CHAPTER 2

4.2K 119 1
                                    

Aku melangkah Ke universiti selama 2 tahun aku menuntut disini.

"woii...."tegur lya.kawan baik aku dari sekolah rendah lagi. Lama kan friendship tapi jangan ingat aku dengan lya je ada lagi 2 orang kawan aku.

"woi...pergi mana?"sampuk anis dan kaira.hah,nie lah kawan aku yang aku cakap tuh....

"woii!!!melamun apa...."

"ishh, pe benda nie"soalku bodoh.kang aku cepuk baru tahu

"jom,kelas aku dah nak mula"ujar anis lalu berlari anak.

Aku hanya mengeleng kepala melihat telatah kawan ku.

"ok, aku pun nanti kita jumpa kehhh bye... Jom kaira"lya.lalu menarik tangan kaira yang terkebil kebil.

Aku hanya mengatur langkah.Aliran bidang kami tak sama. So aku sorangla aku ambik designer fesyen Anis pula bakery and pasta,Lya dan kaira bidang makeup hah itulah bidang kami lain aliran tapi friendship still kekal.

_________________________

Pintu dikuak dari luar tersembul wajah evans.evans menghampiri karl sambil kedua belah tangan diseluk ke dalam poket.

"kau ok ke tak?"

Diam...

"woi!!!!!"

Diam....


Bisu ke ape?

"SETAN!!!!"hah, ambik kan iblis dah mengamuk.

"hah, bila kau ada kat sini?"soal karl bodoh.karl hanya melihat evans melabuhkan punggunya dihadapannya.

"baru, kau pehal melamun"

"tak de la..."balas karl sambil meraup hair brown ke belakang.

"Dont lie me,dude"ujar evans cukup membuatkan karl terdiam.

"aku ok,kita ada appoiment kan?"karl.sahaja nak tukar topik

Karl berdiri dari tempat duduknya lalu menyeluk kedua belah tangganya di dalam poket. Pandangan tajam yang dihadiahkan oleh evans tidak dipedulikan.niat karl yang ingin membuka dedaun pintu terbantut.

"iam always watching you.BITCHH!!!"evans sambil melihat pen yang dipengang.lagi menarik okeyhh...

Karl hanya tersenyum sambil mengelengkan kepala.dalam diam dia menghembus nafas berat.

************

Selepas tamatnya kelas.aku bergegas turun menghampiri gazebo yang selalu kami lepak.

"sorry iam lated..."ujarku tercungap cungap. Lalu melabuhkan punggungku di atas bangku bersebelahan dengan lya dan berhadapan dengan anis dan kaira.

Mereka memandangku dengan pandangan yang tajam. Nak makan aku ke?

"kau pergi mana?"soal kaira

"sorry,aku kena pergi bilik pengetua...."

"WHATTT!!!!"jerit mereka bertiga serentak.wuihhh....pekak telinga aku.bodoh...

"kenapa?"

Aku mengaru kepala yang berlapik dengan tudung. Nak jawab apa ehh?

"weyhh...ko pehal?"soal lya

"beb.... Aku...."ujar ku tergagap

"aku apa!!!!"

"akukenapindah"hah,kan dah lancar

"HAHAHAHAHAHAHAHAH!!!!!"gelak mereka bertiga.aku ada buat lawak ke?

HEART KILLERWhere stories live. Discover now