CHAPTER 13

2.4K 76 1
                                    

Pemicu rifle  ditarik.

Bbanggg!!!!

Bbangg!!!!


"the best of time!"ujar karl bersama senyuman sinis.

Pandangan dihala ke arah dedaun pintu dibukak.

"we haved problem" ujar alex sambil melabuhkan punggunnya di sofa yang empuk. Diikuti oleh evans, ivans dan mario.

Karl memandang kearah mereka lalu rifle tadi tersimpan kemas di dalam jaket jeans nya.

"what that?"soal karl lalu melabuhkan punggunya di hadapan anak buahnya.

"still remember danyel? 'soal evans kepada karl.

"bitcherrss,of cuzz yess! "

"he is here"jawab alex dengan wajah yang cukup tenang.

"ohh, i see"karl

"so, bila kita nak party? "selamba bodohh jaa mario tanya.

Pandangan maut diberikan olehnya.

"what?"soalnya pelik..

"srategi now!!"soal ivans yang dari tadi diam. Kini wajah mereka kembali serius...

********************

Puas kehulur kehilir aku tawaf satu rumah agam nie. Sunyi beb!!!

"rumah dah kemas, makanan pun dah masak. So!!!!what next?"gumam ku persis tak ubah seperti orang gila.

"hah! Siram bunga la..."laju kaki ku melangkah ke luar.indah nyaa dunia. Finnally dapat jugak aku keluar.memandangkan tiada sapa dirumah so...let do the work

Pili paip ku pulas hingga ke meter akhir. Terpanculah air putih suci itu dengan laju. Lalu aku menghayunkan langkahku kearah pokok bunga disekeliling rumah. Tapi sayang pokok bunga pun boleh kira. Tak pelahh! Aq siram rumput jelah...

Sedang leka aku menyiram pokok bunga tanpa sedar sepasang mata memerhati tindak tanduk ku. Laju anak mataku dilarikan sperti buat tak tahu.

Aku mengerling kearah Range rover berwarna hitam.tetiba ku berasa tidak senang hati. Laju aku menutup pili paip lalu melangkah masuk kedalam rumah. Dadaku diurut seketika sambil menyelak langsir dan memerhati kereta itu.

"tengok apa?"satu suara menyendarkan aku.

"mak kau hijau!!!"hah ambikk kan dah keluar latah aku. Aku mengerut dada sebelum melihat gerangan mana yang dah lama hidup.

"ehh! Apa awak buat kat sini?"soalku terkaku melihat karl berada di hadapan ku.wajah kacak nya ku tenung.

"asal? Tak boleh nie kan rumah aku"bidas karl mematukan kata kataku.

"El esta ahi!(he is there)"satu perkataan yang keluar dari bibir alex membuatkan dahi aku berkerut.sejak bila diorang ada ka sini.

Aku melihat riak wajah karl berubah serta merta perut ku terasa senak. Seramm dowhh tengok muka dia.

"go to upstair"arah karl mencerlung tajam keanak mataku. Bagai dikenakan pancaran kilat laju saja kaki ku bergerak naik keatas.

pandangan anak mata karl beralih kepada anak buahnya yang berbaring elok di atas sofa.

"i see bitch is here"ivans sambil tangannya lincah menyambar alat kawalan jauh.lalu punat televisyen ditekankan.

"i know!"balas selamba karl lalu kunci audinya bertukar tangan setelah evans menghampirinya.

HEART KILLERWhere stories live. Discover now