CHAPTER 10

2.7K 89 7
                                    

Aku menanggalkan selendang yang tersaruk kemas di kepala ku. Aku merenung diri ku di hadapan cermin.wajah kedua orang tuaku muncul di kotak fikiran ku.

"ma...pa... I miss you a lot of!" gumamku lalu dengan tanpa segaja air mata turut bermain peranan.

Pintu bilikku terbuka membuatkan aku jadi gabra lalu dengab pantas aku menyeka air mata yang laju menuruni di muka ku.Aku menoleh kebelakang...

"Abang buat apa?"tanya ku terlebih dahulu sambil melihat dia melabuhkan punggungnya di atas katil ku lalu wajahnya mengukir senyuman yang penuh tersirat sesuatu.

"mari sini"ajaknya sambil menepuk di sebelahnya.aku hanya akur lalu wajahnya ku pandang dengan serta merta perasaan aku tidak sedap sekarang...

"i want you married"ujar evien sambil memengang kedua belah pipiku. Membuatkan aku terkedu.








Hahahah, lawakk apa nie???





"apa abang merepek nie?"soalku lalu melangkah menuju ke bilik air. Pandangan pelik abangku tidak dihiraukan.

"no need you must married now?!!" bentaknya kasar membuatkan langkah ku mati serta merta.wajahnya menjadi tetapan ku.

"abang nie sedar ke tak?"hah, ambik api lawan api makin menyala lah api itu.tanpa menunggu butir balasan nya yang tak masuk akal tu aku terus menuju ke bilik air ku,

"iam sorry sayang, you should married with him"bisik hati evien lalu mengatur langkah keluar.

Flashback...

"what you know who kill my parent?"tanya evien setelah mendengar perbualan alex dengan geng nya.

Laju langkahnya memijak tangga yang rapuh itu lalu berlari menapak kearah mereka yang berkumpul di bawah pokok pelam.

"evrya dah tidur ke?"tanya karl.

"dah,kau tahu kan lanie dah pukul berapa"

"2.30 A.M"jawab selamba mario.

"aku nak kau cerita semua.NOW!!!"evien sambil memandang tajam kearah mereka.

"i will tell you everything but you must to promise dont tell with your sister,deal?"alex.

"sure!"yakin evien lalu mereka membuat bulatan sambil memandang raut wajah masing masing.

"macam mana kalau ada hantu kat tengah nie?"tanya mario bodoh.

Pakkk!!!

"sakit la bangangg!!"adu mario kepada evans akibat kena baling selipar di kepala. Padam muka...

Karl meraup kepala...

"ok listen as you know we're enemy come again.you know right?"alex

Evien menggaguk kepalanya tanda paham.

Haha,Evien salah seorang bekas ahli mafia diorang....terkejut tak?
Dia pernah menjalankan banyak misi dengan diorang tanpa pengetahuan orang tuanya.kecuali adiknya,namun masa tu adiknya taktau MAFIA tu ape??agak berat jugak dia nak tinggalkan kumpulan tu namun kuasa tuhan,tuhan ketemukan dia dengan elvya.as you know bila dah masuk dunia mafia dont couple or your and your love will die...jadi disebabkan dia terlalu sayang dengan elvya dia sanggup keluar dari sarangnya...

"danyel!" ujar ivans menyelah percakapan alex..

"waklu shitt!!"carut alex Kepada evans.sibukk je dia nie orang nak membawangg...

HEART KILLERWhere stories live. Discover now