🍀
Namjoon melangkah longlai mengekori langkah kaki Natalie didalam butik pakaian pengantin tersebut.
Wajahnya muram, tak sama ketika dia keluar bersama Haemi. Dia lebih gembira bersama gadis itu berbanding Natalie.
Jika bukan sebab Natalie yang bersikap kebudak- budakan dan tak berapa matang soal perasaan. Namjoon tidak mungkin membuat keputusan yang buatkan Haemi tidak mahu bertegur sapa dengannya lagi. Childish, desis hatinya.
"Huh.."
"Joon, come here.." panggil Natalie. Namjoon hanya menurutinya, dia melangkah menghampiri Natalie, gadis itu menayangkan gaun pengantin yang dikenakannya. Sedikit menonjol dibahagian dada dan itu buatkan Namjoon berasa tidak selesa.
"What you think?"
"Em, it's look good on you." jawab Namjoon acuh tak acuh. Sedar akan itu, Natalie mengetap bibirnya. Dia menarik lengan Namjoon lalu menolak lelaki itu masuk kedalam fitting room. Namjoon membulatkan matanya, sedikit terkejut.
"What are you doing? Let me out of here-"
"What I feel now is you doesn't enjoy this moment. You're not happy? Our wedding will come in just 4 days. Are you not happy? Are you against it?" soal Natalie. Namjoon mengeluh perlahan, dia meletakkan kedua tapak tangannya diatas bahu Natalie.
"I'm happy. I'm happy with what I'm doing right now. Just stick to what you want, I'm gonna follow everything." ucap Namjoon. Natalie senyum segaris, dia memeluk Namjoon erat seakan lelaki itu ingin melarikan diri. Namjoon mendiamkan diri, dia tidak membalas. Dia merenung wajahnya di pantulan cermin di fitting room tersebut.
Sepatutnya Haemi yang ada kat sini, kan?
Huh..
"Thank you, Joon." ucap Natalie. Dia meleraikan pelukan. Dia merenung mata Namjoon sebelum merapatkan wajah sebelum bibir gadis itu menyentuh bibir Namjoon. Lelaki itu mengundur selangkah seraya menggeleng perlahan. Natalie menggigit bawah bibir bila menerima respon seperti itu daripada Namjoon.
"Are you done? Let's go find restaurant to have a dinner. Shall we?" cadang Namjoon, mahu melarikan diri dari situasi tersebut. Mahu tidak mahu Natalie terpaksa mengiayakan sahaja kerana perutnya juga sudah berkeroncong mahu diisi.
"I'll wait outside." cepat- cepat Namjoon melangkah keluar dari fitting room tersebut sebelum melepaskan keluhan lega. Thank god for saving my lips. That's only for my one and only wife, Haemi.
Sementara menunggu Natalie menukar pakaian, Namjoon membelek- belek dress labuh dan pendek berwarna pic yang digantung di sudut pakaian berlabel nightgown. Bibirnya mengukir senyum, terbayang apabila Haemi memakai dress tersebut. Mesti cantik, kan?Namjoon meletakkan dress tersebut di kaunter pembayaran lalu membayarnya. Anything for my wife.
"Joon? What are you buying?"
"My stuff"
Natalie ketawa besar mendengarkan jawapan dari lelaki itu. Tak logik kalau dia beli barang dalam butik yang majoritinya hanyalah pakaian untuk wanita sahaja. Dia tersengih- sengih namun sebaik matanya menangkap dress yang baru dimasukkan kedalam beg pakaian. Matanya membulat.
"Is that for me?"
"Nope, that's for my wife" jawab Namjoon, beberapa keping not kertas dihulurkan pada cashier. Wajah Natalie berubah keruh.
"For your wife? When will you forget her?"
"I marry you not to forget her. She's my first and my last. Please note that." balas Namjoon dengan wajah bengang.
Dia melangkah keluar dari butik tersebut, meninggalkan Natalie yang terpinga- pinga sendirian.
...
"Sayang?"
Sebaik sahaja Namjoon masuk kedalam bilik hotel, Haemi adalah perkara pertama yang dicarinya. Dia merindukan gadis itu sepanjang hari. Sehari tak berjumpa terasa seperti setahun bagi dirinya. Seksa!
Dia akhirnya menemukan Haemi diatas katil, sedang berselubung dengan selimut tebal. Namjoon tersenyum kecil, dia meletakkan beg kertas diatas meja kecil sebelum menghempaskan tubuhnya diatas katil bersebelahan dengan gadis itu.
"Sayang dah makan?" soal Namjoon seraya menarik selimut itu sedikit untuk melihat wajah Haemi, namun gadis itu menariknya semula. Dia menutup wajahnya seperti sedia kala. Namjoon senyum kecil.
"Maaflah sebab tak dapat join sayang makan malam. But I still hungry and I want to eat you." usik Namjoon seraya melinggarkan lengannya pada pinggang Haemi. Gadis itu berdehem perlahan. Tidak ingin disentuh, tapi Namjoon sedikitpun tidak mahu berganjak.
"Go away.." usir Haemi dengan suara serak. Pastinya dia baru sahaja menangis.
"Tak nak.." balas Namjoon, dia menarik selimut yang menutupi wajah Haemi dengan sedikit paksa. Wajah gadis itu masam mencuka. Tapi Namjoon tetap tersenyum, dia mengusap pipi Haemi yang basah akibat air mata menggunakan jarinya.
"Don't cry. It's hurt me.."
"Saya tetap nak nangis sebab awak tak mungkin akan faham perasaan saya tanpa melihat air mata saya mengalir.." ucap Haemi. Namjoon mendiamkan diri, dia melingkarkan lengannya pada pinggang Haemi lalu menarik gadis itu kedalam pelukannya.
"It's hurt.."
"I'm here to heal you."
"You just make it worst.."
"I love you."
Haemi tidak mengatakan apa- apa lagi. Perlahan- lahan matanya mulai kuyu, dia mengantuk kerana kepenatan menangisi nasibnya seharian. Dia cuma tidak sanggup melihat Namjoon mengahwini gadis lain. Ianya menyakitkan..
"Goodnight, sayang.."
Namjoon, I hope this was just a dream..
.
Ketawa bersama..
Menangis bersama..Hik! Hik!
YOU ARE READING
[C] I LOVE YOU! | 김남준 ✓
Romance[OLD TITLE: CEO KIM'S IN LOVE] Kisah seorang lelaki bernama Kim Namjoon yang telah jatuh cinta terhadap assistannya sendiri. Cintanya bukan kerana rupa, tapi kerana personaliti gadis itu yang pemalu, naif dan caring. Min Haemi namanya. Gadis polos d...