

"Done" jawab aku. Dia tersenyum, belum sempat aku hendak melabuhkan punggung, bunyi ketukan pada pintu bilik membantutkan perbuatanku. Dia pandang aku pelik.

"Ahh, saya order makanan melalui room service tadi, just steak and carbonara cheese, you can eat that right?" kata aku dan mendapat anggukan dari dia. Pintu dibuka dan seorang pekerja membawa masuk troli berisi makanan masuk kedalam bilik. Haemi memberikan beberapa keping not kertas sebagai tips penghantaran.

"Kenapa tak order makanan korea?"

"Mereka tak sediakannya pada waktu malam, hanya waktu tengah hari je. Come here.." panggil aku dan pantas dia bergerak mendapatkan aku di meja makan kecil sebelum menarik kerusi untuk duduk.

"Suapkan saya.."

"Ada tangan, kan?"

Dia pout. Aku gulingkan anak mata, kepingan daging yang baru aku potong kecil itu aku suakan pada dia. Melebar senyuman dia lalu jus oren dia capai kemudian sedut.

[C] I LOVE YOU! | 김남준 ✓Where stories live. Discover now