🍀
Drt drt!
Bunyi deringan handphone diatas meja lampu mengejutkan Namjoon dari tidurnya yang lena. Dia celikkan matanya sedikit.
Dua kali dia biarkan berbunyi, Namjoon akhirnya mengalah pada deringan yang ketiga. Dia bangkit dari pembaringannya perlahan- lahan kerana tidak mahu menganggu lenanya Haemi. Dia melirik ke jam digital yang masih menunjukkan angka dinihari iaitu jam 3:38 a.m.
Namjoon meraup wajahnya sebelum handphonenya dicapai. Panggilan dari nombor yang dikenali. Tapi nombornya seperti nombor dari luar negara. Namjoon menggesel butang hijau dengan suara mamai dan serak- serak basah dia bertanya,
"Hello?"
Namun tidak ada jawapan, yang kedengaran hanya bunyi Srett sahaja seperti bunyi benda yang menyeret sesuatu."Can I know who is this?" soal Namjoon, dahinya berkerut bila terdengar bunyi benda jatuh.
"Joon.."
"Natalie?" Namjoon mengerutkan dahinya. Perasaannya ketika ini serba serbi, dia merasakan bahawa ada sesuatu yang tak kena berlaku pada sepupunya itu. Berkemungkinan Natalie dalam bahaya?
"Wh- what happen to you? Where are you? Are you hurt?" soal Namjoon. Terus matanya jadi segar bugar. Dia terdengar bunyi rintihan kesakitan.
"I hurt myself. (Bang!)"
"Why you do that?" soal Namjoon, dia semakin panik apabila terdengar bunyi tembakan.
"Because I can't have you. So, I hurt myself. Aren't that okay for me? You're happy with your wife, but how about me? It's hurt me so much. I rather die than see you with her.."
"Natalie, please. Calm yourself down. We can talk, don't do this. You can find better man than me" Namjoon mulai memujuk, dia berdiri dari duduknya sebelum melangkah keluar ke balkoni bilik hotel tersebut. Dia tidak mahu suaranya menganggu tidur Haemi.
"There's must be way to help you. I can help you, please don't do this.." Namjoon meraup wajahnya, dia tak pernah kenal Natalie yang satu ini kerana selama ini, Natalie yang dikenalinya merupakan gadis periang yang lemah lembut dan berdisiplin. Takkanlah disebabkan masalah hati, dia lebih memilih untuk mati?
"You have to marry me. That's the only way, Joon.."
Namjoon terdiam. Kata- kata Natalie bagaikan petir yang memanah dirinya. Dia terpaku di balkoni bilik dengan fikiran yang bercelaru.
"I have gun in my left hand and knife in my right hand. If you reject me, I'll kill myself.."
"No, please. Let me think. Just give me time.." ujar Namjoon, dia meraup rambutnya kebelakang. Kemudian wajahnya dia raup kasar. Buntu, dia buntu sekarang ini. Dia mendongak memandang ke langit malam. Dia tidak dapat berfikir dengan betul. Fikirannya bercelaru.
Dia melangkah longlai masuk kedalam bilik. Panggilan dibiarkan tersambung seketika. Dia pandang wajah putih bersih Haemi yang sedang tidur, rasa bersalahnya makin bertambah. Dia melabuhkan punggung di birai katil, lalu mendekatkan diri pada Haemi. Dahi isterinya dikecup lembut sebelum dia jarakkan diri semula.
Phone yang berada diatas meja lampu dia capai, dia menarik nafas panjang sebelum menghembuskannya.
"I will marry you"
"Thank you, Joon. Thank you so much"
Namjoon tidak membalas, dia mengetap bibirnya. Apa reaksi Haemi bila dia mendapat tahu perkara tersebut? Mungkin isterinya itu akan marah besar.
"So, when will we start to shop our marriage things? Let's meet our wedding planner tomorrow."
"Yeah, let's do that.." jawab Namjoon sebelum air mata jantannya mengalir perlahan.
Maafkan saya sayang, sebab tak tepati janji.
.
Maaflah I terjahat sikit.😥
Hik!
YOU ARE READING
[C] I LOVE YOU! | 김남준 ✓
Romance[OLD TITLE: CEO KIM'S IN LOVE] Kisah seorang lelaki bernama Kim Namjoon yang telah jatuh cinta terhadap assistannya sendiri. Cintanya bukan kerana rupa, tapi kerana personaliti gadis itu yang pemalu, naif dan caring. Min Haemi namanya. Gadis polos d...