CHAPTER 7

2.6K 77 1
                                    

Puas aku bercerita kepada dua orang kawanku. Jelas mereka terkejut kalah beruk...

"like, serously... He is pschyo!"bella sambil mengepal penumbuknya.Elvya memandnag aku dengan pandangan pelik.

"you stay from?" ujar elvya memandang ke anak mataku.

"i dont know who is...-"ayat ku tergantung.

"hey ladies may i talk with her?" sapa seorang lelaki sambil memandang aku.

Wajah elvya dan bella jelas terkejut.sekali dengan aku pun terkejut.

Ommgaddd!!!!!






The handsome guy!!!

"iam....iam...."kan dah gagap.elvya melihat lelaki itu.

"did you know him?" tanya elvya jangan jadi macam haritu sudah.

"iam her friend"aku mengalih kearahnya.amboi suka hati mak kau je cakap aku nie kawan kau. Kenal pun tak.

Alex hanya tersenyum memandang aku.pikir aku tak dengar ke setan...

******************

"Kita nak pergi mana nie?"tanya ku yang seperti cacing kepanasan. Yela tetiba datang cakap aku kawan dia astu paksa aku naik kereta dia yang mewah nie.

"seen my boss"ujar alex setenang tenang air didalam lautan.aku mengerutkan sejuta dahi.

"seen boss!!! Why!!!!"hah, ambik kan dah terpekik.

"bisinglah... Memangnya perempuan macam nie ke?"

Aku mencebik.


Setengah jam mungkin kami dalam jalan raya dan aku memilih untuk berdiam diri manakala mamat yang sebelah aku nie fokus untuk memandu.akhirnya aku bercakap jugak.

"i want to ask you something!"

"what that?"soal alex namun memandang ke arah jalan raya. Apa,aku tak lawa ke?

Aku membetulkan kedudukan aku.aku menukarkan posisi menghadapnya manakala alex still dalam kedudukan yang sama dan sebelah tangan memengang streng kereta. Fuhh handsome habiss....

"macam mana?-"ayat aku tergantung.suka sangat gantung ayat aku hah,

"pasal semalam?"serkapnya

Aku hanya mengangguk namun alex hanya membuat wajah selamba lalu cermin matanya ditanggal lalu di selit ke kolar hoodienya.

"why you want know that?"soalnya. Menyentak kan aku. Aku tahu la aku nie handsome...

"hah?ehh...dah awak datang rumah saya as well saya tanya?"balasku balik. Alex tersenyum sinis.

"come on"

Aku memandangnya.

"where go?"

"kita dah sampai la..."alex lalu membuka dedaun pintu kereta aku. Aku tergamam sendiri.macam mana aku boleh lupa yang  dah sampai dah.

_______________________

  "weyhhh!!!aku nak pergi makan!!!"jerit mario.

"FUCK!!pergi turun jangan kacau aku la bengap"evans.

Pintu dikuak dari luar lalu ternampak muka mario nasib tak tercium.

"kau nak ciun aku ke babi?"alex kepada mario.

"ehh bodoh!! Kau yang nak cium aku?"

Aku mengerut dahi,pehal dengan diorang nie dengan secara tak sengaja anak mataku mula memerhati setiap sudut di dalam bilik ini.besar...

"hey preety" tegur seorang lelaki di hadapan aku. Aku hanya tersenyum lalu lelaki yang sembang dengan alex terus pergi.

"kau pergi mana?"tanya seorang lelaki sambil menyeluk tangan ke dalam poket.

Aku merenungnya dari atas sehingga bawah. Ehhh jangan pikir lain okeyhh...

"say hey with my preety" jawab selamba alex.aku memandang nya.

"hey, iam evans"sapa seorang lelaki sambil melambaikan tangannya kearahku lalu menatap semula komputernya.

"its me ivans twin him"suarabya menyapa di telingga ku sambil berdiri dihadapanku. Aku mengukir senyuman kearahnya.

Mataku terpandang kearah susuk tubuh dihadapan ku.dia tak nak perkenalkan dirinya dekat aku ke?

"follow me!"

Aku mengikutnya namun langkahku terbantut setelah dia beralih kearahku.mataku ditenung tajam.

"not you!" wahhh!!!malu siott...

"you just stay here"suara alex mula mengambil alih setelah melihat anak mata adik nya berubah.bukan boleh percaya dengan adiknya buatnya dia tembak perempuan nie.mampuss aku....

Aku terlopong sendiri.series weyhh dia suruh aku tunggu dekat sini.woahhh!!!dia jemput aku astu tinggal aku. Nicee

Dengab terpaksa aku melangkah kearah kembar itu.sambil kedua belah tangan digesek di hujung tali handbag. Segan siott...

Mereka merenungku...

"have a seat!"ujar salah seorang.aku still tak leh nak beza.

"which one ivans?"aku memberanikan diri untuk bertanya.

"its me ivans and this my brother is evans"

Aku hanya mengangguk.

"iam sorry your face same"

"of cuz we are twin handsome"ivans sambil membuat peace dihadapanku.

Terhambur jua ketawaku.comel...ivans lebih peramah berbanding dengan abangnya. Wajahnya langsung tak kalih hanya menghadap komputer sama dengan sorang lagi apa tah nama?

"iam back!"

Aku melihat kearah pemilik suara yang membuka dedaun pintu.

"hey iam mario" sapa mario sambil melabuhkan punggunya di hadapanku.jejaka kacak dihadapanku...

Ommgadddd....




Indahnya dunia.......





       "Dia dah tahu ke?"tanya karl sambil bersandar di dinding kosong dan memasukkan tangannya ke dalam poket seluarnya. Matanya tajam memandang alex.

"its gonna be time!"balas alex lalu memandang muka adiknya yang seakan memikirkan sesuatu.

"dont worry she safety with us"

Karl hanya mengeluh seakan tahu apa yabg akan terjadi...

Lalu mereka menuju ke tingkat atas iaitu pejabat mereka.








sorry the litle chapter...
Wait for next chapter...














❤TBC ❤



HEART KILLERWhere stories live. Discover now