CHAPTER 22

2.3K 61 1
                                    

AKU hanya melihat mario memotong sayur.aku nak tolong tapi dya tak kasi katanya harinie dia nak masak sendiri...

Mario memasukkan sayur yang dipotong tadi kedalam kuali lalu dikacau sehingga sebati.sumpah sampai sekarang nie aku tak tahu apa yang hendak dimasaknya.

"you! Lepasnje nak masukkan kan apa?"tanya mario mematikan lamunanku.

Dahi ku dikerut,dia yang nak masak dia tanya aku.

"manalah i nak tahu you kan yang nak masak?"balas ku sambil mengelengkan kepala.

  "Ala...you nie!!"balas mario.sambil mencincang ikan yang tanpa kepala.Kesian ikan tu dia jugak yang jadi mangsa...

  "biarlah i yang buatkan you cakap je nak makan ape?"pelawaku sambil merampas pisau yang dipenggang elok oleh mario.

  "betul nie,cakap je apa you boleh masak?"ulang pertanyaan mario sambil menjoget sebelah keningya keatas.Handsomenyaa...

"what do want?"soalku.

"I want enything but must to delisciouse!can you cook for me?preety girl,"lembut suara mario menyapa di gendang telingga ku. Aku hanya mengukir senyuman lalu menyuruhnya pergi ke ruang tamu.dia hanya turuti tanpa membantah.

Aku menyapai earfhone ku lalu disumbat kedalam telinga. Heheh pelik? Tapi tu memang kebiasaanku lagi lagi kalau kat dapur.jangan risau weyhh!!!aku masuk dapur pakai apron so iphone ku diselit dekat apron atau dalam poket.

"you!pergi la duduk dekat ruang tamu tu dulu nanti kalau dah siap i panggil you"ujar ku sambil mata ralit memotong isi. ayam.tiada sahutan tapi pelik...kenapa aku rasa diri ku sedang diperhati oleh seseorang yang makin memelekkan lagi jantung ku buat hal...

Aku mengalihkan pandanganku di sebelah....ohhh gadd!!!!tersila orang la!

"ehh awak!sorry,ingat kan tadi mario"balasku acuh tak acuh.pandanganku cuba dilarikam untuk tak bertentang mata dengannya.aku menarik nafas sedalam yang mungkin.

Karl mendekati setapak demi setapak.anak mata karl tidak lekang memandang aku yang lincah memotong ayam.lambat pulak ayam nie nak siap ehh!karl memasukkan sebelah tangannya kedalam kocek seluar lalu sebelah lagi tangannya menyambar earfhone ku lalu memasukkan di telingganya.ingat sawettt??

Aku tergamam......

"How you cook wear the earfhone?"tanya karl sambil menanggalkan earfhone ku lalu menyumbat kedalam telinganya.

"ermmm...."kepala ku garu gatal.nak cakap apa ehh??

  "go!"arah karl tetiba sambil menolak aku ke tepi. Aku memandangnya dengan berkerut.Pehal niehh!!!

"ehh, kenapa?biarlah saya masak"balasku sambil cuba merampas pisau yang telah dirampasnya tadi.wajah karl menikam kearahku.

  "NO!!"bentak karl lalu cuba Merampas kembali.

Sesi rampas merampas pisau berlaku.bila laa boleh masak nyee oiii!!!!

Karl meletakkan kedua belah tangannya diatas bahu ku lalu anak mata birunya memandang redup kearahku.Spontan pisau yang aku pengang tadi terlepas,nasib tak kena kaki.

"good my babygirl!"balas karl lembut sambil mengambil pisau itu bersama senyuman sinis tak lekang di wajahnya.

Lagi sekali aku tergamam.....

       ______________________

       Kereta Audi R8 milik karl terpaking elok dihalaman kawasan bangunan usang.

HEART KILLERWhere stories live. Discover now