CHAPTER 16

2.4K 81 1
                                    

Kereta audi terpaking elok di halaman rumah.Aku menyarung heels lalu berlari anak membolos ke dalam kereta.kereta itu memecut laju.

"diorang nak pergi mana weyhh?"spontan mario sambil mencekak pinggang di hadapan muka pintu.

"honeymoon maybe,"balas ivans lalu meninggalkan mario.

"kenapa kena honeymoon?dalam banyak banyak madu kenapa bulan jugak jadi pasangannya."balas mario secukup cukup bodoh...

"mungkin karl nak cari madu lain soo....kena la mintak izin kat bulan"hah!ambik soalan yang cukup babi oleh evans.layankan jelaa...

"BODOH!"selamba alex lalu menjeling kearah mereka bertiga. Kadang kadangg otak diorang nie bodohh jugakk!!!

         "Awak kita buat apa kat sini?"tanya ku setelah keluar dari perut kereta audinya. Wajah karl macam biasa tiada senyuman, tiada kesedihan,yang ada hanya lahh wajah dingin. Soalanku dibiar sepi.

Punggungku yang mengenakan dress bewarna biru laut mendarat elok di atas permukaan kerusi yang dipenuhi bunga.alaaaa!!!aku nak duduk pun sayang tauu...

Karl merenung setiap inci wajahku.langsung tak tertinggal dari kening ke mata lentikku lalu ke hidung mancungku terus jatuh ke bibir munggilku yang tercalit sedikit lips mate.mambuatkan aku jadi serba tak kena.

"esta quero esperca señolta loi querto ñal sir,"sapa seorang pelayan.aku mengerut dahi,lsngsung tak faham apa yang dia cakap.

"merci(terima kasih)"balas karl.lalu pelayan itu pergi dalam beberapa saat dia muncul kembali bersama dulang yang dipengangnya.

Hanya kedengaran sudu dan garfu yang berlaga di sisi pinggan kaca.aku memilih untuk mendiamkan diri.dah makanan di depan mata kau rasa??

Aku melihat karl yang mengincip air yang dipesannya laju anak mataku melihat kearah pinggannya.lincinn!!!huh lapar gile suami aku nie....


BBANGGG!!!!!


Hampir tersedakkk minuman yang aku sedang jamah.bunyi itu membuatkan sistem sarafku terhenti,jantunglu mengempam selaju lajunya...bunyi apa??kiamat dah ke weyhhh??

Hampir terkeluar biji anak mataku apabila sepasang mataku melihat seorang lelaki yang berlumuran darah...ya allahh!!!aku menekup mulutku lalu kepala ku digelengg air mata kian laju bercucuran,terasa lenyap segala kekusutan di kepala ku.makanan di atas meja langsung ku tak pandang.yamg aku tahu otak aku mula lincah untuk mentafsir apa yang berlaku di depan ku.

Kini aku berada di dakapan seseorang,aku tak kenal??pelukan dierat erat kan seperti ingin menyuruh aku diam dan usapan demi usapan di berikan ke kepalaku yang berlitup selendang.terasa tenang namun anak mataku degil untul melihat siapa yang dakap aku.

"Dont look,i be with you!"balas karl lalu mencium ubun ubun milik evrya.

Tangisan ku makin menjadi jadi lalu aku membalas pelukan eratnya.kepala ku di lekap ke dadanya.lantak lah apa orang nak kata pun,yang aku tahu aku sangat takut!!aku tak tahu apa yang jadi

Tanganku ditarik,laju kaki ku mengikut nya.terkebil kebil aku mengikut langkahnya.karl mendakapkan kepalaku ke dadanya mematikan langkahku yang ingin melihat ke belakang.

Dya memberhentikan langkahnya membuatkan aku mendonggak melihatnya.Aku melihat di sekelilingku ya, sekarang aku berada di luar restoran.orang berpusu pusu keluar dari restoran tersebut.

Aku memeluk badanku sendiri, ketakutan mula menghantui diriku serta merta adegen tadi berlayar di kotak fikiran ku.

Karl memandangku lalu dya mengeluh.

HEART KILLERWhere stories live. Discover now