CHAPTER 37

1.6K 47 0
                                    

  "actually..."

   "awak! actually apa?awak nak cakap apa"bidas ku geram dari tadi lagi duk actually actually.

    "her is passed away,iam sorry!"ujar karl terus menyambar aku kedlam pelukannya.aku terkaku terus, btul ka?

    "awak merepek apa nie?mama awak ada lagi la!"bentak ku kasar sambil menolak tubuhnya jauh dari aku.aku merenung kedalam anak matanya.

   "sayang...-"

   "dont touch me!i know you kidding right?"balasku sambil tergelak!seress tak kelakar.

   "tak!mama meninggal semasa awak kena culik sayang,"balas karl dengan lemah lembut lalu dia cuba untuk menyambar tanganku namun aku sempat berdalih.

   "dont tell me its that you kill her"ujarku dengan amarah yangntak mampu ku kawal.semua orang yang aku sayang pergi tinggalkan aku kenapa ya Allah!

   Rykarl melurut rambut dengan kasar.pening pening sangat,jam dikerling sebelu mengalih pandangan kearah evrya.

    "sayang kita tidur dulu ok awal lagi nie"

    "kenapa awak tak jawab soalan saya?jadi betul la kan mama awak mati sebab awak bunuh.kan?"cerkah aku lagi kali nie aku memang tak boleh nak kawal perasaan aku.rasa macam nak baling semua barang dekat rykarl.

     "sayang look,kenapa.saya patut bunuh mama?dia mak kandung saya!"ujar rykarl seraya memeluk tubuhku yang terkaku!

    "i want to meet her! " balas ku sendu sedan.Rykarl membelai rambut ku dengan perlahan.

   "i know sayang"balasnya sambil mengusap lembut di ubun ubunku lama ii aku terbuai lena dalam dakapannya.

      Aku mengikat rambutku biar lebih kemas untuk membuat kerja rumah dengan senang.bangun je pagi ii aku lihat semua penghuni dalam rumah nie dah pergi kerja kecuali anak buah karl yang bertugas diluar.

   "arghh letih,"gomelku sendirian sambil melabuhkan punggungku dia atas sofa.

Knockk!!!

   Aku mengalih pandanganku kepada bunyi tersebut.ala,bunyi apa pulak nie!dah la aku sorang je dalam rumah agam nie.

Knockk!!!

Knockk!!!

   Bunyi itu lagi kuat seperti ada sesuatu dalam almari.aku kuatkan semangat aku lalu aku melangkah kearah bunyi tersebut.

   "aarggg!!!!apa u buat kat sini?"jerit ku terkejut.sambil memandang wajah mario.

    "hahahaha u takut ke?"soalnya, lalu berjalan kearah pantri dapur.aku hanya mengikut dari belakang.macam mana mario boleh ada dalam almari nie!bukan ka tadi dia kat office ke?

    "hello!!!berangan apa?"soalnya sambil melambai tangannya kedepan aku. Aku tersedar!

   "macam mana u boleh ada dalam almari kenapa tak guna je pintu utama?"tanya ku mendatar.

    "saja nak buat suprise dekat u!"balas mario sambil tersenyum manis.alahaii hnsemm nyeee!!!ehhhh

   Aku hanya memerhati mario melantak nasi goreng kampung itu dengan seleranya. daha setaun ke tak makan??

"u nak lagi ke kalau nak i boleh tambahkan?"tanya ku sambil memandang mario yang khusyuk dengan makanannya.

   Pertanyaanku dibiar sepi terikat namun tak bertali...

   
    "u termenungkan apa?"tanya mario mendatar sambil menilik raut wajahku.

   "i ada benda nak tanya u?"

HEART KILLERWhere stories live. Discover now