CHAPTER 28

1.8K 65 0
                                    

DERLEN menyiapkan tugasannya sebelum pulang.

Pintu pejabatnya diketuk...

    "boss we have emergancy!!!"tercunggap cunggap orang suruhannya.

   "emergency what?"tanya derlen sambil memasukkan tangan didalam poket jeans nya lalu memandang tajam kearah anak buahnya.

   "dk is back he want end this game also take away evrya from you."ujar lelaki itu tanpa memandang derlen yang mula bertukar.

    "shit!"

  Lelaki itu hanya mampu menunduk tidak berani untuk menatap boss dihadapannya.

   "get ready to end this game!"ujar derlen sambil mengepal penumbuknya beserta senyuman sinis terhias di bibirnya.

   Lelaki itu hanya mengangguk tanpa arahan dia melangkah keluar dari pejabat derlen.

   "you want take she from me?its never.her is mined!"gumam derlen dengan nada sinis lalu mencapai sniper nya di belakang poket seluar sambil. diacukan kearah bingkai gambar karl yang terpacak elok di dinding.Tanpa sebarang kata pemicu ditarik...

Banggg!!!

Prangg!!!

  Senyuman sinis dipamerkan...

  

_________________

     "Alice you want eat or not?because i will done to cook sorry i just make a simple food"tanya aku sambil memandang alice yang bermain fhone diatas sofa dengan kedua belah kakinya disilang diatas meja.cool gilerr!!!

  "sokay!"ujarnya sambil tersenyum lalu berjalan hendak menuju kedapur.

   Aku pantas menyambar lengannya.alice memandang aku dengan kerutan didahi.

   "what wrong?"

    "ermm,sorry if i busy your bussines.btw i just want to know what relaytionship you and derlen"tanya ku sambil meleraikan pengangan tangannya.

Muka alice yang senyum tadi tetiba bertukar masam.aku mengigit bibir,aku ada buat salah ke?

  "sokay if you won't to tell me and  sorry again if i ask you this question. No i means..."ayat aku tergantung...

   "actually...

   "hey, guys do you miss me?"sapa seorang lelaki sambil melangkah kearah aku dan alice.

Aku macam kenal suara tu.tapi bukan derlen jadi siapa...

    "rykarl!"perkataan yang keluar dari mulut alice membuatkan aku terkedu.

  Aku menoleh untuk memandangnya namun...wajah karl sedikit berubah setelah anak matanya bukan memandang aku namun Kearah alice.aku memandang alice pulak jelas kelihat wajah alice jugak terkejut!!!Apanie?kenal ke???

Lagi mengejutkan aku apabila alice berjalan menghadap karl sambil cuba pengang tangan karl. Aku ulang sekali lagi PENGANG TANGAN KARL.

   Anak buah rykarl hanya diam tak berkutik termasuk sekali dengan karl. Hampir terhambur air mataku setelah aku melihat karl langsung tak menepis alice yang mula memeluk tubuh karl.aku melihat karl jugak terdiam sambil anak matanya tidak lari dari memandang aku.

    "you late baby"ujar alex bagi memecah kesunyian kepada derlen bersama konco ii nya sambil berjalan menapak ke ruang tamu.

   "Fuck"

HEART KILLERWhere stories live. Discover now