CAHAYA Matahari menerjah ke ruang balkoni.menyedarkan rykarl yang tengah di buai mimpi.kelopak matanya di usap kasar akibat ngantuk.lalu tangannya lincah meraba di tempat sebelahnya.
Kosong.....
Terbukak sedikit anak mata birunya kerana tempat tidur isterinya kosong....kemana dia pergi???
Rykarl bingkas bangun lalu pintu bilik air dikuak kasar.sangka isterinya mungkin di bilik air namun tetap kosong.karl menyerabutkan hair brown nya yang dah memang serabut akibat tidur,tapi still nampak hensem!!lalu karl mengatur langkah ke bawah.
"did you see my wife?" ujar karl tetiba membuatkan bala-bala di bawah terkejut...
"FUCKK!!!bini kau,asal tanya kitaorang??"balas alex.
"tak!kat dalam bilik tak ade,so aku ingat dia kat bawah tapi....-"
"kitaorang tak jumpa dia laa...ala ada la tuhh dia bukannya anak ayam yang hilang x balikk!!"senangnye mario mencelahh yerrr....
Karl mengertap bibir.pagi pagi memang dah cari babak ayam dahh diorang nie.
Karl tidak menghiraukan usikan sialan oleh mereka lalu dya berlari anak menuju ke biliknya semula dan towel yang tersidai kemas disambar lalu menuju kw bilik air untuk membersihkan badannya.
***************
Aku memerhati sekeliling di airport nie.orang masih lekang lalu aku menuju ke sebuah kerusi yang berhampiran dengan kaunter pelepasan.fikiran ku merawang jauh tanpa ku sedar aku mengeluh perlahan.
~Flashbackk~
4.15 AM aku kerling jam di tepi ku lalu aku mengalih badanku menghadap karl yang kusyuk tidur.entah bila dia muncul di belakang aku pun tak tahu la...
Aku merenung setiap inci mukanya walaupun sukar untul melihat jelas kerana cahaya malam di luar namun hanya berlampukan dengan cahaya bulan.aku menyentuh lembut ke anak rambut coklatnya.sekali sekala bibirku mengukir senyuman.
Jari jemari ku makin galak apabila naik menyentuh bibir seksi milik karl.cantik!!!
'awakk!!saya mintakk maaf jika pemergian saya ini akan menyakiti awak,dan saya ingin tenangkan fikiran saya buat seketika,saya harap awak izinksn saya pergi.bye awak!!'gumamku perlahan bersama dengan perasaan sebak tak sanggup lagi aku nak tatap wajah kacak karl lalu aku bangun dengan perlahan pintu bilik dikuak perlahan,tak nk ganggu karl yang sedang dibuai mimpi.nasib aku dah paking barang kalau tak memang lambat laa..jawabnya.
Aku terus melangkah ke ruang tamu,cahaya gelap membuatkan aku sukar untuk berjalan.namun semangat yang ada aku kuat kan jugak langlah ku yang semakin perlahan.bibir ku ketap sehingga aku berjaya keluar dari rumah agam tersebut.air mata kian bercucuran lalu aku menepis dengan perasaan sebal.
~End Flashback~
"miss,you already to your part?"Sapa seorang gadis muda yang menyetakkan aku.
"yes,sure tankiu"
_______________________
Tumpuan karl ternganggu,langsung dia tak boleh fokus dalam mensyuarat tadi.
Karl menghempas tubuhnya di atas kerusi kerja nya. Kepalanya dipicit picit.
Knockk knockk!!!
"masuk!"
"sir, are you okey?"tanya helen sambil memengang fail berwarna kuning.
YOU ARE READING
HEART KILLER
Romance"Aku benci dia!!! Dia pembunuh!!! Tapi... Aku sayang dia..."itulah yang dirasai oleh EVRYANA STEPHANIE.nama yang indah lagikan dengan rupa. gadis naif, nakal dan merupakan anak bongsu kepada jutawan EVRONS. "I can take care of her,"RYKARL QUE RAVE...