CHAPTER 38

1.8K 52 1
                                    

  "AWAK... " panggilku sambil berdiri tegak di belakang rykarl.belakang pun still handsome!

   Rykarl tidak menjawab malah dia memusing 360 darjah menghadap kearahku.anak mata blues crystalnya merenung tajam.aku terkedu!

    "saya nak mintak maaf"ujar ku sambil menundukkan kepala memandang lantai.

   "what should?" tanya karl mendatar sambil anak mata tidak lekang memandang tajam kearah aku.

   "i know that was my fault and i readly sorry "ujarku sayu tidak sanggup aku bertentangan mata dengannya.ya aq silap!

   Rykarl memagut daguku supaya aku bertentangan dengan anak mata blues crystalnya.

   "no excuse and thisy fault too because i never told you about this.sorry too"ujar nya dengan mendatar.

    "kenapa alice buat macam tuh kesian dekat baby tak sempat nak tengok neneknya."memuncung mulutku sambil mengusap lembut di perut kempis ku yang mula nak membesar.

   "heh!entah la! Btw tak pe nenek baby mesti gembira bila lihat baby nie membesar dengan baik"

    "hahahaah! Tengok la mama dia sapa?"ujar ku acah bangga.rykarl hanya mencebik!

   "tengok la papa hensem sapa?"balas karl.aku hanya tersenyum sambil menggeleng.

   "baby besar nanti jangan jadi macam papa tau!"ujarku lembut sambil mengosok di perut ku.kening karl dijoget!

   "ehh,pehal pulak?jadi macam papa la hensem"puji diri karl sendiri sambil mencium pipi evrya sekilas lalu melangkah ke dalam bilik air untuk membersihkan diri.

   "eeeiii nakalnya!!!"

   "hahahahahahah"

********************

    Ding donggg!!!

Aku yang tengah sibuk mengelap meja di dapur terbantut dengan kerjaku.sapa pulak yang datang tengah hari buta nie?

   Aku tak tahu sama ada nak bukak pintu ke tak?tapi kalau dah smpai loceng rumah boleh tekan mesti pembantu karl ada kan! nie.

    "mrs.evrya please open the door!"ujar sayup sayup suara seorang anak buah rykarldi walkie talkie itu.tanpa melenggahkan masa aku membuka dedaun pintu tersebut.jangan ada kena tembak sudah! Pernah sekali waktu aku tengah sebok memasak and then aku terdengar bell di tekan tanpa berfikir panjang aku terus buka tau tak apa jadi!berdas das peluru menerjah di ruang tamu milik karl!menangis aku dowhh...so sekarang nie aku dah fobia nak bukak pintu rumah! Ahahaha lawk kan??kk tak!

   "suprisee!!!!"

   "allahhh!!! Elvyaaaa!!!!abanggg!!!kenapa datang tak cakappp"jerit ku truja sambil memeluk tubuh kecil elvya yanh tersenyum manis lalu aku menyalam tangan abangku!

   "saja nak buat suprisee dekat adik abang!"aku hanya mencebik!suprise la sangat

   "how could you not say you pregnant"wajah elvya mula memuncung.aku hanua tersenyum malu!

   "bukan tak nak cakap tapi segan!"balas ku sambil menutup muka.

   "i understand!"

   "tak nak bagi kitaorang masuk dalam syurga evrya ke?ke nak borak dekat luar?"soal evien

  "no need laa come!"ajak ku kepada pasangan swett tu!

   "so how so far so good? "soal elvya sbil melabuhkan punggunya disebelah evien.

HEART KILLERWhere stories live. Discover now