CHAPTER 20

2.5K 66 1
                                    

BERAT hati sebenarnya nak tinggalkan maklong ku. nak tak nak aku kena ikut jugak,kata maklong ikut dengar cakap suami itu lebih baik dari ikut dengar kata hati walaupun wajah maklong ceria dengan senyuman nya namun jauh di sudut hati nya teramat sedih.yela...mana tak sedih aku lah satu satunya anak sedara yang paling rapat dan jarang jumpa dengan dia.

"mak long, yana balik dulu"pamitku lalu memeluk tubug maklong ku dengan erat.aku anggap dia dah sebahagian ibu kandung aku.

"jaga diri, jaga pakai minum suami,dengar cakap suami tau ingat pesan maklong"ujar maklong sambil mencium di pipi kananku.

"baik maklong!"balasku bersama senyuman

 

     KERETA audi mula berpaking di kawasan halaman rumah.seleaps hampir berpuluh puluh jam bertenggek di dalam kapal terbang.kau rasa tak kematu bontot aku...

Aku menolak dedaun pintu lalu tanganku mencapai satu beg bagasi yang di beri oleh ivans.

"you masuk dulu"arah ivans sambil mengukir senyuman yabg mampu memecahkan ovari wanita(aku nak terberak weyh)

"ok!"balas ku sambil melangkah ke dalam rumah.

Pintu bilik ku bukak,aku menghempas seluruh tenaga ku lalu memejam anak mata....penat ya, itulah yang aku rasa.

Aku membuka anak mataku setelah terdengar tombol pintu dipulas. Munculah wajah karl yang membuat muka selambanya.

Karl memandang tepat kearahku lalu berjalan menghampiriku sambil melabuhkan punggungnya di sebelahku.dadaku urut seketika apabila anak mataku bertembung dengan pandangan redupnya.
  

"tired?"soal karl bagi memecahkan kesunyian.

"lit a bit"

Anak mataku terbuka luas apabila karl merapati aku sehinggakan pehanya bersentuh dengan pehaku lalu dia mendekatkan wajahnya dengan wajahku sehinggakan aku dapat dengar deru nafasnya.

"aw...awakk nn....nak buat ap...pa nie?"tanya ku tergagap.bayangkan jelah dekat kot...

"want to look you!"ujar karl sambil segaris senyumannya terukir di wajah kacaknya.senyuam sinis aku rasa tu weyhh...

Aku tergamam seketika......

  "armm...saya nk keluar!"pamitku namun sepantas kilat aku sudah terbaring atas katil.

  "dont lie chere epouse"balas karl sambil menindih ku.

Karl memandang tepat kearahku lalu berlawan anak mata dengan ku.dya mendekatkan muka nya di telinggaku.

Aku melihat karl hilamg kawalan buktinya,leherku diusap perlahan sambil anak mata birunya tidak lekang menikam anak mata hazelku.

"what strong with you!"bentakku sambil menolak tubuhnya.tapi nasibku tetap malang dia lebih pantas menarik tanganku lagi sekali wajahnya merenung kearahku.pipi mulusku diusap perlahan membuatkan aku dibuai dengan usapan lembutnya.


  "woiii sialll!!!kau buat apa lama sangat dalam bilik?kalau nak buat projek pun tak leh tunggu malam ke siaa!!!dasar pishang masam!!!"Teriak alex di hadapan muka pintu bilik adiknya.

Terbantut aku apabila mendengar teriak alex begitu jugak karl.

Karl meraup kasar rambutnya,anjey nie mintak ajal deyhhhh...

Dedaun pintu ditolakk..

  "pehal?"

____________________

HEART KILLERWhere stories live. Discover now