23. kapitola - Pes, který štěká, nekouše

590 56 96
                                    

leden 1976

Remus přecházel kolem dokola po kolejní ložnici, stejně jako když divoké zvíře obchází své teritorium. Peter, sedíc na své posteli, ho nejistě sledoval a raději se neodvažoval ani muknout, aby se náhodou supění jeho přítele neobrátilo i proti němu. Stejně nevěděl, co by měl říct. Byl ze všech událostí dnešního dne až podivně zaražený.

Na druhou stranu, Sirius se na Náměsíčníka vůbec nedíval. Seděl na okenním parapetu a sledoval, jak za sklem věže poletují drobné vločky, které znamenaly, že zima ještě zdaleka neřekla své poslední slovo. Sníh zasypával okolní pozemky další vrstvou nadýchané peřiny, a pohled na něj byl pro Tichošlápka až podivně uklidňující. Zima byla jeho oblíbeným ročním obdobím. Měl ji spojenou s návštěvami u Potterových a od letošního roku i se svou první láskou. Všechny dobré věci se mu vždycky děly v zimě.  

„Můžeš mi říct, jak dlouho to trvá?" pokoušel se Lupin udržet svůj hlas na uzdě a neznít jako naštvaný kantor, který peskuje svého žáka; moc se mu to nedařilo.

„Od Vánoc," odvětil Tichošlápek. Dýchl přitom na okenní tabulku a prstem na zamlžené sklo nakreslil hvězdu, kterou vzápětí schoval do pokřiveného srdce.

„To je přece víc jak měsíc!" rozčílil se Remus a to tam bylo jeho předsevzetí, že se to pokusí řešit klidně a konstruktivně. „Chceš mi říct, že sis za tu dobu nenašel ani chvilku, abys to milostivě sdělil Jamesovi?"

Sirius přejel dlaní přes svůj nákres na skle, až z něj zbyla jenom neurčitá šmouha. Kdyby bylo stejně tak lehké smazat i všechny starosti, které trápily jeho rozervané nitro. S city to ale tak jednoduché nebylo. 

„Milý Jimmy, neuvěříš, co se mi nedávno stalo. Pamatuješ onehdá, jak jsi na Lily marně čekal u Pacinkové? Tak tam nepřišla, protože si mě našla na astronomický věži, kde se na mě prakticky vrhla. Ani nevím, jak se to stalo, ale jsem v tom až po uši. No není to super? Konečně máme další společný koníček!"

„Ty ji miluješ?" ozval se až doteď mlčící Peter, který si už nějakou dobu objímal kolena rukama a opíral o ně bradu. Sledoval Tichošlápka malýma očima odrážejícíma soucit i pochopení.

„To bylo jen pro ilustraci, Pete. Neslyšel jsi ten sarkasmus?" vyhnul se Sirius přímé odpovědi s uštěpačností sobě vlastní a okamžitě se pokusil odvést hovor jiným směrem.

Seskočil z parapetu a rozešel se přímo proti svému zjizvenému příteli. Říká se, že nejlepší obranou bývá útok, a přesně tímhle krédem se Tichošlápek momentálně řídil. Vždycky to tak dělal. I doma už vzdal pokusy mlčet a vyslechnout si všechna kárání v pokoře. Naučil se bránit. Občas bylo jednodušší pokusit se toho druhého zastrašit, než mlčet a poslouchat. 

„Remusi, přestaň si hrát na dobrou vílu kmotřičku a dostaň to ze sebe, hm? Ven s tím! Vždyť přesně víš, co mi chceš říct, nebo snad ne?"

Ve skutečnosti mu bylo jedno, co si o něm Remus myslel.  Každý Black se v první řadě vždycky zodpovídal jenom sám sobě. A kdyby někomu opravdu dlužil vysvětlení, byl by to James, ne Náměsíčník. 

„Chtěl jsem ti jen připomenout jaký jsi sobec, ale ty nejsi jenom to. Jsi lhář a ještě k tomu vážně mizerný přítel!"

„Říká někdo, kdo nám dva roky lhal o svém malém tajemství." Naznačil Sirius ve vzduchu uvozovky, načež mávl rukou směrem k Peterovi. „Asi se všichni shodneme, že nejčestnější z nás všech je tady Pete."

„Copak se vůbec neposloucháš, Siriusi?" štěkl Remus na oplátku. Tichošlápek by se skoro vsadil, že v jeho hlase zaslechl zavrčení. Hned na to se ale opět ztišil, jen přidal na důrazu. „Tady se přece nebavíme o tom, kdo je lepší a kdo horší! James, i když se občas nepochybně chová jako idiot, si tohle nezaslouží. Řekni mu to. Stejně to časem praskne. Tohle se nedá tajit věčně."

Za časů PobertůKde žijí příběhy. Začni objevovat