Bab 30☁

2.6K 263 27
                                    

🍀


"Just give us breakfast set, please" pesan Namjoon pada pelayan restoran tersebut kemudian pelayan itu melangkah pergi untuk mengambil pesanan yang lain. Namjoon meletakkan buku menu diatas meja sebelum tangan Haemi yang berada diatas meja dia sentuh. Gadis itu menoleh.

"Gwenchana?"

"Em.." jawab Haemi lalu kembali melarikan pandangan ke luar tingkap. Permandangan pada waktu pagi di kota Melbourne memang sangat cantik, eih kenapalah tak terfikir nak bawa phone tadi? Supaya boleh gambar semua benda? Ni semua sebab rules Namjoon yang tak membenarkan dia membawa telefon. Em, bercakap pasal Namjoon..

Haemi memandang Namjoon dari ekor mata, lelaki itu cuma senyum bila dia sedar yang Haemi sedang mencuri pandang terhadapnya.

"Kenapa ni, sayang? Sejak semalam senyap je, em?" soalnya. Aku diamkan diri sebelum senyum segaris. Namjoon senyum menampakkan lesung pipitnya sementara pipi aku sudah merah. Argh! Boleh gila aku kalau macam ni!

"Sayang, masih fikir hal semalam ke?" soalnya dengan nada suara yang perlahan. Aku jegilkan mata bila dia ketawa.

"Tolong jangan bahas perkara tu boleh tak? Hesy!" kata Haemi sebelum segelas jus oren yang baru diletakkan pelayan dia capai lalu sedut. Hah! Panas ni panas! Namjoon hanya memerhati sambil tersenyum. Telatah Haemi memang sungguh comel di mata dia.

"Sayang nak pergi mana lepas ni?"

"Tak tahu, saya cuma ikut awak je.." jawab Haemi, dia mulai menjamah makanan yang dihidangkan dihadapannya begitu juga Namjoon.

"Actually, my grandmother live here"

"Hem? Your grandmother? Kenapa tak cakap awal- awal? Kalau awak bagitau awal- awal tak payahlah kita stay kat Hotel. Buang duit aje" kata Haemi sambil mengunyah. Namjoon mengangguk perlahan. Dia cuma sengaja duduk Hotel sebab nak berdua- duaan dengan Haemi. Ecing, bukannya selalu, kan?

"Awak tak nak melawat dia?"

"Of course i want, after this." balas Namjoon. Haemi mengangguk faham.

"Awak nak-"

"Kim Namjoon?" teguran dari seorang wanita serentak buatkan kedua pasangan tersebut berhenti mengunyah seketika. Namjoon mengangkat wajah, begitu juga Haemi. Seorang gadis bertubuh tinggi lampai, berambut perang dan berpakaian pejabat berdiri dihadapan meja mereka sambil tersenyum.

"Natalie, what are you doing here?" soal Namjoon sambil tersenyum. Dia mengelap mulutnya menggunakan napkin sebelum berdiri untuk berjabat tangan dengan gadis itu. Melebar senyuman gadis bernama Natalie itu.

"Well, I work here. Why don't you just leave at grandma house? She's already waiting for you and prepare for everything to welcome you. I'm so happy that you come home, Joon." kata gadis itu sebelum tubuh Namjoon dipeluknya. Matanya berpandangan dengan Haemi yang hanya duduk diam di meja makan. Namjoon meleraikan pelukan, sedikit tidak selesa.

"Oh, don't worry. I've plan to visit her right after we've finish eating."

"Ya? Who is this?" soalnya.

"Oh, let me introduce you, but first, have a seat." Namjoon menarik kerusi untuk diduduki Natalie. Gadis itu hanya memandang ke Haemi dengan pandangan yang tajam dan tidak suka.

"This is my wife, Haemi" kata Namjoon, mendengarkan perkara itu, terus riak wajah Natalie berubah. Dia begitu terkejut dengan pengakuan yang baru didengarnya dari mulut Namjoon itu.

"Your wife? H- how can?"

"She used to be my personal assistance for about 4 years, I don't know, my heart fall for her randomly. We're here for our first honeymoon" terang Namjoon. Natalie terdiam, pandangannya pada aku mulai sedikit jengkel.

"How come we didn't know anything? Even nanny doesn't know about this? How.." Natalie speechless, dia seakan tidak tahu hendak mengatakan apa lagi.

"How dare you.."

"Nanny know, but she refused to come."

"Nanny already plans to marry us!" kata Natalie separuh menjerit, dia menghentak meja sebelum mengangkat punggung.

"I've wait for you for almost 5 years, Namjoon. Why are you like this? Huh?" Natalie meraup rambutnya kasar, dia menjeling kearah Haemi yang diam tidak terkutik ditempat duduknya tadi. Natalie ketawa kecil.

"Can't you see in her face? She just want your money! Fool! I'm going now, don't find me." katanya sebelum melangkah pergi.

"Namjoon, why don't you.."

"Gwenchana, dia tu terlalu sensitif." kata Namjoon seraya melepaskan keluhan kecil. Haemi diamkan diri, roti bakar yang masih tersisa diatas pinggan dia pandang. Hilang mood dia nak makan terus. Dia pandang Namjoon, lelaki itu juga sama, mengelamun sambil pandang makanan.

Did my existance in his life is wrong?

.

.

"Love yourself era is already end, but that doesnt mean you can hate yourself now" -RM💗

[C] I LOVE YOU! | 김남준 ✓Where stories live. Discover now